حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان محقق خواهد شد

ظهر امروز و در سمیناری خبری که با حضور مدیران نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان برگزار شد، بر لزوم حضور قدرتمند شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تاکید گردید.

در ابتدای این مراسم، مارتینا لوبون، مدیر کل نمایشگاه سبیت در حوزه بین‌الملل گفت: در ابتدا عذرخواهی می‌کنم که فقط قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستم. وظیفه من حضور در ایران و صحبت با شرکت‌های مختلف در کشور شماست. سبیت سکویی است که تمام تامین کننده‌های حوزه آی تی در آن زیر یک سقف جمع می‌شوند.

۳۳ درصد از کل بازدید کننگان از ۱۰۰ کشور و مدیران عالی‌رتبه شرکت‌ها در آن حضور دارند که تصمیم نهایی را برای آن کشورها می‌گیرند. علاوه بر شرکت‌های بزرگی که در سبیت حضور دارند، بخشی را هم طبق معمول بسیاری از نمایشگاه‌ها، به شرکت‌های نوپا و استارتاپ اختصاص داده‌ایم.

سبیت علاوه بر موارد ذکر شده در حوزه آی‌تی، یک جنبه سیاسی هم دارد، بدین شکل که خانم مرکل، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شرکت پارتنر سبیت، یک روز قبل در مراسمی که برای آن برگزار شده است، شرکت می‌کنند. کشور ژاپن شریک ما در نمایشگاه سبیت آینده خواهد بود.

فردی که در زمینه آی‌تی و آی‌سی‌تی فعال نباشد، در این نمایشگاه حضور پیدا نمی‌کند و در بین ۲۰۰ هزار بازدید کننده، کسانی هستند که در این بیزینس تجارت حرفه‌ای دارند.

به غیر از مدیران بخش‌های آی‌تی، سبیت این بار برای تمام مدیران در سایر قسمت‌ها نیز می‌تواند جذاب باشد. درباره سبیت باید قید کنم که اینجا سیاست نقش بسیار مهمی دارد و به همین جهت است که اتحادیه اروپا، سمینار دیجیتال خودش را در طی نمایشگاه سبیت برگزار می‌کند.

همچنین در سبیت بالغ بر ۱۵۰ هیات تجاری متشکل از افراد و صاحب‌نظران رسمی وجود دارند، به همراه تعداد زیادی از خبرنگاران که حضور پیدا می‌کنند.

بایستی به سالن شماره ۱۱ اشاره کنم که در این سالن حدود چند سالی است فضای زیادی از آن به استارتاپ‌ها اختصاص داده شده تا از نوآوری‌های خود رونمایی کنند. شرکت‌های استارتاپ با یک هزینه کم فرصت این را دارند تا خودشان را معرفی کنند و همچنین خبرنگاران خیلی زیادی به این سالن مراجعه کرده و اخبار زیادی در آن اتفاق می‌افتد.

هر ساله تمرکز ما بر روی یک بخش ویژه بوده که برای ۲۰۱۷، دیجیتال اکونومی یا اقتصاد دیجیتال است. ما غرفه گذاران خودمان را تشویق خواهیم کرد تا در ارتباط با این موضوع ویترین‌هایی را ترتیب بدهند.

nasr2

دو نمونه‌ای که در سال گذشته از این اقتصاد دیجیتال استفاده کردند، اینتل و یک شرکت آلمانی است که به خوبی آن را به نمایش گذاشتند. ما سبیت را در استرالیا، ترکیه و هند هم برگزار کردیم اما در حال حاضر برنامه‌ای برای سایر نقاط و ایران نداریم.

بین ایفا و سبیت تفاوت‌هایی وجود دارد، ایفا تمرکزش بر روی لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و مشتریان است که در برلین برای عموم برگزار می‌شود، سبیت یک رویداد بین‌المللی برای متخصصان است.

سبیت، بزرگ‌ترین و پیشروترین رویداد در بین نمایشگاه‌های برگزار کننده از گذشته تا به حال در دنیا محسوب می‌شود. بیش از ۳هزار غرفه‌گذار دارد و از نظر سیاسی هم به آن اهمیت داده شده است.

در این کنفرانس خبری، نارینه آزلبار، مدیرعامل شرکت فوژان راهبران نامی به عنوان نماینده رسمی سبیت آلمان در ایران ضمن پاسخ به پرسش های خبرنگاران، تاکید کرد هدف این شرکت فراهم آوردن زمینه‌ای برای حضور شایسته صنعت ICT ایران در نمایشگاه سبیت آلمان است.

آزلبار در این رابطه گفت: درهای سبیت به روی پاویون‌ها و شرکت‌های مختلف ICT ایران باز است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سبیت وجود ندارد.

او ادامه داد: هدف ما و مدیران نمایشگاه سبیت، این است که پاویون  ایران به شکلی آبرومند حاضر شود و شرکت‌های ایرانی به صورت هدفمند اعلام آمادگی کنند. تلاش ما این است که  حضور ایران در سبیت متداوم باشد و  بتواند دستاوردهای موفقی  را برای رقم بزند.

ما در ایران شرکت‌های بسیار قدرتمندی در حوزه ICT  داریم و تصور می‌کنیم که می‌توان پاویون قدرتمندی از این شرکت‌ها را تحت حمایت واحد سازمان تشکیل داد.

در ادامه، باقر بحری، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مسئول کمیسیون نمایشگاه‌ها، از آغاز مذاکرات سازمان به منظور معرفی شایسته توانمندی شرکت های ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تحت یک پاویون قدرتمند خبر داد.

بحری با اشاره به تفاهم  مثبت سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان طی روزهای گذشته گفت: پس ازجلسات مشترکی که با حضور رئیس و مدیرکل سبیت و نماینده رسمی‌اش درایران برگزار کردیم ، هم اکنون درحال پیگیری و  انعقاد موافقت نامه ای در این زمینه هستیم تا  بتوانیم در سال ۲۰۱۷شاهد حضور بهتر شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان باشیم.

بحری با تاکید براینکه سازمان به دنبال تامین منافع اعضا در نمایشگاه سبیت است، ادامه داد: ما در تلاشیم تا منافع شرکت‌های ICT ایرانی را در سبیت شناسایی کنیم و قطعا در این مسیر فقط به دنبال جذب تخفیف برای حضور شرکت‌ها نیستیم؛ بلکه هدف سازمان حفظ منافع صنف دراین نمایشگاه بین المللی است.

نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درخصوص مذاکرات صورت گرفته برای حضور پاویون ایران در نمایشگاه سبیت گفت: صحبت‌های مقدماتی سازمان در چند بخش حضورپاویون و استارتاپ‌های ایرانی و یا متقاضیانی است که می‌خواهند به صورت جداگانه در این نمایشگاه شرکت کنند.

بحری در این زمینه افزود: تلاش سازمان این است که امکانات و تسهیلاتی را برای شرکت کنندگان ایرانی در سبیت از طریق این مذاکرات کسب کند. در این رابطه سازمان بیش از آنکه بخواهد به جذب تخفیف‌های معمول بسنده کند، به دنبال همراهی و مشارکت با سبیت است.

او با تاکید بر اینکه هدف سازمان از مذاکرات سبیت، ایجاد همکاری‌های اقتصادی میان صنعت ICT ایران و سایر کشورهاست، ادامه داد: تلاش می کنیم درفضای پس از تحریم، شرکت‌های ایرانی بتوانند بیشتر از گذشته با شرکت‌های بین المللی در نمایشگاه ارتباط تجاری برقرارکنند.

مسئول کمیسیون نمایشگاه‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه سازمان مصرانه به دنبال برقراری ثبات حضور ایران در نمایشگاه‌های بین المللی است، گفت: قطعا دراین مسیر علاوه بر سازمان، هر نهاد دیگری بتواند آبروی ایران را در جهت تامین اهداف صنعت ICT کشور در نمایشگاهی همچون سبیت حفظ کند، سازمان استقبال خواهد کرد.

1 در مورد “حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان محقق خواهد شد”

  1. یه جور نوشتن قدرتمند انگار مایکروسافت و زیمنس از ایران میرن اونجا شرکت میکنند.چهار تا شرکت در پیت دیگه حضور یا غیر حضور ندراه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH