فروش آیفون از مرز یک میلیارد واحد عبور کرد

میلیارد شاید برای بسیاری از ما عدد بزرگی باشد و شاید هیچ‌وقت میلیاردی درآمد نداشته باشیم! اما میلیارد برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک نه تنها زیاد نیست، بلکه رسیدن به آن عدد از واجبات بقا، پیشرفت و سودآوری است. اپل یکی از شرکت‌هایی است که میلیارد برایش عددی نیست! این غول آمریکایی حال اعلام کرده که فروش آیفون از مرز یک میلیارد واحد هم عبور کرده است.

تیم کوک این خبر را در جمع برخی از کارمندان اپل در دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو اعلام کرد و گفت:

آیفون تبدیل به یکی از مهمترین،‌ موفق‌ترین و تغییردهنده‌ترن محصولات تاریخ شده است. آیفون تبدیل به بخش مهمی از زندگی ما شده و بسیاری از کارهای ما را می‌تواند انجام دهد. هفته گذشته، ما یک موفقیت دیگر داشته و یک میلیاردمین آیفون را به فروش رساندیم. ما به دنبال تولید بیشترین نیستیم، بلکه همیشه سعی می‌کنیم که بهترین محصول را عرضه کنیم که قادر به ایجاد تفاوت باشد. از همه کسانی که در اپل روزانه سعی در تغییر دنیا دارند، متشکرم.

بدون هیچ شکی آیفون آغازگر عصر گوشی‌های هوشمند بوده و به جایی رسیده که برای بسیاری نماد دنیای تکنولوژی است. آیفون راه زیادی را پیومده تا به اینجا برسد. آیفون اولیه به نمایشگر ۳.۵ اینچی و نمایشگری با رزولوشن ۳۲۰*۴۸۰ و دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی مجهز بود. آیفون‌های فعلی دارای نمایشگرهای ۴.۷ و ۵.۵ اینچی با کیفیت بالا هستند. البته دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را نیز فراموش نکنید. در طول سالیان به آیفون فناوری‌هایی همچون Touch ID و ۳D Touch افزوده شده است.

رسیدن به یک میلیارد واحد فروش، دستاورد بزرگی است، اما چالش‌های پیش‌ روی آیفون نیز کم نیستند. برای دو فصل پیاپی فروش آیفون کاهش داشته و اپل باید برنامه‌ای جدی برای احیای آیفون به عنوان محصولی خلاق و پیشرو داشته باشد، در غیر این صورت این کاهش تبدیل به رکود و یکنواختی شده و آینده اپل را با تهدید جدی مواجه می‌کند. در زیر تصاویر تیم کوک را می‌بینید که یک میلیاردمین آیفون را به کارمندان اپل نشان می‌دهد.

cook.0

3 در مورد “فروش آیفون از مرز یک میلیارد واحد عبور کرد”

  1. واقعا امار بزرگ و قابل تحسینیه ولی باید توجه کرد که اپل داره در جاده ای حرکت میکنه که هیچ رقیبی نداره.منظورم سیستم عامل اون یعنی ios هست وگرنه اگر مثل اندروید شرکت های خیلی زیادی گوشی تولید میکردن باهاش این امار به این زودی به دست نمیومد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH