مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با ایسوس ذن‌فون زوم: نبردی نابرابر!

به شانزدهمین مسابقه آی‌تی‌رسان کاپ خوش آمدید، تاکنون شاهد بازی‌های هیجان انگیزی در این جام بوده‌ایم و همه‌ شرکت کنندگان با تمام قوا به نبرد حریفان رفته‌اند. در شانزدهمین مسابقه به سراغ دو رقیب قدرتمند می‌رویم که هر کدام ادعای برترین بودن را دارند. در این مسابقه ایسوس ذن‌فون زوم در حالی به نبرد گلکسی S7 Edge می‌رود که در مسابقه قبلی خود شکست سختی را محتمل شده است. دیگر بازیکن این میدان یعنی گلکسی S7 Edge نیز در مسابقه قبلی خود به جنگ با اکسپریا Z5 پریمیوم رفته بود و مسابقه‌ای سراسر هیجان را میان این دو اسمارت‌فون شاهد بوده‌ایم.

ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

با ورود دو تیم به میدان مسابقه هیجانی عجیب فضای استادیوم را فرا گرفته است، هواداران هر دو تیم انتظار یک مسابقه سراسر هیجان را می‌کشند و برای مشاهده قدرت‌نمایی تیم‌ محبوبشان سر از پا نمی‌شناسند. در اولین دقایق بازی طبق معمول مسابقات هر دو اسمارت‌فون می‌بایست از نظر ظاهری سنجیده شوند.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (7)

در یک سمت میدان ایسوس ذنفون زوم وجود دارد. اولین بخشی که با نگاه کردن به قسمتی جلویی این هندست خودنمایی می‌کند، بخش پایینی آن است، جایی که ایسوس از پترنی خاص و جالب استفاده کرده است که البته پیش‌تر در G3 ال‌جی آن را مشاهده کرده‌ایم. سه دکمه خازنی، نمایشگر، اسپیکر و دوربین جلو و صد البته چند سنسور استتار کرده تمام چیزی است که در بخش جلویی این اسمارت‌فون مشاهده می‌کنیم، البته ایسوس برای تشخیص دادن راحت‌تر این اسمارت‌فون لوگو ASUS را در بخش بالایی درج کرده است!

با برگرداندن گوشی به سمت پشتی می‌توانید یک لنز فوق‌العاده بزرگ، یک اسپیکر، دو لوگو از ایسوس و اینتل شکل‌گرفته بر روی چرم و هم‌چنین یک برآمدگی عجیب و جالب را مشاهده کنید. جالب بودن این برآمدگی استفاده مفید آن است، در واقع این خط علاوه بر اینکه احتمال لغزش از دستان را کاهش می‌دهد هنگام گذاشتن گوشی روی یک سطح صاف موجب تعادل گوشی می‌شود!

خوشبختانه ایسوس از بخش کناری نهایت استفاده را برده است، در سمت راست این محصول می‌توانیم دکمه پاور، زوم اپتیکال/ولوم، دکمه شاتر و البته دکمه‌ای کوچک جهت فیلم‌برداری را مشاهده کنیم. در سمت چپ نیز هیچ دکمه‌ای وجود ندارد، این موضوع می‌تواند راست‌گرا بودن ایسوس را به نمایش بگذارد!

در سمت زیرین می‌توانیم شاهد پورت USB و هم‌چنین سوراخ ریز اسپیکر باشم! کمی صبر کنید ظاهرا انتهای بخش زیرین یک چیز عجیب وجود دارد، بله محل اتصال بند! شاید مفید باشد اما واقعا چه کسی در قرن ۲۱ تمایل دارد به اسمارت‌فونش بند متصل کند؟! جالب است بدانید که یک بند شیک نیز در جعبه دستگاه قرار داده شده است. در اطراف اسمارت‌فون نیز می‌توانیم یک نوار فلزی را مشاهده کنیم که زیبایی خاصی را به این غول یک چشم بخشیده است. البته ناگفته نماند که از لحاظ ظاهری و ابعاد این مدل اصلا قابل مقایسه با S7 Edge نیست و رسما قافیه را حداقل در بخش دیزاین باخته است.

در سمت دیگر میدان محصول خوش استایل سامسونگ قرار دارد، این اسمارت‌فون که حاصل پسا پروژه صفر است هم‌چون برادر بزرگ‌ترش از تلفیق آشنای شیشه و فلز بهره می‌برد. در بخش جلویی می‌توانیم دو کلید خازنی و هم‌چنین کلید سخت‌افزاری هوم را مشاهده کنیم که چندسالی می‌شود میزبان اسکنر اثر انگشت نیز هست. اسپیکر، دوربین سلفی و نمایشگری کشیده تا پشت تمام چیزی است که پنل جلویی را شکل می‌دهد، البته سامسونگ برای شناساندن شاهکار مهندسی‌اش نماد خود را در بخش بالایی حک کرده است. به لطف وجود نمایشگر اج حاشیه‌ای برای اطراف باقی نمی‌ماند و از فضای فراخ بالا و پایین نیز به گونه‌ای هوشمندانه استفاده شده است تا نتوانیم از آن به عنوان یک ایراد یاد کنیم. یکی از مشکلاتی که با توجه به وجود نمایشگر اج می‌توان به این محصول نسبت داد عدم جای‌گیری خوب در دست است. اگر چه سامسونگ نهایت تلاش خود را برای رفع این مشکل انجام داده است، اما بازهم طبیعت استفاده از نمایشگر اج چنین نقصی را به همراه دارد.

گوشی را به سمت پشت باز می‌گردانیم، در اینجا شاهد یک لنز هستیم که چند میلی‌متری بیرون زدگی دارد. از دیگر بخش‌هایی که می‌توانیم در این بخش مشاهده کنیم فلاش یگانه (!) و سنسور سنجش ضربان قلب است.

در بخش کناری سمت راست شاهد اندکی نمایشگر (!) و کلید پاور هستیم و در بخش سمت چپ نیز می‌توانیم کمی نمایشگر (خب اج است دیگر!) و دکمه ولوم را مشاهده کنیم. این کلیدها همگی فلزی هستند و نمایی جذاب را به بخش‌های کناری گلکسی S7 Edge بخشیده‌اند. در سمت بالا سامسونگ چیز خاصی را قرار نداده است اما در بخش پایینی می‌توانیم اسپیکر، ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB‌ را شاهد باشیم.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (8)

 


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

پس از معرفی شمایل ظاهری این دو بازیکن، به سراغ آمادگی جسمانی آن‌ها می‌رویم. حال شور و شوق عجیبی در تماشاچیان ایجاد شده است، گویی این دو بازیکن آمده‌اند تا غوغا کنند. اول به سراغ بازیکن تایوانی می‌رویم، ذن‌فون زوم در حالی پا به این میدان گذاشته که وضعیت جسمانی جالبی را ندارد، ابعاد ۱۵۸.۹ در ۷۸.۸ در ۱۲ میلی‌متری این اسمارت‌فون به خوبی بیانگر این هستند که ذن‌فون زوم یک اسمارت‌فون کاملا مردانه است، وزن ۱۸۵ گرمی این تلفن‌همراه موجب می‌شود علاوه بر ازدیاد سایز دور کمر، این تلفن‌همراه از اضافه وزن نیز رنج ببرد. کیفیت ساخت محصولات ایسوس همیشه خوب بوده است، ذن‌فون زوم نیز از این قائده مستثنی نیست. بافت چرم طبیعی پشت گوشی کیفیت خوبی دارد هم‌چنین آن برآمدگی پیش‌تر ذکر شده نیز به یک دوخت زیبا مزین شده است. چرم مورد استفاده در این اسمارت‌فون به نسبت G4 ال‌جی کیفیت بیش‌تری دارد و این‌طور به نظر می‌رسد که عمر خوبی را داشته باشد.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (10)

دیگر سمت میدان گلکسی S7 Edge هم‌چنان مشغول خودنمایی به تماشاچیان است، این اسمارت‌فون به لطف تولد پس از پروژه صفر بافتی شیشه‌ای-فلزی دارد. کیفیت متریال به کار رفته در این اسمارت‌فون در سطح خوبی است و ایرادی بر آن وارد نیست. ابعاد این تلفن‌همراه ۱۵۰.۹ در ۷۲.۶ در ۷.۷ میلی‌متر است و سنگینی آن به ۱۵۷ گرم می‌رسد که می‌تواند برتری خوبی بر ایسوس ذن‌فون زوم را نصیب گلکسی S7 Edge کند.

هرچند متریال مورد استفاده در گلکسی S7 Edge کیفیت بیش‌تری دارد اما نمی‌توان برتری مطلق در این بخش را از آن این اسمارت‌فون دانست، کیس شیشه‌ای به نسبت چرمی استعداد جذب اثر انگشت بیش‌تری دارد و احتمال لغزش آن در دست بیش‌تر است، اما مشکل دفرمه شدن چرم پس از مدتی استفاده، در شیشه دیده نمی‌شود.

در جمع‌بندی بخش کیفیت ساخت می‌توان محصول سامسونگ را پیروز میدان دانست، بهره‌گیری از فلز در کنار شیشه علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به ظاهر دستگاه می‌بخشد، استحکام بالایی را برای این دستگاه به ارمغان می‌آورد. هرچند بخش پشتی ذن‌فون زوم چرمی است اما اساس این اسمارت‌فون بر پایه پلاستیک بنا گذاشته شده و برای یک پرچم‌دار امروزی استفاده از پلاستیک یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

با وجود گذشتن ۲۰ دقیقه از آغاز بازی هنوز دو بازیکن در حال خودنمایی هستند، کم‌کم صدای ناراحتی تماشاچیان مبنی بر زیاده‌روی دو بازیکن در خودنمایی شنیده می‌شود. حال هر دو بازیکن پس از خلق موقعیت‌های خطرناک به سمت زمین‌های خود حرکت می‌کنند تا این بار به وسیله نمایشگر به نبرد با یکدیگر بروند.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (27)

در یک سمت ایسوس ذن‌فون زوم با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به چگالی پیکسلی ۴۰۱ppi دست یافته است، تصاویر به نمایش درآمده در این اسمارت‌فون کاملا واضح و عاری از اشکال هستند، رنگ‌ها در حالتی طبیعی هستند اما اگر بخواهیم کمی آن‌ها را سردتر و یا گرم‌تر کنید می‌توانید از ویژگی Splendid موجود در این تلفن‌همراه کمک بگیرید. در نگاه از زوایا عملکرد کاملا رضایت‌بخش و رنگ پریدگی در حداقل اندازه خود است. میزان نور صفحه نمایش این اسمارت‌فون مقدار مناسبی است اما در محیط‌هایی که نور مستقیم خورشید در کار است عملا در نمایشگر چیزی را نخواهید دید.

حریف قدرتمند ذن‌فون زوم یعنی گلکسی S7 Edge نیز از نمایشگر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند که این بار از نوع سوپر امولد است، سامسونگ شرکتی درگیر اعداد و ارقام است، به همین دلیل وضوح این نمایشگر بر روی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ تنظیم شده است. وجود این مقدار پیکسل در نمایشگر چگالی فوق‌العاده ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ را برای گلکسی S7 Edge به ارمغان آورده است. تصاویر به نمایش درآمده در این نمایشگر از نظر رنگی اشباع خوبی دارند هرچند در نمایش رنگ سفید عملکرد ذن‌فون زوم بهتر است، البته در نمایش رنگ‌های تیره از جمله سیاه این برتری را به وضوح در نمایشگر سوپر امولد شاهد هستیم. رنگ‌پریدگی از زوایا به مقدار بسیار کمی است که می‌تواند از آن چشم‌پوشی کرد. خوانایی این نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید هرچند بسیار عالی نیست اما در سطح خود خوب به نظر می‌رسد.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (29)

عملکرد هر دو نمایشگر در بخش نمایش تصاویر کاملا مطلوب است، استفاده از گوشه‌های خمیده و نمایشگر همیشه روشن از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان در محصول سامسونگ مشاهده کرد، در مقابل نمایشگر ایسوس معمولی‌تر است و به جز امکان تغییر اشباع رنگ ویژگی دیگری را نمی‌توان در آن مشاهده کرد.

در ادامه مقایسه‌ای تصویری میان این دو اسمارت‌فون خواهیم داشت؛ اسمارت‌فون سمت چپ ایسوس ذن‌فون زوم و سمت راست گلکسی S7 Edge است:

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (22) Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (23)

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (24) Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (25)


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: نرم‌افزار

به دقایق پایانی نیمه ابتدایی مسایقه نزدیک می‌شویم، هر دو بازیکن تاکنون خود را از سه فاکتور به مقایسه گذاشته‌اند و موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کرده‌اند. در این بخش از مسابقه دو اسمارت‌فون را از باب نرم‌افزار و رابط‌کاربری به مقایسه می‌گذاریم. هر دو اسمارت‌فون مجهز به اندروید هستند، کمپانی‌های سازنده ترجیح داده‌اند از رابط‌کاربری انحصاری خودشان بهره بگیرند. ذن‌فون زوم فعلا اندروید لالی‌پاپ را مورد استفاده قرار می‌دهد اما به‌زودی به نسخه مارشملو به‌روزرسانی خواهد شد، در مقابل گلکسی S7 Edge از آخرین نسخه اندروید منتشر شده یعنی مارشملو بهره می‌گیرد. رابط‌کاربری به کار رفته در ذن‌فون زوم هم‌چون سایر گجت‌های ایسوس، ZenUi است؛ طراحی آیکون‌ها به خوبی صورت گرفته و میان اجزا مختلف هماهنگی خوبی وجود دارد. هرچند این رابط‌ شباهتی به اندروید خالص ندارد اما اکثر بخش‌ها با همان طراحی هستند و تغییرات انجام پذیرفته صرفا در تغییر آیکون‌ها و رنگ‌ها انجام گرفته است. از نظر سبکی این رابط‌کاربری در سطح متوسطی است، متاسفانه بیش‌تر حجم رم به علت استفاده از تعداد زیادی اپلیکیشن‌ پیش‌فرض اشغال شده است و کاربر اجازه حذف اکثر این اپلیکیشن‌ها را هم ندارد.

در سمت دیگر میدان گلکسی S7 Edge از جدیدترین ورژن تاچ‌ویز بهره می‌برد. این رابط کاربری در گذشته متهم به استفاده بیش از حد منابع بود، این موضوع اخیرا و با تغییرات عمده سامسونگ در این رابط کاربری تا حد زیادی بهبود یافته است. تاچ‌ویز دیگر آن سنگینی گذشته را ندارد اما این به معنی حذف ویژگی‌ها و امکانات این رابط‌کاربری نیست، در واقع سامسونگ در نسخه جدید تاچ‌ویز امکانات مفید را به شکلی بهینه مورد استفاده قرار داده است. طراحی آیکون‌ها به خوبی انجام گرفته و همه اجزا آن به خوبی با هم در تعامل هستند. استفاده از نمایشگر اج مستلزم ویرایش رابط‌کاربری و بهینه سازی آن برای استفاده بهتر از این ویژگی است. عملکرد سامسونگ در این حوزه نیز بسیار مطلوب است و امکانات قرار گرفته برای استفاده از بخش اج کاملا به جا و لذت‌بخش هستند.

انتخاب ظاهر رابط‌کاربری امری است که تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد، اگر بخواهیم نگاهی به آسانی در کاربرد این دو رابط کاربری داشته باشیم می‌توانیم ZenUi را در جایگاه بهتری ببینیم، تاچ‌ویز هر چند از نظر امکانات در سطح بهتری است اما دوری آن از سادگی اندروید خالص موجب شده کاربران در ابتدای کار دچار نوعی سردرگمی شوند، هرچند این حس مدت کمی بقا دارد و کاربر به سرعت به محیط تاچ‌ویز عادت کرده و در دریای امکانات آن غرق خواهد شد. در ZenUi سادگی خاصی را شاهد هستیم، جای‌گیری منوها و تنظیمات دقیقا مشابه با اندروید خالص است و طراحی به گونه‌ای است که کاربر تجربه‌ای نزدیک به اندروید خالص را داشته باشد. البته وجود تعداد زیادی اپلیکیشن پپیش‌فرض که اکثرا کاربرد خاصی ندارند موجب شده شاهد سرعت بالا و روان بودن اندروید خالص نباشیم.

TouchWiz

s7-1

Zen Ui

UI-final

رابط کاربری دوربین مورد استفاده در این دو تلفن‌همراه می‌تواند الگوی خوبی برای سایر رابط‌های کاربری باشد، در ZenUi به محض ورود به محیط دوربین با ظاهری ساده و به دور از شلوغی قدم می‌گذارید، ایسوس از این سادگی نهایت استفاده را برده و با قراردادن قابلیت‌هایی هم‌چون تنظیمات پیشرفته عکاسی و فیلم‌برداری، سیستم Beautification ،Super Resolution، قابلیت تصویربرداری در شب، قابلیت تصویربرداری در محیط‌های کم نور، افکت‌های تصویری متنوع و جالب، حالت Slow Motion ،Time Lapse ،Smart Remove و تصویربرداری به صورت متحرک به خوبی نشان داده است که برای داشتن امکانات پیشرفته لازم نیست محیط‌هایی مخوف و پیچیده در اختیار داشت. البته اکثر این ویژگی‌ها در بین تمام محصولات ایسوس وجود دارند و مختص به این تلفن‌همراه نیستند.

سامسونگ نیز در تاچ‌ویز جدید سعی در بهینه کردن بخش دوربین داشته است، استفاده این کمپانی از حداکثر امکانات در ساده‌ترین محیط‌ها به خوبی صورت گرفته است، رابط‌کاربری دوربین تاچ‌ویز پاسخ‌گوی نیاز کاربران عادی و نیمه حرفه‌ای خواهد بود و کاربر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص دوربین نخواهد داشت.

رابط کاربری دوربین S7 edge
رابط کاربری دوربین S7 edge
رابط کاربری دوربین Zenfone Zoom
رابط کاربری دوربین Zenfone Zoom

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار

به حساس‌ترین دقایق بازی خوش‌آمدید، اکثر تماشاچیان از ابتدای بازی منتظر این بخش بوده‌اند.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (18)

یک سمت میدان بازیکن تایوانی ذن‌فون زوم قرار دارد، رابطه خوب ایسوس با اینتل موجب شده ذن‌فون زوم همانند اکثر محصولات ایسوس از پردازنده اینتل استفاده کند. ذن‌فون زوم از پردازنده اتم Z3580 بهره می‌گیرد، این چیپست، ۴ هسته‌ ۲.۳ گیگاهرتزی دارد و پردازش‌های گرافیکی به وسیله چیپ PowerVR G6430 انجام می‌پذیرد. این اسمارت‌فون در نسخه‌های ۱۶/۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایتی موجود است که با ۲ یا ۴ گیگابایت رم همراهی می‌شود. در سمت دیگر میدان مسابقه نماینده کره‌‌ای با بهره‌مندی از اگزینوس ۸۸۹۰ نشان می‌دهد با قدرت تمام پا به این میدان گذاشته است. از جمله مشخصات این چیپست می‌توان به بهره‌مندی از چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتزی مانگوس در کنار چهار هسته ۱.۶ گیگاهرتزی کورتکس A53 و هم‌چنین رابط‌گرافیکی Mali-T880 MP12 اشاره کرد. مطمئنا وجود چنین مشخصاتی نشان می‌دهد با دو اسمارت‌فون رده بالا مواجه هستیم. استفاده از دو معماری مختلف در ساخت پردازنده‌ها موجب شکل‌گیری رقابتی هیجان‌انگیز میان دو سازنده بزرگ چیپ یعنی اینتل و سامسونگ خواهد شد. اینتل به مانند همیشه از معماری X86 بهره گرفته است، در حالی که چیپ ساخته سامسونگ برپایه معماری ARM توسعه یافته است.

هر دو اسمارت‌فون شرکت‌کننده در این مسابقه به خوبی پاسخ‌گوی نیاز روزانه کاربران خواهند بود، هرچند عملکرد محصول سامسونگ بی‌نقص‌تر است، البته این مشکل می‌تواند ناشی از رابط‌کاربری ایسوس باشد که به خوبی بهینه نشده است و حجم زیادی از رم را اشغال می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت‌افزاری این دو اسمارت‌فون به سراغ امتیازات به دست آمده در بنچمارک‌ها می‌رویم:

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (19)

شاید محبوب‌ترین بنچمارک در دنیا همین AnTuTu باشد، پس از اجرای این بنچمارک روی دو بازیکن، امتیازات به دست آمده اختلاف فاحشی با یکدیگر داشتند، ایسوس ذن فون زوم با کسب امتیاز ۵۱۸۲۰ نشان داد که بیش‌تر به سمت میان‌رده شدن تمایل دارد، در مقابل سامسونگ گلکسی S7 Edge‌ با کسب ۱۲۸۳۲۲ امتیاز به خوبی قدرت خود را به رخ حریف کشید. این اختلاف امتیاز فاحش نشان دهنده قدرت چند برابری بازیکن سامسونگ در این میدان است.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (20)

پس از AnTuTu به سراغ گیک‌بنچ رفتیم، اختلاف امتیاز فاحش میان این دو اسمارت‌فون هنوز هم وجود دارد، سامسونگ گلکسی S7 Edge در بخش پردازش تک هسته‌ای توانست امتیاز ۱۶۶۵ واحد را کسب کند این درحالی است که سخت افزار ذن‌فون زوم نتوانست امتیازی بیش از ۷۵۲ را برای نماینده ایسوس کسب کند. در بخش پردازش چند هسته‌ای نیز اوضاع به همین منوال بود، در اینجا نماینده کره ۵۲۱۱ امتیاز را کسب کرد که به نسبت امتیاز ۲۲۱۸ کسب شده توسط ذن‌فون زوم برتری مطلقی دارد.

IMG_9880

پس از مشاهده بنچمارک پردازنده این دو اسمارت‌فون به سراغ بونسای می‌رویم تا عملکرد پردازنده گرافیکی را بسنجیم. در این آزمون نماینده سامسونگ موفق به کسب ۴۲۰۱ امتیاز شد، این درحالی است که ایسوس ذن‌فون زوم نتوانست امتیازی بیش از ۳۵۵۲ را کسب کند.

در ویدیو زیر می‌توانید این دو گوشی را در حال اجرای بازی ببینید و تفاوت‌شان را بسنجید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

سال ۲۰۱۶ است و دوربین یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند، بدون شک ذن‌فون زوم آمده است تا دوربینش را به نمایش بگذارد و بازیکن تیم حریف هم این موضوع را به خوبی می‌داند.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (17)

اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به لنز دوربین غول پیکر ذن‌فون زوم بیندازیم، می‌توانیم مشخصاتی از جمله سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.7-4.8 را مشاهده کنیم. مهم‌ترین ویژگی این دوربین بهره‌مندی از زوم اپتیکال ۳x است که بیش از حد بزرگ بودن لنز را منجر می‌شود. از جمله دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری و فلاش دوگانه اشاره کرد.

هرچند دیدن درشتی لنز ذن‌فون زوم استرسی مضاعف را بر گلکسی S7 Edge وارد کرده است، اما سامسونگ گوشی‌ساز به او این اطمینان را می‌دهد که او هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. سنسور مورد استفاده در گلکسی S7 Edge وضوحی ۱۲ مگاپیکسلی را دارد که از نوع اولتراپیکسل بوده و توانایی بهتری در جذب نور دارد. گشودگی دیافراگم فوق‌العاده f/1.7، بهره‌مندی از تشخیص فاز و فوکوس خودکار در کنار لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش LED تک رنگ نشان دهنده این است که گلکسی S7 Edge در این بخش نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (30)

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (4)

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (31)

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (5)

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (2)
زوم ۳X
Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (3)
زوم ۳X

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (1) Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (6)

تصاویر به ثبت رسیده توسط هر دو اسمارت‌فون کیفیت خوبی دارند اما در محصول سامسونگ عمق بیش‌تری دارند و جزییات بهتر ثبت شده است. متاسفانه عملکرد زوم اپتیکال ذن‌فون زوم تفاوت چندانی با گلکسی S7 Edge ندارد. در بخش سلفی جذب نور و رنگ‌های به تصویر کشیده شده توسط ایسوس ذن‌فون زوم بهتر انجام گرفته است و همچنین قدرت زوم این دستگاه را نیز می‌توانید مشاهده کنید.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

پس از چند حمله قدرتمند به سمت دروازه حریف حال هر دو تیم به زمین‌های خود بازگشته و جوی آرام‌تر بر فضای استادیوم حاکم شده است. حال این دو رقیب در بخش مولتی‌مدیا به نبرد با یکدیگر می‌روند.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (26)

حضور نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح فول‌ اچ‌دی برای لذت بردن از تماشای فیلم در ذن‌فون زوم کافی به نظر می‌رسد، البته با ویژگی Splindid موجود می‌توانید اشباع رنگی را افزایش داده و فیلم را با رنگ‌هایی پویاتر تماشا کنید!

برای تماشای فیلم با این اسمارت‌فون بهتر است از یک نگه‌دارنده استفاده کنید زیرا وزن ۱۸۵ گرمی این اسمارت‌فون نگه داشتننش در دست را برای مدتی طولانی سخت می‌کند. متاسفانه اسپیکر این اسمارت‌فون در بخش پشتی قرار گرفته و چندان برای تماشای ویدیو مناسب به نظر نمی‌رسد، اگرچه ایسوس با قرار دادن یک هندزفری باکیفیت در کنار این اسمارت‌فون این مشکل را اندکی برطرف کرده است.

در سمت دیگر زمین می‌توانیم گلکسی S7 Edge را ببینیم، محصولی که با بهره‌مندی از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD تجربه‌ای ناب از تماشای ویدیو را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. تک اسپیکر قرار گرفته در بخش زیرین، صدای باکیفیتی دارد و حجم آن قابل قبول است. هم‌چنین هندزفری کیفیت مناسبی دارد و استفاده از آن لذت‌بخش خواهد بود.

در بخش اپلیکیشن پلیر می‌توان سامسونگ را پیروز دانست، برنامه موجود در گلکسی S7 Edge بسیار کامل است و نیاز به اپلیکیشن‌های متفرقه را برطرف می‌کند. اپلیکیشن پلیر صوت و تصویر موجود در ذن‌فون زوم شباهت بسیار زیادی به اندروید خالص دارد و امکانات موجود در آن تنها پاسخ‌گوی نیازهای ابتدایی کاربر خواهد بود. البته این موضوع با وجود هزاران پخش کننده حرفه‌ای و رایگان در اندروید نمی‌تواند یک نقطه ضعف برای ذن‌فون زوم تلقی شود.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

به دقایق انتهایی مسابقه نزدیک می‌شویم، حملات پیوسته و سخت هر دو تیم روی دروازه یکدیگر خستگی را بر هر دو بازیکن میدان چیره کرده است، حال بهترین زمان برای سنجش عمر باتری آن دو است.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (16)

ایسوس ذن‌فون زوم از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. این اسمارت‌فون توانایی پخش ممتد ویدیو به مدت ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه و وب‌گردی را به مدت ۶ ساعت و ۴۹ دقیقه داراست. مطمئنا این مقادیر برای یک پرچم‌دار مناسب نیست، خصوصا زمانی که برای شارژکردن این باتری نیاز به دو ساعت زمان باشد.

zenfon

در سمت مقابل محصول کره‌ای‌ها از یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند. گلکسی S7 Edge با کسب زمان ۱۸ ساعت و ۸ دقیقه پخش ممتد ویدیو و ۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه وب‌گردی یکی از برترین‌ اسمارت‌فون‌های دنیا در زمینه باتری است. زمان شارژ شدن این باتری ۸۰ دقیقه است که کاملا معقول و مناسب به نظر می‌رسد. این اختلاف امتیاز زیاد در بخش باتری یک گل زیبا را برای تیم سامسونگ به همراه دارد.

s7-edge


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

محصول ایسوس دیگر جانی در بدن ندارد و هر آن ممکن است به خوابی عمیق فرو برود، تیم مقابل که هنوز سرحال است مقاومت محصول ایسوس در مقابل خاموش شدن را می‌ستاید.

Asus Zenfone Zoom Vs Galaxy S7 Edge (15)

بهتر است سراغ امکانات این دو اسمارت‌فون برویم، محصول ساخته ایسوس با تنها ویژگی خاص خود یعنی زوم اپتیکال پا به عرصه رقابت گذاشته است، این اسمارت‌فون نه به پورت اینفرارد مجهز شده است و نه از USB نوع C پشتیبانی می‌کند. در مقابل سامسونگ گلکسی S7 Edge با سنسور اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از NFC در مقابل حریق قدرتنمایی می‌کند، اما این اسمارت‌فون فرزند سامسونگ است و ویژگی‌های دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و هم‌چنین سنسور سنجش ضربان قلب اشاره کرد.

ظاهرا دریای امکانات گلکسی S7 Edge‌ هر لحظه در حال بیشتر غرق کردن ذن‌فون زوم در خود است، این اسمارت‌فون حالا از دو ویژگی دیگر نیز رونمایی می‌کند، یکی صفحه نمایش همیشه روشن و دیگری که از ابتدا نیز چندین بار شاهد رونمایی از آن بوده‌ایم یعنی نمایشگر اج است. رونمایی از این ویژگی‌ها به نوعی حریف را از پای درآورد و شاهد مصدومیت و خارج شدن ذن‌فون زوم از زمین هستیم. متاسفانه در حریف کره‌ای هم خبری از USB نوع C و پورت اینفرارد نیست.


وقت اضافه: قیمت

مقاومت ایسوس ذن‌فون زوم تحسین برانگیز است، هر چند این اسمارت‌فون آسیب‌های جدی را دیده است اما بازهم به زمین بازمی‌گردد تا ثابت کند که در به پایان رساندن این بازی مصمم است. حال به سراغ قیمت این دو بازیکن می‌رویم، گلکسی S7 Edge هم‌اکنون با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و برای داشتن یک ذن‌فون زوم می‌بایست یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را بپردازید.


موقعیت‌های خطرناکی که ایسوس ذن‌فون زوم بر روی دروازه گلکسی S7 Edge ایجاد کرد:

  • زوم اپتیکال ۳X
  • مقاومت بیش‌تر در مقابل لیز خوردن از دست!
  • قیمت ارزان‌تر
  • دوربین سلفی باکیفت‌

موقعیت‌های خطرناکی که سامسونگ گلکسی S7 Edge بر روی دروازه ذن‌فون زوم ایجاد کرد:

  • بدنه با کیفیت‌تر
  • وزن و ضخامت کم‌تر
  • امکانات بیش‌تر تاچ‌ویز
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • نمایبشگر با چگالی پیکسلی بیشتر
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • اسپیکر باکیفیت‌تر
  • عمر باتری ببشتر
  • بهره‌مندی از اسکنر اثر انگشت، سنسور سنجش ضربان قلب و NFC
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • مجهز به نمایشگر خمیده و کاربردی

[totalpoll id=”131315″]

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

84 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با ایسوس ذن‌فون زوم: نبردی نابرابر!”

  1. سامسونگ اس۷:طراحی وکیفیت ساخت بالا.دوربین عالی.رابط کاربری مناسب وعالی+امکانات بیشتر.شارژ دهی مناسب.سخت افزار قدرتمند.نمی توان با یک گوشی که در سطح و اندازه این گوشی نیست مقایسه کرد چون واقعا ناعادلان است.در هر صورت سامسونگ فوق العاده است.

  2. salar.mohammadalizadeh

    واقعا توی این مقایسه برتری مطلق با گلکسی بود…نمیدونم چجوری دوستان رای میدن که اختلاف رای ها حدود ۱۰۰ تاست..بیاین یکم تعصب رو کنار بذاریمو به حق رای بدیم…..یه سوال : اسم اون بازی که توی مقایسه هست چیه؟؟

  3. گلکسی اس۷ اج از دید خیلی از سایت های فناوری واسه خودش یه غولی هستش… البته از نظر بنچمارک HTC10 هم خوبه و از پرچمدار هواوی خیلی بهترن هم گلکسی اس۷ اج هم HTC10

  4. اقا چه خبره ایسوس زنفون زوم در حد یه میان ردس چرا بهش رای میدید این مسابقه ها تعصب رو باید گذاشت کنار به حق رای بدید واقعا اس۷ سرتره

  5. سلام درمورد اینکه برنده گوشیه سامسونگ هستش شکی نیست. و یه مورد بگم لطفا اصلاح بشه این جمله:موقعیت‌های خطرناکی که ایسوس گلکسی S7 Edge بر روی دروازه ذن‌فون زوم ایجاد کرد: باید نوشت موقعیت‌های خطرناکی که سامسونگ گلکسی S7 Edge بر روی دروازه ذن‌فون زوم ایجاد کرد »::: شاید هم جمله جابجا شده ولی درکل من گفتم که بگم

  6. تعداد رای ایسوس واقعا عجیبه،برتری کامل در تمام موارد حتی دوربین که وجه تمایز ایسوس بود، با اس ۷ اج هست.قطعا دوستان آیفونی دست بکار شدند.

  7. با وجود جانبداری طرفدارهای برند های دیگه بازم سامسونگ برنده ی قطعیه، طرفدارای آیفون لطفا خودتونو خسته نکنید?

  8. S7 خیلی سرتره و تو رقابت با زنفون برندس.اماداشتن رای زیاد زنفون واسه اینه که طرفدارهای بقیه برندها دارن به ایسوس رای میدن تا s7 بالا نیاد

  9. چون در مورد هر دوتا گوشی توی مقایسه های قبلی مطالب رو خونده بودم، کاملا مشخص هستش که سامسونگ پیشتازه صددرمیلیارد!!!!

  10. این طرز رای دادن کاملا مشخصه که جانبدارانه هست و ضد سامسونگ
    به هیچ وجه این مسابقه رو قبول ندارم

  11. رقابت بین این دو گوشی خیلی اسان هست ولی واقعا تو رای گیری طرفدارهای گوشی های دیگر رو به سویی ایسوس اوردن تا ایسوس در این رقابت نابرابر پیروز آرا شود .

  12. هیچ شکی نیست s7edje بسیار قویتر-زیباتر-کیفیت ساخت بالاتر – امکاناتبیشتر و از خیلی جهات دیگر بهتر و بهتر از ایسوس …. نکنه جالب اینه دوستان از روی علاقه به یه برند خاص و تعصب تابحال رای بیشتر رو به ایسوس دادن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا یه سئوال پیش میاد که آیا برتری ایسوس نسبت به سامسونگ تو این رقابت بیشتره ؟؟؟؟؟!!!!!

  13. برتری قطعی با s7 هست گوشی واقعا قدرتمند سخت افزار قوی تر با کیفیت امکانات بیشتر خوش دست ظاهری عالی طراحی بینظیر درمقابل ایسوس دارد

  14. سلام.آقای بکتاش ممنون از بررسی عالی تون.فقط یه خواهش از حضرت عالی داشتم.بعضی از گوشیها که اخیرا تولید میشن با اینکه سخت افزار قدرتمندی دارن اما کمپانی امکان فیلم برداری ۶۰ فریم بر ثانیه رو روشون نذاشته.شما می تونید نرم افزاری معرفی کنید که به دوربین این قابلیت رو اضافه کنه؟

  15. جلل الخالق ایسوس بیشتر رای آورده در صورتی که اصلا قابل مقایسه نیستن . و اس ۷ یه سر و گردن بالا تره????

  16. طرفداران سایر گوشی ها به کمک ایسوس اومدند تا در مراحل بالا راحت باشند اما اگر هم باخت به s7 رای میدم

  17. گلکسی اس ۷ اج پرچمدار سامسونگ با لبه‌های خمیده است. طراحی خاص این گوشی آن را از تمام گوشی‌های هوشمند دنیا متمایز می‌کند

  18. مبارزه کاملا ناعادلانه ای بود و کاملا مشخصه که اس۷ اج بهتره.ولی خب به هر حال قرعه کشیه و نمیشه کاریش کرد.

  19. بهترین ویژگی دوربین گلکسی اس ۷ اج ویژگی با نام Dual Pixel باشد که باعث می‌شود فوکوس با سرعت بالایی انجام شود

    1. امیرحسین 110 --

      بله – و تمامی این مسابقات با قرعه مشخص شدن …. حالا یک سری از دوستان میگن نبرد نابرابر بوده و سامسونگ راحت میره بالا و فلان.شانس ایسوس بوده که خورده به گلکسی

    1. امیرحسین 110 --

      شانس بد ایسوس هست…قرعه کشی اینو مشخص کرده لطفا جو درست نکنید اجازه بدید مسابقه روندش رو طی کنه

    1. امیرحسین 110 --

      در جواب نفر اول می نویسم تا بلکه بیشتر دیده بشه
      این مسابقه بر پایه قرعه کشی صورت گرفته بود… اینکه گوشی ایسوس خورده به یه ابر قدرت از شانس بدش بوده.امیدوارم درک این موضوع رو همه ما داشته باشیم
      و نکته بعد اینکه طرفداران سایر برند ها به ایسوس رای می دهند تا سامسونگ بالا نیاید ! نتیجه عقلانی مسابقه پیروزی قاطع سامسونگ است اما امان از تعصبات برندی.از روی واقعیت رای بدهید و اجازه دهید مسابقه روند خودش رو طی کنه.
      باشد که رستگار شویم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH