مقایسه اچ‌تی‌سی۱۰ با اکسپریا‌ X: نبرد بازمانده‌ها!

با بخش دیگری از مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ همراه شما دوستان و همراهان عزیز هستیم. تا به امروز شاهد رقابت تعداد زیادی از برترین گوشی‌های موجود در گروه‌های مختلف بودیم که با رای شما انتخاب می‌شدند و به مرحله بالا راه پیدا می‌کردند. امروز شاهد رقابت بین دو نماینده از کمپانی‌های تایوانی و ژاپنی هستیم. دو محصول اچ‌تی‌سی۱۰ و اکسپریا X در این بازی به مصاف یکدیگر می‌روند. در مراحل قبلی مسابقه شاهد بودیم که این دو گوشی بدون کسب حتی یک امتیاز ناقابل از سایر هم گروهیان خود بازماندند. 


۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی
با شروع بازی هر دو بازیکن مقابل یکدیگر قرار گرفتند. هر دو با بدنه فلزی، زیبایی در طراحی‌شان را به رخ یک‌دیگر می‌کشند. بیایید ببینیم که هرکدام چه جذابیت‌هایی را در این قسمت به نمایش می‌گذارند.

HTC-VS-XPERIA-X-7
قسمت جلویی هر دو گوشی از شیشه تشکیل شده است. در بالای نمایشگر هردو مدل اسپیکر، دوربین دوم و حسگرهای مختلف قرار گرفته است اما در زیر نمایشگر اکسپریا فقط اسپیکر دوم است که خودنمایی می‌کند و چیز دیگری مشاهده نمی‌گردد. در مقابل اچ‌تی‌سی کلید لمسی هوم را در این بخش و در بین کلید‌های خارجی Back و مدیریت رم که آن دو هم لمسی بوده قرار داده است. اما در مقابل سونی ترجیح داده که این کلیدها به صورت داخلی درون رابط کاربری باشند. لبه چپ هر دو دستگاه فقط محفظه سیمکارت و کارت میکرو اس‌دی مشاهده می‌شود به طوریکه همه دکمه‌ها در لبه راست هر دو دستگاه جای خوش کرده‌اند. بر روی سونی اکسپریا X علاوه بر دکمه کنترل صدا و پاور شاهد کلید سخت افزاری شاتر برای دوربین هم هستیم.
لبه بالایی هر دو دستگاه از یک پورت ورودی هدفون تشکیل شده است. پورت USB هم بر روی هر دو گوشی در لبه پایینی قرار دارد. در اچ‌تی‌سی علاوه بر پورت USB اسپیکر دوم هم در لبه پایینی مشاهده می‌گردد.
در قسمت پشتی هر یک از این دو گوشی از یک زبان طراحی خاص استفاده شده است. در این بخش شاهد نام برند کمپانی سازنده این دو تلفن همراه، دوربین و فلاش هستیم. البته یک قسمت اضافی بر روی اچ‌تی‌سی۱۰ وجود دارد که محل قرار گیری فوکوس لیزری است. دوربین هر دو گوشی از بدنه بیرون زده که این میزان بیرون زدگی در اچ‌تی‌سی بیشتر است.
طراحی پشتی اچ‌تی‌سی با لبه‌های گرد و زاویه‌دار در مقابل سونی با لبه‌های تیز و چهارگوش قرار می‌گیرد. دو نوار نازک بالا و پایین قسمت پشتی محصول اچ‌تی‌سی قرار دارد که تا لبه‌های آن کشیده شده است که ظاهری زیبا را به این بخش از دستگاه بخشیده است. طراحی سونی برای این سری از اکسپریا در عین سادگی زیبا بوده و تجربه کاری خوبی را ارایه می‌دهد.

نظر کارشناسی داور: هر دو گوشی واقعا زیبا هستند، اما به هر حال یکی باید از دیگری برتری داشته باشد. همان طور که گفتیم جنس بدنه هر دو از فلز است و باید حس خوبی را هنگام در دست گرفتن به کاربر القا کند؛ اما در اکسپریا چنین نیست. آن‌چنان فلز بودن را در اکسپریا X احساس نخواهید کرد در حالی که با در دست گرفتن اچ‌تی‌سی ۱۰ حس بهتری را خواهید داشت. طراحی اچ‌تی‌سی گرد با زاویه در مقابل طراحی سونی با لبه‌های تیز و چهارگوش قرار می‌گیرد. در نهایت این سلیقه خودتان است که در انتخاب شما را یاری خواهد کرد.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: ابعاد و کیفیت ساخت
اکسپریا ایکس ۵ اینچی با وزن ۱۵۳ گرم در مقابل اچ‌تی‌سی۱۰ با ۵.۲ اینچ صفحه نمایش و ۱۶۱ گرم وزن قرار می‌گیرد. نماینده اچ‌تی‌سی با ۱۴۵.۹ میلی‌متر طول، ۷۱.۹ میلی‌متر عرض و ۹ میلی‌متر ضخامت نیاز به فضای بیشتری برای قرار گیری در دست به نسبت اکسپریا با ۱۴۲.۷میلی‌متر طول و ۶۹.۴ عرض و ۷.۹میلی‌متر ضخامت دارد. شما به راحتی می‌توانید با یک دست با هر دو گوشی کار کنید و هیچ مشکلی با در دست قرار گرفتن این دو نخواهید داشت. کیفیت فلز استفاده شده در هر دو دستگاه مناسب بوده و از کیفیت و استحکام لازم برخوردار هستند. البته بدنه نماینده اچ‌تی‌سی کمی مستعد جذب اثر انگشت است اما میزانش زیاد نیست و قابل تحمل است.

HTC-VS-XPERIA-X-1
نظر کارشناسی داور: بدون شک استفاده از گوشی‌ که ضخامت کم‌تری داشته باشد لذت‌بخش‌تر خواهد بود. هر دو گوشی به راحتی در دست قرار می‌گیرند و تقریبا می‌توانید با یک دست با این دو گوشی کار کنید. کیفیت ساخت هر دو گوشی بسیار بالاست و جنس بدنه استفاده شده در هر دو واقعا بی‌نظیر است. هریک از یک نوع خاص از طراحی و ساخت استفاده می‌کنند که این قسمت را کاملا سلیقه‌ای کرده‌ است.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

دقیقه بیستم بازی زمان رقابت این دو محصول در زمینه صفحه نمایش است. هر کدام ادعا دارند که بهترین در این زمینه هستند. باید دید حرف کدامیک صحت دارد.

HTC-VS-XPERIA-X-17
اچ‌تی‌سی از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و پنل Super LCD 5 بر روی این نسل از پرچمدار خود استفاده کرده‌ است. این در حالی است که سونی از ۵ اینچ صفحه نمایش از نوع IPS LCD با رزولوشن فول‌اچ‌دی بر روی اکسپریا X بهره برده است. تقریبا با دو رنج متفاوت از صفحه نمایش در این قسمت مواجه هستیم. با قرار دادن نمایشگر این دو گوشی در کنار هم متوجه می‌شویم که عمق رنگ مشکی در اچ‌تی‌سی ۱۰ بیشتر است و بهتر نمایش داده می‌شود. در مقابل رنگ‌ها در اکسپریا X بیشتر میل به سفیدی دارند که این باز به نوع پنل استفاده شده در این گوشی باز می‌گردد. پنل استفاده شده در اچ‌تی‌سی۱۰ نسل پنجم Super LCD بوده که در این سری از پنل‌، رنگ‌‌ها در واقعی‌ترین حالت ممکن نمایش داده می‌شوند.
زاویه دید صفحه‌ نمایش در هر دو گوشی مناسب و در حد هم هستند. در محصول اچ‌تی‌سی کمی شاهد تیره شدن رنگ‌ها هستیم که همین موضوع در اکسپریا X با تارشدن و تغییر یافتن رنگ‌ها همراه است.
در تصاویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای را از صفحه نمایش این دو گوشی مشاهده کنید. در سمت چپ اچ‌تی‌سی۱۰ و سمت راست اکسپریا X قرار دارد.

HTC-VS-XPERIA-X-15 HTC-VS-XPERIA-X-16

نظر کارشناسی داور: انتخاب بهترین در بخش صفحه نمایش امری سلیقه‌ای است چرا که هردو گوشی سبک و سیاق خاص خودشان را در نمایش رنگ‌ها دارند. رنگ‌ها در اچ‌تی‌سی ۱۰ بسیار نزدیک به واقعیت بوده و خبری از اغراق در رنگ‌ نیست از طرفی صفحه نمایش اکسپریا رنگ‌ها را کمی بی روح و سرد به نمایش می‌گذارد. عملکرد صفحه نمایش در زاویه‌های مختلف تقریبا مناسب است و تغییرات رنگ در هر دو دیده می‌شود. همچنین منوی خاصی برای تنظیمات رنگ و شخصی سازی صفحه نمایش در هر دو گوشی موجود است.
در تصویر زیر می‌توانید عملکرد صفحه نمایش این دو دستگاه را زیر نور آفتاب مشاهده کنید.

HTC-VS-XPERIA-X-18


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: نرم‌افزار

دقیقه سی‌ام را یکی از زمان‌های مهم در این بازی نام گذاری می‌کنیم چرا که این نرم افزار است که رابطی بین سخت افزار دستگاه و کاربر می‌شود. سونی در این سری جدید از رابط کاربری سعی کرده که همه چیز را ساده طراحی کند. رابط کاربری اندروید خام را دیده‌اید؟! دقیقا همان رابط کاربری با تغییر دادن شکل آیکون‌ها، رابط کاربری اکسپریا X را تشکیل می‌دهد.

sc1
اچ‌تی‌سی از جدیدترین نسخه رابط کاربری خود که با نام سنس شناخته می‌شود بر روی این گوشی بهره برده است. رابط کاربری اچ‌تی‌سی رابطی‌است ساده که همه چیز را در دسترس‌تان قرار می‌دهد. اچ‌تی‌سی هم مانند سونی سعی داشته‌ که رابطی مانند اندروید خام طراحی کند اما سرعت رابط کاربری بر روی اکسپریا سریع‌تر است.

Note-5-VS-HTC-10-3-1
نظر کارشناسی داور: باز بحث سلیقه به میان می‌آید. هر دو رابط کاربری ساده بوده و رنگ و گرافیک‌های آن‌چنانی در این قسمت مشاهده نمی‌شود. در واقع اندورید خام با کمی شخصی سازی رابط موجود بر روی این دو گوشی را تشکیل می‌دهد. با این که هر دو کمپانی می‌خواستند رابطی سبک را ارایه بدهند اما باید بگویم UI این دو دستگاه آن‌قدر ها هم که فکرش را می‌کنید، سبک نیست.


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار

نیمه دوم بازی رقابت حساس‌تر و نفس‌گیر‌تر شده است چرا که در این نیمه تکلیف نهایی این دو بازیکن مشخص می‌گردد. اولین بخش پردازنده است. جایی که مرکز تمام توانایی‌هایشان در آن خلاصه می‌شود. همراه ما باشید تا نبردشان را شاهد باشیم.
اچ‌تی‌سی ۱۰ از جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی Snapdragon 820 استفاده کرده است. چیپست ۴ هسته‌ای که از هسته‌های توانمند کریو تشکیل شده‌اند، مسولیت پردازش اچ‌تی‌سی۱۰ را بر عهده دارند. سرعت این‌هسته‌ها به صورتی است که دو هسته با فرکانس ۲.۱۵ و دو تای دیگر در فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز کار پردازشی را به انجام می‌رسانند. به این مجموعه خوب ۴ گیگابایت رم را هم اضافه کنید تا بدانید که با یک غول بزرگ طرف هستید.
در مقابل سونی از دو هسته ۱.۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی تشکیل شده است. چیپ استفاده شده در اکسپریا X اسنپدراگون ۶۵۰ کوالکام است. بخش گرافیکی اچ‌تی‌سی توسط Adreno 530 انجام می‌گیرد که سونی این وظیفه پردازشی را به Adreno 510 سپرده است. هر دو پردازنده از قدرت خاصی برخوردار هستند. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، پردازنده اچ‌تی‌سی ۱۰بر روی کاغذ هم قوی‌تر از اکسپریا به نظر می‌رسد از طرفی میزان رم محصول سونی ۳ گیگابایت است که از نماینده اچ‌تی‌سی کمتر است. در ادامه می‌توانید تصاویری از بنچمارک‌های این دو دستگاه را مشاهده کنید.

HTC-VS-XPERIA-X-14
میزان رزولوشن کمتر سونی اکسپریا ایکس یکی از دلایل برتر بودن آن در این تست است

HTC-VS-XPERIA-X-12 HTC-VS-XPERIA-X-13
نظر کارشناسی داور: همه چیز کاملا واضح است! در این قسمت از نبرد اچ‌تی‌سی۱۰ تقریبا مجالی برای یک لحظه نفس کشیدن اکسپریا X نگذاشت. کار کردن با هر دو دستگاه بسیار لذت بخش خواهد بود و شاهد هیچ لگ و کندی در هیچ کدام نبودیم. اما هنگامی که این دو دستگاه را کنار هم قرار دهید، سریع‌تر بودن اکسپریای سونی را متوجه خواهید شد.
این را فراموش نکنید که اکسپریا X تقریبا یک میان رده محسوب می‌شود تا یک پرچم‌دار تمام عیار و عملکردی که در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشت با توجه به این رنج کاملا مناسب بود. اما هنگام باز کردن برنامه‌های مختلف گاهی اوقات اچ‌تی‌سی ۱۰ از اکسپریا عقب می‌افتاد که برای خودمان هم جالب بود! البته شاید با بروزرسانی جدید این مشکل برطرف شود. در ویدیو زیر می‌توانید سرعت اجرای برنامه‌‌ها و مدیریت رم این دو را ببینید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین
یکی از هیجانی‌ترین بخش‌های موجود در این رقابت مقایسه چشم بازیکنان است. هر کدام می‌خواهند بهترین بودن‌شان را در بخش دوربین به همه ثابت کنند. اما کدامیک موفق خواهند بود؟

HTC-VS-XPERIA-X-9
سونی اکسپریا از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f2.0 و یک فلاش تک رنگ LED تشکیل شده است. همچنین از مشخصات موجود بر روی اچ‌تی‌سی۱۰ می‌توان به وضوح ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/1.8 اشاره داشت. در کنار لنز دوربین در اچ‌تی‌سی ۱۰ یک فلاش دو رنگ و فوکوس لیزری هم مشاهده می‌شود. همین بخش بر روی اکسپریا فقط از یک لنز تک رنگ LED تشکیل شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید، چنین مشخصات و امکاناتی برای یک تلفن هوشند بسیار عالی است اما بخش مهم‌تر در قسمت دوربین پردازش نرم‌افزاری و داخلی هریک از گوشی‌هاست. رابط کاربری دوربین هر دو دستگاه بسیار مرتب بوده و همه چیز دم دست است. در بخش عکاسی به صورت دستی شاهد تنظیمات مختلفی در هر دو گوشی هستیم و اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنید، این دو دستگاه شما را راضی خواهند کرد. یک بخش نرم‌افزاری در قسمت دوربین اکسپریا به چشم می‌خورد که در آن شاهد چند فیلتر جذاب واقعیت مجازی هستیم که استفاده از آن‌ها حال و هوای عکس‌تان را عوض می‌کند.
در بخش دوربین سلفی هم هر دو گوشی واقعا عالی عمل می‌کنند. اچ‌تی‌سی ۱۰ با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و گشادگی دیافراگم F/1.8 در مقابل دوربین سلفی اکسپریا X با ۱۳ مگاپیکسل رزولوشن و دیافراگم f2.0 قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که هر دو دوربین اچ‌تی‌سی ۱۰ به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز هستند موردی که در هیچ‌کدام از دوربین‌های سونی اکسپریا X‌ دیده نمی‌شود.
در ادامه می‌توانید تصاویر گرفته شده با هر دو گوشی را مشاهده کنید.

htc-10-dc1 xperia-x-2 htc-10-dc2 xperia-x-3 htc-10-dc3 htc-10-dc4 xperia-x-1
نظر کارشناسی داور: هر دو گوشی عملکرد مناسبی در بخش عکاسی داشتند. رنگ‌ها در اکسپریا گرم‌تر نمایش داده می‌شد و همچنین جزییات بیشتری در آن به لطف پیکسل بیشتر نمایان است. اچ‌تی‌سی۱۰ کمی رنگ‌های سردتری را تولید می‌کند. همچنین روشنایی در عکس‌هایی که توسط اکسپریا ثبت گردیده‌اند بیشتر است. اگر بخواهیم مدلی که رنگ‌هایی نزدیک‌تر به واقعیت دارد را انتخاب کنیم، انتخاب اکسپریا خواهد بود. علاوه بر این اکسپریا ایکس در جذب نور بسیار بهتر عمل می‌کند. شاید اچ‌تی‌سی۱۰ باید بیشتر بر روی پردازش تصویر کار کند تا به نتیجه ایده‌آل برسد.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چند رسانه‌ای

کدامیک در بحث سرگرم کردن کاربر بهترین عملکرد را خواهد داشت؟ در این بخش به این موضوع پی خواهیم برد. صدا در هر دو گوشی به صورت استریو است و هر دو از کیفیت بالایی برخوردار هستند. قرار گیری اسپیکر‌ها در هر رو گوشی بر روی قسمت جلویی صورت گرفته است. حجم و کیفیت صدا در اچ‌تی‌سی۱۰ فوق‌العاده است. البته توقع کمترهم از این کمپانی در این زمینه نداشتیم. سونی اکسپریا X هم کیفیت قابل قبولی را در زمینه صدا ارایه می‌دهد اما بدون شک این حجم و کیفیت از صدا به اندازه نماینده اچ‌تی‌سی نخواهد بود.

HTC-VS-XPERIA-X-11
اچ‌تی‌سی با ۵.۲ اینچ و اکسپریا با ۵ اینچ صفحه نمایش تجربه خوبی را هنگام تماشای فیلم و کلیپ به شما ارایه می‌دهند. همچنین نرم‌افزار‌های پخش ویدیو بر روی هر دو گوشی عملکرد خوبی داشته و در اجرای فرمت‌های مختلف همراه با زیرنویس با مشکل خاصی مواجه‌تان نمی‌کند.
نظر کارشناسی داور: چه گوش دادن به موزیک و چه تماشای کلیپ با آن اسپیکر‌های قدرتمند موجود بر روی اچ‌تی‌سی ۱۰ خارق‌العاده است! صدا واقعا کیفیت بالایی دارد و شما را راضی نگه می‌دارد. با آن‌که سونی هم از اسپیکر استریو بهره برده اما آن میزان از قدرت‌‌ را در این زمینه ندارد اما باز کیفیت قابل قبولی را ارایه می‌دهد.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری
باتری استفاده شده بر روی اچ‌تی‌سی۱۰ ظرفیتی معادل ۳۰۰۰ میلی‌آمپر دارد که در مدت ۱۰۰ دقیقه می‌تواند از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. در تصویر اختصاصی پایین می‌توانید نتیجه تست‌های باتری این گوشی را مشاهده کنید.

htc-10
در مقابل اکسپریا X از یک باتری ۲۶۲۰ میلی آمپری تشکیل شده است که قادر است در مدت ۶۰ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ برسد.
در تصویر اختصاصی پایین می‌توانید نتیجه تست‌های باتری این گوشی را مشاهده کنید.

xperia-X
نظر کارشناسی داور: میزان شارژدهی هر دو گوشی تقریبا مشابه هم بوده و آن‌چنان تفاوتی با‌هم ندارند. انتظار داشتیم با توجه به پرچمدار بودن اچ‌تی‌سی۱۰ استقامت بالاتری در قسمت باتری داشته باشد اما این‌طور نشد. به هر حال باتوجه به امتیازات بالا عملکرد هر دو گوشی در این زمینه را تقریبا مناسب ارزیابی می‌کنیم.


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

در ده دقیقه پایانی هر کدام از بازیکن‌ها با به رخ کشیدن امکانات اضافی که در خود دارند، سعی می‌کنند تا بازی را به نفع خود به اتمام برسانند.
سونی با حسگر اثرانگشت و فناوری‌های متعددش در صفحه نمایش، اچ‌تی‌سی هم با اسپیکر‌های معروف و حسگر اثر انگشت خودشان را مطرح می‌کنند.

HTC-VS-XPERIA-X-8
حسگر اثرانگشت در اچ‌تی‌سی۱۰ برخلاف سونی اکسپریا بدون فشردن کلید خاصی در حالت استندبای فعال می‌گردد و می‌توانید به راحتی وارد محیط گوشی خود شوید اما در اکسپریا X می‌بایست یک‌بار دکمه پاور را فشار داده و بعد از آن از حسگر استفاده کنید.

هیچ‌کدام از این دو محصول آن‌طور که باید و شاید در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند. حالا از اچ‌تی‌سی توقعی نداشتیم اما از سونی که همیشه این قابلیت در محصولاتش دیده می‌شد کمی بعید بود که اکسپریا X را بدون آن راهی بازار کند! محصول اچ‌تی‌سی به USB Type-C مجهز است و اکسپریای سونی در این زمینه یک گام عقب‌تر قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هر دو دستگاه از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند و از این لحاظ ایرادی به این دو وارد نیست. نماینده سونی در این رقابت در نسخه دو سیم‌کارته نیز راهی بازار می‌شود اما اچ‌تی‌سی ۱۰ تنها یک سیم‌کارت را در خود جای می‌دهد. هر دو مدل نیز در رنگ‌های متفاوتی ارایه خواهند شد که می‌تواند افراد با سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.

نظر کارشناسی داور: امکانات کاربردی که در هر دو گوشی موجود است در بالا بیان شد. این نظر شخصی خودتان است که تصمیم بگیرید کدامیک برای شما کاربردی‌تر خواهد بود.


وقت اضافه: قیمت
قیمت، موردی است که هر دو محصول در آن خوب ظاهر نشده‌اند! شما با حدود ۲ میلیون تومان می‌توانید یک اچ‌تی‌سی۱۰ همراه خود داشته باشید. در مقابل با ۳۰۰ هزارتومان کمتر یعنی چیزی حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌توانید اکسپریا X را خریداری کنید.

HTC-VS-XPERIA-X-10
نظر کارشناسی داور: ارزش خرید پایین این دو گوشی باعث می‌گردد آن‌چنان رغبتی برای خرید‌شان نداشته باشیم. شاید بعد از گذشت مدتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کردند و تقریبا با ثبات قیمتی مواجه شدند بتوان روی‌خریدشان فکر کرد.


موقعیت‌های خطرناکی که اچ‌تی‌سی۱۰ بر روی دروازه اکسپریا X ایجاد کرد:

دوربین با سرعت فوکوس بالا
دوربین سلفی با لرزش‌گیر اپتیکال
استفاده از USB Type-C
اسپیکر با حجم و کیفیت صدای بالا
سخت‌افزار قدرتمندتر
موقعیت‌های خطرناکی که اکسپریا X بر روی دروازه اچ‌تی‌سی۱۰ ایجاد کرد:
وزن و ضخامت کم‌تر
امکانات و فناوری‌های بی‌شمار در بخش صفحه نمایش
دوربین با رزولوشن بالاتر و فیلترهای واقعیت مجازی

[totalpoll id=”131445″]

58 در مورد “مقایسه اچ‌تی‌سی۱۰ با اکسپریا‌ X: نبرد بازمانده‌ها!”

  1. دوستانی که میگن اچ تی سی ۱۰ بده تا حالا از نزدیکم ندیدنش , واقعا عالیه , من دارم کاملا راضیم از همه نظر
    حتی نسبت به نوت ۵ هم بهتر بود منتها کارشناسیه سایت سامی پسنده و دوستانم سلیقه ای رای میدن ,

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH