نگاهی به ایکس باکس One S: جانشینی زیبا و قدرتمند!

وقتی صحبت از ایکس باکس One S به میان می‌آید، نمی‌توان تغییرات مهم ایجاد شده در آن را نادیده گرفت. در واقع می‌توان گفت که ایکس باکس One S همان چیزی است که نسخه ایکس باکس One می‌بایست ارایه می‌کرد.

دو نقطه نظر درباره عرضه این کنسول وجود دارد که کاملا عادلانه و از طرفی به شدت غیر منصفانه هستند. غیرمنصفانه بودن آن از این جهت است که ۳ سال از معرفی اولین نسخه ایکس باکس One S می‌گذرد و با توجه به پیشرفت بی‌وقفه تکنولوژی این دستگاه می‌توانست کوچک‌تر، سریع‌تر و بهتر باشد. ما معمولا این موارد را روی کنسول‌های پیش از این مشاهده کرده‌ بودیم، هر چند که ایکس باکس One S از پس داشتن این خصوصیات به خوبی برآمده است.

از دیدگاه دیگر می‌توان گفت که این اتفاق عادلانه بوده‌ است: ایکس باکس One اصلی با امید تحقق رویاهای بزرگ و دیوانه‌وار کاربرانش عرضه شد. این دستگاه سعی داشت که چیزی فراتر از یک کنسول باشد و بتواند هر چیزی را هنگام اتصال با تلویزیون کنترل کند. با توجه به معرفی این کنسول، این احساس بوجود آمد که اگر بازی‌های آن جز فهرست نهایی مایکروسافت قرار بگیرند، ایکس‌ باکس One نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی اجرا نماید.

از آنجایی که مایکروسافت قصد داشته‌ است که شما از ایکس باکس به عنوان اصلی‌ترین دستگاه موجود در منزل خود استفاده کنید، سعی کرده اولویت‌های خود را با ارایه بازی‌های بیشتر و بهتر تغییر دهد. سخت‌افزار و رابط کاربری به همراه آپدیت‌های جدید اعمال شده روی ایکس باکس One به خوبی همه ویژگی‌های مهم آن را دگرگون کرد‌ه‌ است. بنابراین می‌توان از ایکس باکس One S به عنوان یک جایگزین مهم و اساسی (و البته بدون دستگاه کینکت) برای مدل One یاد کرد.

هم اکنون ایکس باکس One S با قیمت ۲۹۹، ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار طبق فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز شما در دسترس است. پشتیبانی از HDR، پخش تصاویر Ultra HD، و همچنین استریم ویدیوهای ۴K به این دستگاه افزوده شده است. ظاهر دستگاه بسیار چشم نواز و ظریف است، به طوری که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

طبق گفته مایکروسافت ایکس باکس One S تا ۴۰ درصد باریک‌تر از نسخه قبلی آن است. اما این مقدار کاهش در اندازه، تفاوت فاحشی را با تناسب قرارگیری آن در اتاق نشیمن ایجاد نکرده‌ است. دلیل این موضوع جایگیری و ادغام منبع تغذیه این کنسول در سمت راست آن است.

ایکس باکس قدیمی برای اطمینان از تهویه مناسب به فضای بسیار زیادی احتیاج داشت. در مدل One S هم به نظر می‌رسد که گرمای قابل توجهی از آن خارج می‌شود، اما با توجه به قاب بسیار کوچک‌تر این دستگاه، شاید مایل باشید آن را در زیر تلویزیون خود بگذارید.

کنسول One S می‌تواند روی یک پایه ساده و به صورت عمودی هم قرار بگیرد که بسیار رضایت بخش است. این پایه با مدل ۲ ترابایتی به صورت رایگان ارایه می‌شود، اما برای مدل‌های ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی باید ۲۰ دلار هزینه کنید.

این کنسول تمام بازی‌های قبلی و موارد مشابه ایکس باکس One را به خوبی اجرا می‌کند. مایکروسافت هیچ سازگاری مهمی را از این بابت برای صاحبان فعلی One ایجاد نکرده‌ است. در صورتی که اکنون مدل One را در اختیار دارید، نیازی به ارتقای کنسول خود برای دسترسی به بازی‌های معرفی‌شده برای سال بعد نخواهید داشت.

همان طور که گفته‌ شد، ایکس باکس One S از پخش ویدیوهای با کیفیت ۴K پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که صحبت ما درباره ویدیوهای ۴K است، نه بازی‌هایی با این کیفیت. پشتیبانی از بازی‌های ۴K و واقعیت مجازی در سال آینده برای ایکس باکس فراهم می‌شوند، که در حال حاضر این قابلیت با نام “پروژه عقرب” شناخته شده‌ است. باز هم یادآوری می‌کنیم که فعلا نیازی به ارتقای ایکس باکس One ندارید، چرا که نسخه بهینه‌ شده آن قرار است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شود.

به‌زودی بازی‌هایی برای ایکس باکس One S ارایه می‌شوند که از فناوری HDR پشتیبانی خواهند کرد. البته با توجه به تصمیم مایکروسافت برای استفاده از استاندارد HDR 10، بسیاری از تلویزیون‌های کنونی از آن پشتیبانی نمی‌کنند و برای بهره‌مندی از این ویژگی باید خصوصیات تلویزیون خود را هم در نظر بگیرید.

X-Box One Sاگر تجربه استفاده از ایکس باکس One را داشته‌ باشید، سرعت چشم‌گیری را از مدل One S احساس نخواهید کرد. هارد دیسک این کنسول از درایوهای SSD استفاده نمی‌کند، بنابراین سرعت بارگذاری به میزان قابل قبولی متفاوت نیست. با توجه به مشخصات فنی One S این مدل بسیار قدرتمندتر از ایکس باکس One است، اما به این معنی نیست که پیشرفت بزرگی در آن به وجود آمده‌ است. با این حال هنگام انجام بازی‌هایی مانند Gears of War ممکن است ثبات بیشتری را در نرخ فریم بخش‌های پر زد و خورد بازی شاهد باشید.

یکی از دلایلی که قیمت ایکس باکس One S را توجیه نمی‌کند عدم به کارگیری سنسور کینکت در آن است. اکثر افراد استفاده زیادی از این ویژگی می‌کنند. با این حال، بازی‌های انگشت شماری وجود دارند که از این قابلیت پشتیبانی می‌نمایند. در صورتی که به این سنسور نیاز داشته‌ باشید می‌توانید نمونه‌ای از آن را که با مدل One S سازگار باشد، خریداری کنید. توجه کنید که برای این منظور یک آداپتور و منبع برق جداگانه به کنسول شما افزوده می‌شود، به این ترتیب ۴ کابل اضافی در پشت دستگاه قرار خواهند گرفت.

اگر به هر دلیل از خرید کینکت برای این کنسول منصرف شده‌ باشید، باید عدم وجود قابلیت فرمان صوتی را هم به جان بخرید. واقعیت این است که کنترلرهای جدید One S به جک ۳.۵ میلیمتری در زیر آن مجهز شده‌اند، بنابراین همچنان شما می‌توانید با داشتن یک هدست متصل شده به آن خواسته‌های خود را به کورتانا بگویید.

علاوه بر وجود جک هدست برای کنترلرها (که در مدل قبلی نیز شاهد آن بودیم)، قابلیت مهم دیگر پشتیبانی از بلوتوث است. بدین وسیله کنترلر دستگاه محدوده بهتری را پوشش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از آن به طور مستقیم و بدون نیاز به تجهیزات دیگر به رایانه شخصی خود متصل شوید.

X-Box One Sایکس باکس One S تقریبا همه معایب نسخه قبلی خود را رفع نموده‌ است. ظاهر چشم‌نواز، اندازه معقول و همچنین قیمت مناسب از مزایای مهم آن به حساب می‌آیند. علاوه بر این، می‌توانید از آن به عنوان یک دستگاه مدرن برای استریم ویدیو و اجرای بازی‌های با کیفیت بهره‌مند شوید.

7 در مورد “نگاهی به ایکس باکس One S: جانشینی زیبا و قدرتمند!”

  1. من xbox 360s دارم به نظرتون one s بگیرم ؟؟؟ اخه بازیای one خیلی گرونه واسه این به نظر خودم نمیصرفه . به نظر شما بگیرم یا نه ؟؟؟

    1. امید مروتی

      سلام. بهتره که فعلا دست نگه دارید، چون تا سال ۲۰۱۷ نسخه بهینه‌شده این کنسول عرضه می‌شود

        1. امید مروتی

          معمولا پس از عرضه کنسول جدید، ساخت بازی برای مدل قدیمی‌تر کمتر انجام میشه، مگر برخی از بازی‌های پرطرفدار و انحصاری مثل بازی‌های ورزشی

    2. سلام one s بازی جدا براش نمیاد بازیهاش با one یکیه یعنی بازی ایکس باکس وان توش میزاری تا کار میکنه بازی وان اس اصلاًوجود نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH