گوگل کروم ماه آینده به پشتیبانی از فلش پایان می‌دهد

مدت زیادی از زمان شروع مرگ ادوبی فلش می‌گذرد، نرم‌افزاری که روزی کاملا محبوب بود و حالا همگی انتظار دارند که تا ۲ سال آینده از بین برود. امروز گوگل با اعلام مسدود کردن محتویات فلش از ماه آینده در مرورگر کروم، میخ آخر را به تابوت فلش وارد کرد.

ابتدا محتویات “پشت صحنه” مسدود خواهد شد که براساس حدس گوگل ۹۰ درصد محتویات فلش بر روی فضای اینترنت را شامل می‌شود. از ماه مهر، کروم به صورت پیش‌فرض از HTML5 برای بازی‌ها و فیلم‌های تحت وب استفاده خواهد کرد، البته سایت‌هایی که به طور انحصاری از فلش پشتیبانی می‌کنند، شامل این مسدودسازی نخواهند شد.

کسانی که از AlbinoBlackSheep و دنیای eBaums استفاده می‌کنند، نباید نگران این تغییر باشند چراکه نرم‌افزار قدیمی فلش آسیپ‌پذیری‌های امنیتی زیادی دارد و از روش‌های منابع سنگین نیز استفاده می‌کند.

کروم در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال کاهش استفاده از فلش بوده که در ماه آینده این امر کاملا قطع خواهد شد و شما دیگر قادر به دیدن محتوا یا تبلیغات مبنی بر فلش در کروم نخواهید بود. آپدیت‌های کم ارایه شده برای فلش و کاهش پشتیبانی از آن باعث کوچ گوگل به سمت HTML5 شده که نرم‌افزاری بسیار امن‌تر و کارآمدتر است. نظر شما در رابطه با این مسدودسازی چیست؟!

HTML5-Flash

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH