۱۰ اسمارت‌فون برتر مردادماه به روایت AnTuTu

تاکنون در سال جاری شاهد معرفی چندین گوشی هوشمند قدرتمند بوده‌ایم، از گلکسی S7، S7 Edge و نوت ۷ سامسونگ گرفته تا شیائومی Mi 5، وان‌پلاس ۳ و اچ‌تی‌سی ۱۰. علاوه بر این گوشی‌ها، چندین پرچم‌دار دیگر نیز در سال جاری معرفی شدند. می‌توان با ضرس قاطع گفت که AnTuTu در کنار Geekbench و GFXBench یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های بنچمارکینگ یا ارزیابی است که در بیشتر موارد، مشخصات گوشی‌ها را حتی پیش از معرفی رسمی آن‌ها منتشر می‌کند.

هم‌اکنون نیز مطابق رویه معمول، AnTuTu علاقه دارد هر از چندگاهی لیستی از قدرتمندترین گوشی‌ها را منتشر کند. از آنجا که عبارت «قدرتمندترین» می‌تواند شامل گستره وسیعی از قابلیت‌ها باشد، AnTuTu لیستی از ۱۰ اسمارت‌فون برتر را بر اساس تست‌های بنچمارگینگ خود منتشر کرده است. البته شایان ذکر است که این تست‌ها لزوما بیانگر عملکرد واقعی گوشی‌ها نیستند. اما در هر صورت، AnTuTu چنین لیستی را برای ماه میلادی گذشته یعنی جولای ۲۰۱۶ (تیر/مرداد) تنظیم و روی وب‌سایت خود قرار داده است. در این لیست، شاهد حضور ۱۰ اسمارت‌فون برتر هستیم و این را در نظر داشته باشید که فبلت پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ در این لیست حضور ندارد چرا که در تاریخ دوم آگوست معرفی شده و لیست یاد شده برای ماه گذشته است.

AnTuTu-top-10-July-2016_1

با نگاهی گذرا به این لیست در می‌یابیم که سه جایگاه اول، همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند. وان‌پلاس ۳، ویوو Xplay 5 و LeEco Le Max2 در صدر لیست جا خوش کرده‌اند، این سه گوشی توانسته‌اند به ترتیب امتیازهای ۱۴۰۲۸۸، ۱۳۸۷۰۶ و ۱۳۸۰۲۶ را از آن خود کنند. نوبیا Z11، زوک Z2 Pro و شیائومی Mi 5 به ترتیب با دریافت امتیازهای ۱۳۷۶۸۵، ۱۳۶۸۵۳ و ۱۳۶۷۷۳ جایگاه‌های چهارم تا ششم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

در رده هفتم این لیست، پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S7 با امتیاز ۱۳۴۵۹۹ قرار گرفته است و پس از آن آیفون ۶S اپل توانسته است رده هشتم جدول را با کسب امتیاز ۱۳۳۷۸۱ به چنگ آورد. گوشی‌های ZTE Axon 7 و آیفون SE نیز به ترتیب با کسب امتیازهای ۱۳۲۲۱۷ و ۱۳۱۴۰۱ به رده‌های نهم و دهم لیست قناعت کرده‌اند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اختلاف‌ها بسیار جزئی و ناچیز هستند. تمامی این ده گوشی امتیازی بین ۱۳۱۰۰۰ تا ۱۴۱۰۰۰ را کسب کرده‌اند، به همین دلیل برخی ممکن است تنظیم چنین لیستی را اقدامی غیرضروری تلقی کنند. اما برای کسانی که سرشان برای چنین اعداد و ارقامی درد می‌کند، شاید حاوی اطلاعات مفیدی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH