انویدیا در سکوت خبری کارت گرافیک GTX 1060 3GB را معرفی کرد

انویدیا امروز در سکوت خبری از کارت گرافیک GTX 1060 با ۳ گیگابایت حافظه اختصاصی رونمایی کرد. اولین مدل با معماری پاسکال که قیمتی زیر ۲۰۰ دلار دارد، هدفش رقابت با کارت‌ گرافیک‌های Radeon RX 470 4GB و Radeon RX 480 4GB با قیمت‌های ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار است. چند روز پیش مشخصات فنی این مدل فاش شده بود که ما در سایت آن را منتشر کردیم ولی انتظار معرفی به این سرعت و سکوت را نداشتیم. در زمان معرفی اولیه کارت گرافیک GTX 1060 یکی از شرکا انویدیا یعنی Zotac با معرفی مدل مینی آن، اولین کارت گرافیک GTX 1060 با حافظه اختصاصی ۳ گیگابایت را معرفی کرده بود که مشخصاتی همانند مدل اصلی داشت.

تعداد هسته‌های CUDA مدل معرفی شده توسط انویدیا، از ۱۲۸۰ به ۱۱۵۲ کاهش یافته و در کارت گرافیک تولید شده در EVGA فرکانس پایه و افزایشی (Boost) به ترتیب ۱۵۰۶ و ۱۷۰۸ گیگاهرتز است که با مدل ۶ گیگابایتی یکسان است. کاهش هسته‌ها منجر به کم شدن قدرت نزدیک به ۱۰ درصد یعنی از ۴.۴ ترافلاپس به ۴ ترافلاپس شده است، رابطه حافظه و توان حرارتی آن به ترتیب با ۱۹۲ بیت و ۱۲۰ وات نسبت به مدل ۶ گیگابایتی تغییری به خود ندیده است.

NVIDIA-GeForce-GTX-1060-3-GB-Announcementکارت گرافیک RX 470 دیگر با قیمت ۱۹۹ دلاری خود در بازار پیشتاز نخواهد بود چراکه GTX 1060 3GB کمترین قیمت را میان تمامی کارت‌ گرافیک‌های حال حاضر با معماری‌های پاسکال و Polaris خواهد داشت. هنوز قیمت نهایی نمونه پایه این مدل مشخص نشده ولی قیمت مدل‌های سفارشی آن از ۱۹۹ دلار شروع خواهد شد.

comparison_ENبرای بسیاری از ما این سوال مطرح می‌شود که چگونه یک محصول با ۳ گیگابایت حافظه اختصاصی خواهان رقابت با مدل‌های ۴ گیگابایتی است. کاملا واضح است که هدف از ارایه GTX 1060 جدید اجرای بازی‌های با تنظیمات بالا در رزولوشن ۱۰۸۰ است ولی هم‌اکنون بازی‌هایی وجود دارند که حتی در این رزولوشن و با ۴ گیگابایت حافظه قادر به اجرای بدون نقص نیستند، البته با کاهش تنظیمات مربوطه می‌توان به اجرای روان آن‌ها کمک کرد ولی خریداران و علاقه‌مندان به بازی از این موضوع خوشحال نخواهند شد. در جدول زیر اطلاعات مربوط به کارت‌ گرافیک‌ها با معماری پاسکال را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH