تماشا کنید: دوئل نفس‌گیر گلکسی نوت ۷ با آیفون ۶s در تست سقوط

کهکشانی تازه از راه رسیده سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ در یک تست سقوط به مصاف پرچم‌دار کهنه‌کار اپل یعنی آیفون ۶s رفته است. در ماه مه گذشته (اردیبهشت سال جاری) دوئل مشابهی میان آیفون ۶s و گلکسی S7 سامسونگ برگزار شد، مسابقه‌ای مرگبار که تنها گوشی پرچم‌دار اپل توانست از آن جان سالم به در ببرد.

در حال حاضر اما فبلت غول‌آسای سامسونگ، برگ آس دیگری را رو کرده است، چیزی که گلکسی S7 از آن محروم بود و این برگ برنده چیزی نیست جز شیشه محافظ گوریلا گلس ۵. این نسل جدید از گوریلا گلس، مطابق آنچه ادعا شده قادر است در ۸۰ درصد موارد از گوشی در برابر سقوط از ارتفاع ۱.۶ متری محافظت کند. آزمون سقوطی که در اینجا ترتیب داده شده از فاصله ۱ متری از سطح زمین و توسط یک دستگاه حرفه‌ای انجام پذیرفته است.

در اولین مرحله، هر دو گوشی بر روی پشت از ارتفاع یک متری به روی زمین رها شدند. در این تست، بدنه فلزی آیفون ۶s چند خراش جزئی برداشت، اما در مقابل، گوشه‌های پایینی گلکسی نوت ۷ دچار آسیب شدند. در مرحله دوم، استحکام بخش پایینی این دو گوشی مورد آزمون قرار گرفت که هر دو توانستند سربلند از آن بیرون بیایند. هرچند در این مرحله، آسیبی که در مرحله اول به گوشی سامسونگ وارد شده بود، تشدید شده و خراش‌ها در پنل پشتی گوشی گسترش یافتند. در مرحله سوم، هر دو گوشی از بخش کناری به روی زمین رها شدند. هر دو گوشی این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و توانستند نفس راحتی بکشند.

حالا در مرحله چهارم وقت آن رسیده است که این دو گوشی دلربا در آزمونی ترسناک و دلهره‌آور از جلو به روی زمین سقوط کنند. گوشی‌های زیادی در این مرحله توسط دستگاه سقوط متلاشی شده و به کام نابودی کشانده شده‌اند. این بار اما شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ معجزه کرد، چرا که گلکسی نوت ۷ به جز چند خراش و ترک جزئی در قسمت پایینی دچار آسیب جدی دیگری نشد و صفحه‌نمایش آن درست مثل روز اول، محکم سر جایش ایستاد. در آن سوی میدان نبرد اما آیفون ۶s دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده و چند خط و خراش کوچک بر روی نمایشگر آن نمایان شد.

اما پس از انجام چهار مرحله سقوط هنوز هر دو گوشی سرپا هستند و به همین خاطر باید برای آن‌ها پاداشی ویژه در نظر گرفت. این پاداش ویژه نیز چیزی نیست جز تکرار دوباره تست سقوط تا جایی که دیگر، صفحه‌نمایش‌ها رمقی برایشان باقی نمانده و به خواب ابدی فرو بروند. پس از انجام ۵ مرحله تست سقوط اضافی، آیفون ۶s بالاخره کم آورد و از کار افتاد، اما نوت ۷ سامسونگ علیرغم ضربه دیدن در لبه‌ها، کماکان مقاومت کرده و شیشه محافظ نمایشگر آن دچار آسیب جدی نشد. پس از انجام بی‌امان و پیاپی ۵۰ مرحله تست سقوط، شیشه محافظ نوت ۷ بالاخره چند خراش و ترک بیشتر برداشت اما باز هم مانع از کار افتادن گوشی شد.

در پایان، برنده نهایی این تست سقوط، چیزی نیست جز شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ که به طور شگفت‌انگیزی از گوشی و نمایشگر آن در برابر سقوط و ضربه محافظت می‌کند. بنابراین از این پس، آن دسته از کاربران دست‌وپا چلفتی که استعدادی ویژه در نقش بر زمین کردن گوشی‌های بخت‌برگشته خود دارند، نگران نباشند، چرا که می‌توانند از گوشی‌های مجهز به گوریلا گلس ۵ استفاده کنند.

می‌توانید این نبرد سخت و نفس‌گیر را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH