اندروید و سهم ۸۶.۲ درصدی از بازار اسمارت‌فون‌ها

بر اساس آمار وب‌سایت Statista، سهم اندروید در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به ۸۶.۲ درصد گوشی‌های فروخته شده رسیده است. سهم اندروید پیش از این ۸۴.۷ درصد بود. آیفون سهم ۱۲.۹ درصدی دارد و بلک‌بری و ویندوز نیز کم‌کم به بوته فراموشی سپرده می‌شوند.

نکته جالب این است که در سال ۲۰۰۹، سیمبین ۵۱ درصد بازار را در اختیار خود داشت. بلک‌بری ۱۹ درصد و iOS تنها ۹ درصد سهم داشت. ویندوز فون، ۹ درصد و اندروید تنها ۲ درصد فروش را به خود اختصاص می‌دادند. اپل از آن زمان رشد ثابتی داشته و اندروید نیز توانست در سال ۲۰۱۱ رتبه اول را کسب کند.

در سه ماهه دوم امسال، ۲۹۶.۹۱ میلیون گوشی اندرویدی به فروش رسیده که در مقابل آیفون با ۴۴.۴ میلیون واحد تعداد زیادی است. گوشی‌های ویندوزی ۱.۹۷ میلیون واحد و بلک‌بری تنها ۴۰۰ هزار واحد فروش داشته‌اند. اگر این آمار را با سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ مقایسه کنیم، اندروید تنها ۷۶۰ هزار واحد فروش داشت. آیفون ۵.۳۳ میلیون و گوشی‌های ویندوزی ۳.۸۳ میلیون فروش داشتند.

تغییرات بازار را به خوبی در این آمار و ارقام می‌بینیم. در نوامبر ۲۰۰۹ موتورولا DROID اولین محصولی بود که اندروید ۲ داشت. میزان فروش گوشی‌های اندرویدی در سه‌ماهه اول ۲۰۱۰ به ۵.۲۳ میلیون واحد رسید. معرفی اولین نکسوس باعث شده که فروش گوشی‌‌های اندرویدی به ۱۰.۶۵ میلیون واحد برسد.

Nearly-297-million-Android-handsets-were-shipped-in-the-quarter

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH