اولین تصاویر نسخه جدید پلی استیشن ۴ را ببینید!

زمان زیادی از عرضه ایکس باکس One S نمی‌گذرد و حالا نوبت سونی است تا از نسخه جدید کنسول پرطرفدارش رونمایی کند. روز گذشته تصاویری از نسل جدید پلی استیشن منتشر شد که اولین تصاویر این کنسول پرطرفدار و محبوب محسوب می‌شود.

سونی برای اینکه بتواند تقاضا برای کنسول پرفروشش را پاسخگو باشد،‌ ماه آینده میلادی از دو کنسول جدید رونمایی می‌کند. یکی از این دو کنسول، نسخه بهبود یافته پلی استیشن ۴ و دیگری نسل جدید پلی استیشن است که قادر به پشتیبانی از ویدئوها و بازی‌های با کیفیت بوده و در اخبار با نام نئو شناخته می‌شود. با عرضه این دو کنسول سونی امیدوار است بتواند طرفداران سرسخت و همچنین طرفداران گذری بازی‌های کامپیوتری را به سمت خود بکشد. سونی سعی کرده یک جامعه از گیمرها بسازد تا بتواند با استفاده از بازی، نرم‌افزار و سیستم بازی آنلاین درآمد داشته باشد.

سونی اعلام کرده که در ۱۷ شهریور کنفرانسی در PlayStation Theater در نیویورک برگزار می‌کند. سخنگوی سونی گفته که این کمپانی در کنفرانس پیش رو از پلی استیشن ۴ خواهد گفت. سونی در ماه ژوئن گفته بود که نسخه جدیدی از کنسول خود را با قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای با کیفیت عرضه می‌کند، اما چیزی از بهبود پلی استیشن ۴ نگفته بود. دمیان تانگ از Macquarie Securities معتقد است که کنسول‌های جدید باریک‌تر بوده و قیمتی کمتر از ۳۵۰ دلار فعلی خواهند داشت. این نشان می‌دهد که سونی در استراتژی خود تغییر ایجاد کرده است. پیش از این سونی، پس از معرفی یک کنسول جدید، سعی می‌کرد با کاهش قیمت، تقاضا برای آن را حفظ کند.

مایکروسافت نیز در ماه ژوئن از کنسول جدید خود با نام ایکس باکس One S گفته بود که این کنسول‌ هم اکنون در بازار به فروش می‌رسد.

پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و تا بحال ۴۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این میزان از فروش ایکس باکس وان بیشتر بوده که در نوع خود جالب است. ایکس باکس وان توانسته تابحال ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد و این در حالی است که Wii U نینتندو تنها ۱۳ میلیون نسخه فروش دارد.

سونی تولید پلی استیشن ۴ را کاهش داده تا کاربران را برای رونمایی از این دو کنسول آماده کند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از جمله فروشگاه آنلاین خود سونی گفته‌اند که پلی استیشن ۴ آنها به اتمام رسیده است. فروش پلی استیشن ۴ در آمریکا از ژاپن بیشتر بوده و آمار جدید، کاهش فروش آن را در ژاپن نشان می‌دهد. با کاهش تولید، احتمالا تعداد آن در بازار به اتمام می‌رسد. یکی از فروشندگان پلی استیشن ۴ در یک فروشگاه بزرگ می‌گوید:

مدل سفید دو هفته پیش تمام شد و آخرین نسخه مدل سیاه را نیز اخیرا به فروش رساندیم. دپارتمان مرکزی فروش به ما گفته که کنسول جدیدی دریافت نمی‌کنیم چون دیگر تولید نمی‌شوند.

هایدکی یاسودا، تحلیلگر Ace Research Institute می‌گوید:

کنسول جدید بخشی از برنامه سونی برای سرعت بخشیدن به تجارت خود است که شامل عرضه هدست واقعیت مجازی PlayStation VR در اکتبر امسال نیز می‌شود.

سونی با عرضه محتوای غیر بازی مانند موسیقی و تلویزیون سعی کرده که افراد بیشتری را به سمت کنسول خود جذب کند. سونی همچنین اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۱۷ در حدود۲۰ میلیون کنسول به فروش برساند که رشد خوبی نسبت به ۱۷.۷ میلیونی که در سال قبل به فروش رسانده، نشان می‌دهد.

در زیر تصاویر نسخه جدید پلی استیشن ۴ را می‌بینید. توجه داشته باشید که این کنسول، پلی استیشن نئو نیست.

۵۱۳۷۱۰-slim-playstation-4-console

1 در مورد “اولین تصاویر نسخه جدید پلی استیشن ۴ را ببینید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH