Prisma قابلیت کار کردن آفلاین را به اپلیکیشن iOS اضافه کرد

Prisma اپلیکیشنی که عکس‌ها را به نقاشی‌های زیبا تبدیل می‌کند و در مدت کمی توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند، حالا قابلیت اعمال فیلترها در حالت آفلاین را به اپلیکیشن iOS خود افزوده است. نیمی از فیلترهای این شرکت را اکنون می‌توان در حالت آفلاین نیز استفاده کرد. در آینده فیلترهای بیشتری به حالت آفلاین افزوده می‌شود. این قابلیت به مرور به اپلیکیشن اندروید نیر خواهد آمد.

در گذشته، Prisma حالت عکس شما را با استفاده از هوش مصنوعی به حالت نقاشی هنرمندان بزرگ همچون پابلو پیکاسو و روی لیختنشتاین تبدیل می‌کرد. هوش مصنوعی با استفاده از یکی از تکنیک‌های فراگیری ماشین به نام شبکه‌های عصبی این کار را انجام می‌داد. با قابلیت کار در حالت آفلاین، این الگوریتم برای اولین بار اکنون در گوشی کاربران وجود خواهد داشت. Prisma می‌گوید:

هیچ تیم یا شرکتی این کار را قبلا انجام نداده است. ما موفق شدیم شبکه‌های عصبی را در اسمارت‌فون‌ها اجرا کنیم و این بدین معناست که آنها برای کار با این اپلیکیشن نیازی به اینترنت ندارند. شبکه‌های عصبی با صوت و صدا خوب کار می‌کنند،‌ اما ما باید بر روی کاری که اول انجام داده‌ایم تمرکز کنیم.

اجرای سیستم فراگیری عمیق بر روی آیفون، بار سرورها را کم کرده و سرعت بیشتری به اپلیکیشن می‌دهد. این کمپانی ادعا می‌کند که سرعت اعمال فیلترها در آیفون ۶S و ۶S Plus به پنج ثانیه کاهش پیدا می‌کند. این زمان برای آیفون ۶ کمی بیشتر خواهد بود. این ویژگی ممکن است تا هفته آینده به نسخه اندروید Prisma اضافه شود.

Prisma اکنون ۵۲ میلیون بار دانلود شده و ۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. این میزان نسبت به ۷.۵ میلیون کاربر ماه گذشته افزایش زیادی را نشان می‌دهد. Prisma Labs سازنده این اپلیکیشن در مسکو شکل گرفته و بنیانگذار آن، الکسی مویسینکف، مدتها در غول اینترنتی روسی Yandex کار می‌کرده و محصولاتی همچون نقشه و سیستم ایمیل این شرکت را راه‌اندازی کرده است.

گرچه اپلیکیشن‌های موبایلی هنوز هم پرطرفدار هستند، اما دیگر سر و صدای سابق را ندارند و کمتر اپلیکیشنی عرضه می‌شود که بتواند سر و صدا به پا کند. اما دو اپلیکیشن پوکمون گو و Prisma توانستند تکانی به بازار اپلیکیشن‌ها بدهند. موفقیت Prisma کمی عجیب‌تر است چون اپلیکیشن‌ها زیادی در حوزه ویرایش تصاویر در بازار وجود دارد که برخی از آنها همان کار Prisma را انجام می‌دهند. اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام و وبسایت DeepArt.io از آلمان کار مشابهی انجام می‌دهند. اما رویکرد اولویت دادن به موبایل، باعث شده که Prisma بتواند در اندک زمانی کاربران زیادی را به خود جذب کند.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند عامل دیگری برای موفقیت این اپلیکیشن باشد. هوش مصنوعی اخیرا در اپلیکیشن‌های زیادی به کار رفته و برای آنها موفقیت زیادی به ارمغان آورده است. اپلیکیشن کیبورد SwiftKey یکی از اپلیکیشن‌هایی است که توانسته موفقیت زیادی بدست آورد. اپلیکیشن دیگر Shutterstock است که به ویرایش تصاویر می‌پردازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH