شیائومی ردمی نوت ۴ با پردازنده Helio X20 و باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری رسما معرفی شد

شیائومی بار دیگر سنت معرفی مدل‌های جدید ردمی در بازه‌های زمانی نه چندان بلند را به خوبی حفظ کرده است. چند هفته از معرفی ردمی ۳X و ردمی نوت پرو می‌گذرد که این کمپانی به تازگی از یک مدل جدید رونمایی کرده است. این مدل تازه معرفی شده ردمی نوت ۴ نام دارد که شیائومی آن را با شعار “یک پرچم‌دار هزار یوانی” معرفی کرده است، البته با توجه به مشخصات خوب این اسمارت‌فون می‌توان این شعار را واقعا زیبنده دانست.

درست برخلاف معرفی ردمی نوت پرو که با سروصدای زیادی همراه بود، نوت ۴ در فضایی آرام و به دور از هیاهو معرفی شد. البته این موضوع به معنی ضعیف بودن این اسمارت‌فون نیست بلکه با توجه به مشخصات می‌توان نوت ۴ شیائومی را یک اسمارت‌فون شایسته دانست. این اسمارت‌فون همان طراحی را دارد که در نسل‌های گذشته به کار رفته بود، بدنه فلزی و اسکنر اثر انگشت اولین چیزی است که در ظاهر با این اسمارت‌فون خودنمایی می‌کند. ابعاد این مدل ۱۵۱ در ۷۶ در ۸.۳۵ میلی‌متر است و وزنی ۱۷۵ گرمی دارد. ردمی نوت ۴ در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به فروش خواهد رسید.

Screen-Shot-2016-08-25-at-10.20.42-AM

اولین بخش تشکیل دهنده سخت‌افزار این اسمارت‌فون نمایشگر ۵.۵ اینچی آن است که با داشتن وضوح فول اچ‌دی و ۴۵۰ نیت روشنایی گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید. در زیر کاپوت می‌توانیم چیپست هلیو X20 را مشاهده کنیم که یکی از قدرتمندترین ساخته‌های مدیاتک محسوب می‌شود و دیدن آن در یک اسمارت‌فون ارزان قیمت مسرت بخش است. ردمی نوت ۴ در دو نسخه حافظه‌ای وجود دارد که هر دو از یک مدل پردازنده یعنی Helio X20 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. نسخه پایه مجهز به دو گیگابایت رم است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و نسخه قوی‌تر از ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. هر دو نسخه به واسطه کارت‌حافظه توانایی افزایش حجم حافظه را دارا هستند.

Screen-Shot-2016-08-25-at-10.20.34-AM

در بخش پشتی ردمی نوت ۴ می‌توانیم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ۵P را مشاهده کنیم، از جمله ویژگی‌های این لنز می‌توان به دیافراگم f/2.0، فلاش تنظیم گرمی رنگ، PDAF و HDR اشاره کرد. این دوربین در بخش فیلم‌برداری توانایی ضبط تصاویر با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ تصویر ۳۰ فریم بر ثانیه و ضبط اسلوموشن تصاویر با وضوح اچ‌دی و نرخ تصویر ۱۲۰ فریم را داراست. دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی است و ویژگی‌هایی هم‌چون Beauty 2.0، دیافراگم f/2.0 و تشخیص چهره را هم در خود جای داده است.

این گوشی با قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم کارت، باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری مجهز به فناوری شارژ سریع، سنسور اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از دو سیم پرداخت Mi و Ali عرضه خواهد شد. در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد استفاده از اندروید ورژن ۶ به همراه رابط کاربری MiUi 8 هستیم.

نسخه ۱۶ گیگابایتی ردمی نوت ۴ با ۲ گیگابایت رم با قیمت ۸۹۹ یوان یا ۱۳۰ دلار عرضه می‌شود و نسخه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۱۱۹۹ یوان و یا ۱۸۰ دلار در خرده فروشی‌ها قابل خرید است. وجود نسخه ۱۶ گیگابایتی این اسمارت‌فون کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا هم‌اکنون حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت به نوعی یک استاندارد برای اسمارت‌فون‌ها محسوب می‌شود البته شاید دلیل این امر این باشد که شیائومی تمایل داشته این اسمارت‌فون نسخه‌ای ارزان‌تر از ۹۹۹ یوان داشته باشد. به هر حال با توجه به مشخصات و قیمت، این اسمارت‌فون گزینه‌ای ایده‌آل برای شمار زیادی از کاربران به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH