StarVR، هدست واقعیت مجازی ایسر با همکاری Starbreeze و IMAX آماده عرضه است

دیگر تقریبا همه بزرگان فناوری از جمله سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و حتی شیائومی قدم به دنیای واقعیت مجازی گذاشته‌اند تا بتوانند سهمی از این فناوری را در اختیار داشته باشند. ایسر نیز با همکاری با سایر شرکت‌ها همچون Starbreeze که از توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی است و هم‌چنین IMAX اقدام به طراحی و ساخت هدست واقعیت مجازی StarVR کرده است.

اوایل سال جاری بود که ایسر اعلام کرد با همکاری Starbreeze در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی است. در طول برگزاری کنفرانس این کمپانی پیش از نمایشگاه IFA مشخص شد که این هدست آماده عرضه است اما ایسر قصد ندارد هم‌اکنون آن‌ را برای فروش قرار دهد. در واقع همکاری ایسر و IMAX موجب شده اولین مشتری این هدست IMAX و مرکز واقعیت مجازی‌اش باشد. این مرکز از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد؛ به نظر می‌رسد هدف اصلی همکاری این سه شرکت افزایش رقابت در بخش محتوا باشد و قرار نیست رقابت تنها در بخش سخت افزار و با سایر هدست‌ها از جمله HTV Vive و Oculus Rift باشد.

Bo Andersson Klint مدیرعامل شرکت Starbreeze در رابطه با همکاری‌اش با ایسر و IMAX می‌گوید:

ما بی‌صبرانه در انتظار مردم هستیم تا تجربه‌ای جدید و در سطح جهانی را در مراکز StarVR HMD و IMAX VR برای آن‌ها محیا کنیم.

هم‌چنین رابرت دی لیستر رییس دفتر شرکت IMAX نیز پیشرفت‌های به دست آمده از همکاری StarVR HMD ایسر و Starbreeze را خوشحال کننده دانست.

اگرچه به نظر می‌رسد تا دسترسی کاربران به این فناوری زمان زیادی باقی مانده باشد اما بدون شک این خبر هیجان انگیز است. خصوصا برای فیلم‌سازان و تولیدکنندگان محتوا که با توجه به اقدامات اخیر IMAX می‌توانند در این راه قدم بگذارند. بدون شک StarVR پروژه‌ای جاه‌طلبانه است که توسط این سه شرکت بزرگ دنبال می‌شود. انتظار می‌رود خبرهای بیش‌تری از این پروژه پس از نمایشگاه IFA منتشر شود.

Acer-StarVR

3 در مورد “StarVR، هدست واقعیت مجازی ایسر با همکاری Starbreeze و IMAX آماده عرضه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH