هر آنچه که تاکنون در رابطه با آیفون ۷ می‌دانیم؟!

زمان زیادی تا معرفی آیفون جدید باقی نمانده است. بسیاری از طرفداران اپل برای معرفی جدیدترین پرچمدار این کمپانی، لحظه شماری می‌کنند و منتظر هستند تا ببینیند که آیفون جدید، چه قابلیت‌هایی خواهد داشت. بیایید نگاهی نزدیک‌تر به آیفون ۷ داشته باشیم تا ببینیم چه ویژگی‌های جدیدی به این گوشی اضافه شده و در مقابسه با آیفون‌های قبلی، شاهد چه تفاوت‌هایی خواهیم بود.

اگر پیگیر اخبار پرچمدار جدید اپل بوده باشید، حتما در جریان هستید که این گوشی هوشمند، چه راه طولانی را طی کرده تا بالاخره سازندگان تصمیم گرفتند نام آن را آیفون ۷ بگذارند. شایعه‌های زیادی در خصوص نام دستگاه شنیده می‌شد ولی به هر حال، اپل در نهایت تایید کرد که پرچمداران جدید این کمپانی با نام‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر خواهند شد. علاوه بر این، شایعه‌های زیادی نیز شنیده شده بود مبنی بر این که اپل سعی دارد خروجی جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از روی آیفون جدید حذف نماید. البته هنوز به صورت کامل این خبر تایید نشده و همه چیز در کنفرانس امشب این کمپانی مشخص خواهد شد.

iPhone-7-blue-3

شاید خیلی از افراد، این کار اپل را یک اشتباه بدانند اما بیایید نگاهی داشته باشیم به گذشته تا ببینیم آیا این کمپانی تصمیم درستی اتخاذ کرده یا خیر؟!

اگر به یاد داشته باشید، در سال ۲۰۰۸، زمانی که استیو جابز، مک‌بوک ایر را معرفی کرد، خیلی از افراد، نازک بودن آن را مورد تمسخر قرار دادند و معتقد بودند که اپل یک محصول نه چندان کارآمد ساخته است. دلیل بدنه باریک این دستگاه هم عدم استفاده اپل از درایو نوری و همچنین جایگزینی ارتباطات Wi-Fi به جای ارتباط از طریق کابل‌های LAN بود. در زمانی که بسیاری از دستگاه‌ها در آن زمان به درایو نوری و درگاه اتصالی شبکه مجهز بودند، این کار اپل مسخره به نظر می‌آمد. اما امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کمپانی‌های سازنده لپ‌تاپ، دیگر از DVD درایو بر روی محصولات خود استفاده نمی‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده، دیگر حتی نیازی به آن‌ها هم نباشد. به هر حال شاید جک ۳.۵ میلی‌متری هم به این عاقبت دچار شود و نسل‌های آینده، حتی دیگر نام آن را هم به خاطر نیاورند!

البته جا دارد اشاره داشته باشیم که هم اکنون نیز هدفون‌های بدون سیم، در میان مردم، جای خود را پیدا کرده‌اند و بسیاری از افراد، برای راحتی کار، تمایل به استفاده از این نوع هدفون را دارند. اپل اعلام کرده که با این کار، بدنه گوشی از ضخامت کم‌تری برخوردار خواهد بود و حتی ممکن است در آینده، ابزارهای دیگری نیز جای آن را بگیرند.

قضیه دوربین دوگانه نیز یکی از مسائلی بود که شایعه‌های زیادی در موردش شنیده می‌شد. این که دوربین دوگانه آیفون ۷ به چه شکل عمل خواهد کرد، هنوز مشخص نیست اما آن طور که از شایعه‌های به گوش رسیده معلوم شده، این دو دوربین با سایزهای متفاوت دریچه دیافراگم در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. علاوه بر آن، سخت افزار دوربین، می‌تواند قابلیتی را ارایه دهد که با استفاده از آن، کیفیت عکس نسبت به حالت اولیه، بهبود پیدا کند.

php0phsp8

آخرین نکته‌ای که باید به آن اشاره داشت، این است که اپل اعلام کرده که نسخه ۶۴ گیگابایتی از این محصول منتشر نخواهد شد و به جای آن، کمپانی نسخه ۳۲ گیگابایتی را جایگزین نموده است. همچنین برخی سایت‌ها اعلام کرده‌اند اپل قصد دارد از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز بر روی این گوشی استفاده نماید.

به هر حال، مراسم معرفی محصولات اپل همیشه از جذابیت‌های خاصی برخوردار بوده و بسیاری از افراد، منتظر این هستند تا ببینیند پرچمدار جدید این کمپانی بزرگ، می‌تواند انتظارها را بر آورده نماید یا خیر؟ همچنین همواره شاهد این بودیم که محصولات اپل، بر روی ساخت دستگاه‌های اندرویدی نیز تاثیر گذاشته‌اند و بسیاری از کمپانی‌ها، چشم به این مراسم دوخته‌اند تا با نوآوری‌های جدید اپل در آیفون ۷ آشنا شده و به نحوی آن را در تولیدات خود به کار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH