یک مقایسه کوتاه میان آیفون ۷ و آیفون ۶s: چه چیزی تغییر کرده است؟!

بالاخره هفتم سپتامبر فرا رسید و کمپانی اپل پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. اسمارت فونی که نظر همگان در دنیای تکنولوژی را به خودش جلب کرده است. اما بیایید مقایسه‌ای کوتاه از آیفون ۷ با نسل ‍‍پیشینش یعنی آیفون ۶s داشته باشیم. همراه ما باشید.

apple-iphone-7r-1


طراحی

طراحی این نسل از آیفون واقعا تغییر آن‌چنانی نداشته است. دقیقا همان زبان طراحی همیشگی اپل در بخش جلویی گوشی دیده می‌شود. تنها تفاوت‌های اندکی در بخش پشتی دستگاه به چشم می‌آید. از این تفاوت‌ها می‌توان به نحوه قرار گیری لنز دوربین که طبق معمول از قاب بیرون زده و خطوط آنتن اشاره داشت. لنز دوربین به نسبت به آیفون قبلی بزرگ‌تر شده و خطوط آنتن هم به بخش‌های بالایی و پایینی انتقال یافته که قاب پشتی را خلوت‌تر کرده است. سایر بخش‌ها مشابه ۶S و حتی آیفون ۶ طراحی شده است.


صفحه نمایش

نمایشگر استفاده شد در این نسل از آیفون دقیقا مشابه همان چیزی است که در ۶S شاهدش بودیم. یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ ! این مقدار از رزولوشن و اندازه نمایشگر دقیقا همان چیزی است که در آیفون ۶S شاهدش بودیم. خوشبختانه قابلیت ۳D Touch در آیفون ۷ هم وجود دارد.


سخت‌افزار و دوربین

اپل در آیفون ۷ از پردازنده ۴ هسته‌ای بر روی چیپست A10 استفاده کرده است. این در حالی است که نسل قبلی آیفون از چیپ A9 و پردازنده ۲ هسته‌ای بهره برده بود. حافظه رم ۲ گیگابایت هم برای آیفون ۷ در نظر گرفته شده که دقیقا همان مقداری است که در ۶S شاهدش بودیم. از دیگر تفاوت‌های این نسخه نسبت به نسل قبل می‌توان به حافظه داخلی دستگاه اشاره داشت. در حال حاضر آیفون ۷ با حافظه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس است.

دوربین با همان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل بر روی آیفون ۷ حضور پیدا کرده است. از تفاوت‌‌های موجود در دوربین این دو مدل می‌توان به گشودگی دیافراگم f/1.8 بر روی آیفون ۷ در برابر f/2.2 آیفون ۶s اشاره کرد. همچنین رزولوشن دوربین سلفی با یک پیشرفت از ۵ به ۷ مگاپیکسل افزایش یافته است.


سایر امکانات

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که اپل در کنفرانس به آن اشاره داشت، گواهی IP67 بود که بواسطه آن این دستگاه می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب بماند و مقاومت کند. علاوه بر این‌ها دیگر خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری برای خروجی هدفون در آیفون نیست و این کمپانی معنای جدیدی برای خروجی صدا در هدفون ایجاد کرده است. همچنین دو اسپیکر به صورت استریو جای خودشان را به تک بلندگوی مونوی ۶s داده‌اند. دکمه معروف اپل هم از حالت فیزیکی خارج شده و به صورت دیجیتالی درآمده است.

با همه این‌ها آیا آیفون ۷ نظر شما را به خودش جلب کرده است؟! آیا حاضرید که آیفون ۶s خودتان را بفروشید و با هزینه بیشتر آیفون ۷ را بخرید؟!

3 در مورد “یک مقایسه کوتاه میان آیفون ۷ و آیفون ۶s: چه چیزی تغییر کرده است؟!”

  1. نمیدونم اپل چه اصراری داره که همه استانداردا رو عوض کنه و خودش رو متفاوت جلوه بده!
    دوربین اخه ۷ !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH