اکسپریا با طعم فلز! (بررسی سونی Xperia P)

پس از جدایی زوج نه چندان خوشبخت سونی و اریکسون، نام اکسپریا تنها عنوانی بوده که از این سازنده پر آوازه ژاپنی تا به امروز شنیده‌ایم. به نظر می‌رسد سونی با سرمایه گذاری در بخش تلفن همراه خود قصد تکرار روزهای خوش گذشته را دارد. تولید 16 مدل گوشی مختلف در زمان کوتاه این جدایی، نشان از این عزم جزم سازنده ژاپنی دارد.
در ادامه قصد داریم تا یکی از محصولات خاص این سازنده که با حرف P شناخته می‌شود را از نزدیک برای شما بررسی کنیم تا ببینیم آیا سونی راه درستی را برای پیشرفت انتخاب کرده است؟!

جعبه: باز شود دیده شود بلکه پسندیده شود!
ظاهر جعبه کادویی ما درست به همان شکل اکسپریا اس است و برای اینکه باورتان شود یک عکس یادگاری در کنار همدیگر از آن‌ها انداختیم. این جعبه چهار گوش که ممکن است آن را با بسته شکلات نیز اشتباه بگیرید! محتویات به نسبت خوبی دارد. به همراه گوشی، شارژر، کابل بلند USB، هدفون با قابلیت هندزفری و کابل HDMI وجود دارند و شاید در این بین تنها حضور تگ‌های NFC خالی باشد.


طراحی: نوار شیشه‌ای می‌درخشد!
اگر گوشی Xperia ion که در همه بازارها نیز عرضه نخواهد نشد را در نظر نگیریم، سه مدل نخست اکسپریای سونی همگی دارای طراحی منحصر بفرد نوار شیشه‌ای در پایین بودند که سبب ایجاد یک طراحی متمایز و خاص شده بود. این سه مدل که شامل اکسپریا اس، یو و پی می‌شدند در نمایشگاه بارسلونا و به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار گرفتند اما پس از آن سونی به ظاهر تغییر رویه داد و در هیچ کدام از محصولات دیگرش از این نوار زیبا استفاده نکرد (به شخصه این نوار را خیلی دوست دارم).
اگر تنها با یک نگاه گذرا به اکسپریا پی نظری بیندازید، شاید با خود بگویید این همان اکسپریا اس است، فقط کمی کوچک‌تر شده و لباسی فلزی بر تن کرده است! اما با دقت بیشتر متوجه تفاوت‌های به نسبت زیادی خواهید شد که البته همیشه هم قرار نیست که تفاوت خوب باشد!
نخستین و واضح‌ترین نکته متمایز شده در همان نوار شیشه جادویی نهفته است که در اکسپریا اس بیشتر نقش یک ویترین شیک را بازی می‌کرد اما در اینجا به عنوان کلیدهای لمسی وارد عمل شده و در واقع همان امکانی که در روز نخست ملاقات با اکسپریا اس در ذهن داشتم را اکسپریا پی عملی کرد. با این کار عملکرد لمس بسیار عالی شده و با کوچک‌ترین اشاره فرمان شما بدون چون و چرا اجرا خواهد شد. ویبره خفیفی هم که در زیر انگشت خود احساس می‌کنید نشان از همین فرمان‌برداری سریع گوشی است که در مقابل دستورات شما لرزه بر اندامش می‌افتد! البته در اینجا یک نکته منفی نیز مشاهده کردم (در قیاس با اکسپریا اس). نوار شیشه‌ای، زیبایی مدل قبلی را ندارد و نور سفید رنگ به یکنواختی و زیبایی گوشی اکسپریا اس پخش نشده و به نظر مجتمع در هر بخش می‌رسد که سبب شده تا از زیبایی آن تا حدی کاسته شود. برای اینکه بهتر متوجه این صحبت من شوید از نوار زیری هر دو گوشی و در کنار یکدیگر بر روی یک سطح تیره عکس گرفتم تا میزان تفاوت و زیبایی را خودتان از نزدیک درک کنید.


یکی از دیگر مواردی که شاید بایستی کمی دقت کرد تا متوجه آن شد تفاوت ظاهری سطح بیرونی است، به نحوی که نمایشگر اکسپریا اس دارای سطح یک دست مشکی و یکنواخت با حاشیه‌ها بوده و بدین خاطر حتی در حالت خاموش بودن بزرگ‌تر به نظر می‌رسد اما اطراف نمایشگر اکسپریا پی تیره‌تر بوده و خط تمایز آن‌ها کاملا مشهود است (به شخصه طراحی این مورد در اکسپریا اس را بیشتر می‌پسندم). برای اینکه باز بهتر متوجه منظور شوید، یک عکس دو نفره دیگر در حالتی که هر دو گوشی در خواب بودند گرفتم تا خودتان ببینید کدام مورد جالب‌تر است.


از آنجایی که اکسپریا پی پس از این صحبت‌ها از ما خرده گرفت که شما می‌خواهید من را بررسی کنید یا با اکسپریا اس مقایسه؟! تصمیم گرفتیم تا به حرف وی توجه نشان دهیم و تنها به بررسی گوشی بپردازیم، زیرا به زودی شاهد یک مقایسه تمام عیار و البته درون خانوادگی بین سه مدل نوار شیشه‌ای خواهید بود (بررسی کامل اکسپریا اس را هم می‌توانید در اینجا بخوانید).
در مورد جنس بدنه گوشی جز زدن یک لبخند کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید زیرا ترکیب خوبی از فلز و شیشه در جلوی دیدگان شما قرار گرفته که به راحتی می‌توان استحکام را از به دست گرفتن آن احساس کرد. اگر به سمت راست اکسپریا پی نگاهی بیندازید با تعدد فراوان کلیدها روبرو خواهید شد که هر کدام سعی داشته‌اند بهترین فضا را به خود اختصاص دهند. پایین‌ترین کلید دکمه اختصاصی شاتر است که با نگاه داشتن آن به سرعت وارد بخش دوربین می‌شوید و در ابتدا یک عکس غیر منتظره نیز برای شما گرفته خواهد شد (شاید می‌خواهد با این کار موتورش را گرم کند!!). در بالاتر کلید یکپارچه کم و زیاد کردن صدا و بالاتر از آن کلید دو کاره پاور و قفل نمایشگر حضور دارند. البته فکر نکنید این پایان کار است زیرا سونی عزم خود را جزم کرده تا از سمت راست گوشی بیشترین استفاده را بکند و به همین خاطر تک اسپیکر اکسپریا پی را نیز در همین بخش قرار داده است. به طور کل این مدل چیدن فشرده (و به اصطلاح ام پی تری شده!) را نمی‌توان چندان ستود. به خصوص آنکه تعدد کلیدها گاهی اوقات سبب به اشتباه افتادن کاربر می‌شود (آخه یکی نیست بگه انقدر جا هست، چرا همه را اینجوری به زور چیدین کنار هم!). در بالای گوشی تنها جک استاندارد 3.5 میلی‌متری دیده می‌شود و در سمت چپ دو پورت بدون محافظ HDMI و USB در کنار جایگاه با محافظ ورودی سیم کارت حضور دارند. شاید تعجب کنید که چرا سیم‌کارت در اینجا است، اما وقتی ببینید که کاور پشتی گوشی ثابت بوده (مانند آی‌فون)، جواب خودتان را می‌گیرید! همین الان هم بهتر است به شما توصیه کنیم که به دنبال جایگاه ورودی کارت حافظه نباشید زیرا چنین چیزی وجود ندارد و بایستی به همان 16 گیگابایت حافظه داخلی اکتفا کنید (که البته برای اکثر کاربران کافی است).
اگر بخواهیم در کل طراحی و ظاهر گوشی را شرح دهیم (و البته با اکسپریا اس مقایسه نکنیم!) بایستی آن را خلاقانه و زیبا توصیف کرد که اگر برخی ایرادات کوچک مطرح شده را نیز نداشت، با توجه به جنس بدنه عالی و استحکام بالا، لقب یکی از بهترین تولیدات سونی (حداقل در بخش ظاهری) تا به امروز را می‌گرفت.
نمایشگر: سفید جادویی!
سونی در ساخت نمایشگر اکسپریا پی از فناوری جادوی سفید (White Magic) بهره گرفته تا به کمک آن کیفیت تصاویر ارتقا پیدا کند، اما آیا واقعا این‌گونه است؟
در این فناوری هر پیکسل علاوه بر سه ساب پیکسل معمول که شامل رنگ‌های قرمز، آبی و سبز می‌شود، دارای یک ساب پیکسل اضافی سفید است تا به کمک آن روشنایی نمایشگر افزایش یافته و طبق ادعای سونی انرژی اضافه‌ای صرف تولید رنگ سفید نشود و در نتیجه کارایی باتری نیز افزایش یابد. تا اینجای کار همه چیز خوب به نظر می‌رسد و ادعای این کمپانی در نشان دادن رنگ سفید نیز به درستی تحقق یافته و اکسپریا پی رکورد جدیدی را در این بخش با حداکثر روشنایی بالاتر از 1000 نیت (nit) به ثبت رساند (بالاتر از نمایشگرهای نوا در ال‌جی). اما این پایان کار نیست و اگر بدین خاطر لبخندی بر روی لبان شما نقش بسته است، توصیه می‌کنیم حداقل مقداری از آن را محو کنید! زیرا این سفیدی زیاد برخی اوقات هم جالب به نظر نمی‌رسد. در واقع سونی کارایی نمایشگر را به دو بخش داخل محیط و خارج محیط تقسیم کرده که در حالت داخل میزان روشنایی بر روی 50 درصد و در حدود 500 نیت قرار می‌گیرد. در اینجا همچنان می‌توانید لبخند بزنید اما وقتی که به محیط خارج بروید (البته در هوای روشن) و میزان رنگ سفید به صورت خودکار به بالاتر از 1000 نیت برسد، وقتش خواهد بود که کمی اخم را جایگزین لبخند خود کنید زیرا این امر باعث خاکستری شدن رنگ مشکی شده و همچنین سبب پایین آمدن شفافیت (کنتراست) و گرمی رنگ‌ها می‌شود. در واقع شما بایستی بین خوانایی نمایشگر (که با زیاد شدن رنگ سفید افزایش می‌یابد) و بالا بودن کیفیت، یکی را انتخاب کنید (مقایسه کامل توانایی این نمایشگر در کنار چند گوشی مطرح دنیا را به زودی برای شما خواهیم نوشت).
وضوح تصویر نمایشگر این گوشی برابر با 540×960 پیکسل است و به ازای هر اینچ 275 پیکسل وجود خواهد داشت و این امر حد مناسبی برای چشم است. همچنین استفاده از موتور براویا سبب بهبود در پردازش تصاویر شده و خوشبختانه مشکل همیشگی سری اکسپریا در محو شدگی تصویر در نگاه از کناره‌ها نیز حذف شده است. در واقع می‌توان فناوری این نمایشگر را یک تحول در ساخت نیز برای سونی به حساب آورد که در صورت رفع برخی مشکلات، به طور یقین جادوی سفید تبدیل به جادوی سونی برای فروش بهتر محصولاتش خواهد شد.
سخت افزار: یک به علاوه یک می‌شود دو!
دوست دارید که از چه پردازنده‌ای بر روی این گوشی استفاده شده باشد؟ چهار هسته‌ای؟!! هنوز سونی مدلی با این تعداد هسته تولید نکرده پس بهتر است به دو هسته‌ای قانع باشید. البته در اینجا از پلتفرمی استفاده شده که تا به حال کمتر به گوش شما خورده است. NovaThore U8500 نام چیپستی است که در آن از دو پردازنده یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 بهره گرفته شده است. این پلتفرم که توسط گروه ST-Ericsson توسعه داده شده است به غیر از این گوشی در مدل‌هایی چون سامسونگ Galaxy Beam و Galaxy Ace 2 نیز استفاده شده و مصرف پایین یکی از شاخصه‌های اصلی آن است. در تصویر پایین دیاگرام U8500 را مشاهده می‌کنید.


در بخش گرافیک یکی از بهترین‌ها بر روی گوشی تعبیه شده است و به همین دلیل خوشحال باشید زیرا Mali 400 واحد گرافیکی ساخت ARM همان مدلی است که بر روی دستگاهی چون گلکسی اس 3 نیز استفاده شده و بنابراین می‌توان امید زیادی به کارایی آن داشت. پس بهتر است در این باره سخن را به درازا نکشانیم و به سراغ مبحث شیرین بنچمارک‌ها برویم.
در گام نخست به سراغ بنچمارک پی رفتیم که زمان به دست آمده 568 میلی ثانیه لبخند رضایت را بر لبان من نشاند (شما را نمی‌دانم!).


از آنجایی که مرحله قبل تنها مختص به پردازنده بود و ما قصد نداشتیم خدایی ناکرده هیچ فرقی بین GPU و CPUبگذاریم، برای همین از برنامه NeoCore که بیشتر به عملکرد واحد گرافیکی می‌پردازد استفاده کردیم. سرعت اجرای 51.4 فریم بر ثانیه به خوبی نشانگر توانایی واحد گرافیکی بود.


بعد از این نوبت به آزمون نفس گیر quadrant Advanced رسید تا با کنکور چهار مرحله‌ای و سخت خود، هوش را از سر اکسپریا پی بپراند! نتایج این کنکور سخت و مقایسه آن با سایر رقبا را در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید (فکر می‌کنم در اثر نتایج به دست آمده گوشی کاملا بی‌هوش شده باشد!).


به دلیل آنکه ما برای عبور از این مرحله به سادگی دست از سر گوشی بر نمی‌داریم، پس به سراغ اسمارت بنچ رفتیم تا عملکرد هم زمان پردازنده و واحد گرافیکی را در این بخش بسنجیم. همان طوری که می‌شد از گفته‌های قبل حدس زد، عملکرد واحد گرافیکی به مراتب بهتر از پردازنده است.


آخرین مرحله آزمون نیز مربوط به BrowserMark بود تا بلکه پس از آن اجازه استراحت را به اکسپریا پی بدهیم. البته کسب امتیاز 58067 چندان به مذاق من خوش نیامد و آن لبخند اولیه محو شد، البته امتیاز به اندازه‌ای نبود که بخواهد تبدیل به اخم شود!


دوربین: با من عکس بگیر!
یک دوربین 8 مگاپیکسلی با تک فلاش LED و توانایی فیلم‌برداری با وضوح Full HD که کابل HDMI آن نیز درون جعبه است، به طور معمول باید اکثر کاربران را راضی نگاه دارد (من که راضی بودم!). این دوربین همچون مدل‌های جدید اکسپریا توانایی عکس‌برداری پانوراما و سه‌بعدی را نیز دارد و چیدمان منوها در عین سادگی بسیار کاربردی است. در کل سونی همیشه ثابت کرده که در بخش عکاسی یکی از بهترین‌هاست پس با دید مثبت به این قضیه نگاه کنید.
با فشار دادن کلید شاتر، حتی وقتی که گوشی قفل باشد نیز به سرعت دوربین فعال شده و یک عکس نیز می‌گیرد. البته این حالت پیش فرض است و می‌توانید در تنظیمات آن را تغییر بدهید. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین در حد بسیار خوبی قرار دارد و تنها مقدار کمی نویز را می‌شود مشاهده کرد (در بررسی مقایسه‌ای که به زودی انجام خواهیم داد، نمونه‌های عکس این دوربین را خواهید دید).
در بخش فیلم‌برداری فوکوس خودکار یکی از موارد دوست داشتنی است که نقش یک بچه بازیگوش را بازی می‌کند! حالا چرا بازیگوش؟! برای آنکه گاهی اوقات با نا فرمانی‌های خود در انجام فوکوس سریع و دقیق، سبب می‌شود خیلی هم دوستش نداشته باشید! (عجب پارادوکسی شد!)


سایر امکانات: همه چیز آرومه!
در این بخش واقعا می‌توان گفت همه چیز آرام است اما ما خوشبخت نیستیم! زیرا برخی مشکلات نیز دیده می‌شود که مهم‌ترین آن نبود اسلات کارت حافظه جانبی است. در واقع اگر 16 گیگابایت فضای داخلی (که در عمل 11.26 گیگابایت است) برای شما کافی نباشد، هیچ چاره‌ای جز غصه خوردن ندارید! همان طور که در قبل گفتیم فقط از سیم کارت میکرو می‌توانید استفاده کنید و بدین سبب مجبور هستید تا آن را به دست جلاد بسپارید! البته بهتر است نگران نباشید زیرا اکسپریا پی مجموعه کاملی از امکانات را در پیش روی شما قرار می‌دهد که حضور آن‌ها سبب فراموشی غصه‌هایتان خواهد شد. NFC که برچسب آن در همان ابتدا در پشت گوشی خودنمایی می‌کند، موردی است که می‌تواند به کمک تگ‌های مخصوص به خود، آسایش را برای شما در کارکرد سریع و ساده‌تر فرامین به همراه بیاورد. امکانات ارتباطی در بالاترین سطح خود قرار دارند و نسخه 11 فلش پلیر عملکرد بسیار خوب و سریعی به خصوص در وب‌گردی برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنبن اگر گوشی را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید، قادر هستید در صورت داشتن نمایشگر سونی با ریموت آن نیز گوشی را کنترل کنید و منوی خاص گوشی کمک می‌کند تا کاربر نظارت راحت‌تری بر روی محتوا داشته باشد.


سخن پایانی
به راستی اکسپریا پی را چگونه دیدید؟ اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشید، آیا این مدل فلزی را خواهید پسندید یا آنکه به سراغ مدل‌های دیگری خواهید رفت؟! پاسخ به این سوال آن هم به صورت قطعی کمی دشوار است اما اگر نظر ما را بخواهید، به شما توصیه می‌کنیم اگر حتی آن را نخریدید، ولی به دوستانتان توصیه کنید که بخرند! اکسپریای فلزی می‌تواند با کارکرد خوب و ظاهر دلفربیش، دل‌های بسیاری را به‌دست بیاورد.

[box type=”info”]

مشخصات فنی
ابعاد: 122×59.5×10.5 میلی‌متر
وزن: 120 گرم
نمایشگر: 4 اینچ لمسی با وضوح تصویر 540×960 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 2.3
پردازنده: Dual-core 1 GHz NovaThor U8500
دوربین: 8 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 1305 میلی‌آمپر

[/box]

160 در مورد “اکسپریا با طعم فلز! (بررسی سونی Xperia P)”

  1. سلام
    من از حافظه ی داخلی گوشیم کمتر از دو گیگ استفاده کردم، توی نوار حافظه ی داخلی هم همین رو نشون میده و قسمت خاکستری رنگش خیلی بیشتره اما همون پایین مینویسه حافظه ی در دسترس یک گیگ! نمیدونم 8 گیگ کجا و چطور پر شده. ممنون میشم کمکم کنید

  2. سلام
    با تشکر از مطلب خوبی که در رابطه با این گوشی نوشته بودید
    می خواستم بدونم که شارژ باطری این گوشی چه جوریه؟ توی سایتهای مختلف اعداد و آماری نوشته که به نظرم حقیقی نمیان، من این گوشی رو باید هر شب بزنم تو شارژ و وفتی که باهاش کار می کنم خیلی سریع شارژش کم میشه، من این گوشی رو 1 هفته ست که خریدم ، می خواستم ببینم همیشه اینجوریه یا این گوشی ایراد داره… ممنون میشم راهنمایی کنید.

  3. سلام.خیلی ممنون از توضیحات واقعا عالی بود. میخوام این گوشی رو بخرم اما بین این و HTC sensation xl گیر کردم. همچین توضیحاتی واسه HTC sensation xl توی سایتتون هست؟ اگه راهنمایی کنین ممنون میشم..

    1. پیمان گل‌کار

      فایل‌هایی که با بلوتوث می‌گیرید خودش ذخیره می‌شود و بازی هم باید فایل اندرویدی را دریافت و نصب کنید.
      پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر از فروم‌های موبایل استفاده کنید

  4. با سلام .
    مثلا نمیدونم اس ام هایی که فرستادمو دومرتبه واسه کس دیگه بفرستم کپی میکنم و لی صفحه ی کیبردش past نداره !
    ( اکسپریا ion)
    ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      تکست رو هایلایت کنید (انگشتتون رو بر روی تکست بکشید) و سپس چند لحظه نگاه دارید، گزینه کپی کردن ظاهر می‌شود. سپس در هر متن دیگری باز انگشت خودتون رو نگاه دارید، گزینه پیست ظاهر می‌شود

  5. سلام لفا کمکم کنید الان چند ساعت گوشیم هنگ کرده روشن نمیشه دکمه POWER و VULOME UP رو هم می زنم نمیشه چی کار باید بکنم :(((((((((((((((((

  6. سلام .
    من مدتیه این گوشی رو خریدم (یک هفته) ولی نحوه یکار باهاشو نمیدونم و دچار مشکل شدم .
    میشه راهنمایی بفرمایید ؟

  7. ههههه!!!!!!!قربون مدیرسایت ولی بابا مامایه این گوشیارونداریم ماهمون 1100دستمون میگیریم ناهارشاممونم چلو وکوبیده نیست مابادمجون سوخاری میکنیم ومیخوریم سرمونم مث یه مرد بالا میگیریم وخداروشکرمیکنیم هیییییییی خدا قربون عظمتت یکی داره که نمیدونه چیکارش کنه یکی هم مث ما توبادمجونه شبش مونده.

  8. سلام.اگه قرار باشه بین این.ایپاد تاچ 5 .هواوی اسند p1 یکیو انتخاب کنم انتخاب کدومش بهتره ؟

    چند وظیفگی خوب .اجرای خوب بازیا واسم مهمه .

    1. پیمان گل‌کار

      آی‌پاد تاچ که یه کم از این‌ها دوره چون اصلا تلفن همراه نیست! به شخصه اسند P1 رو در این بین ترجیح می‌دم

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی دوربین دوم دارد و از قابلیت 3G نیز برخوردار است و قاعدتا باید امکانش وجود داشته باشد

  9. سلام من نمیدونم شما چرا میگی سنسیشن از این سونی p بهتره؟سونی واقعا خلاقانه کار کرده .به گفته ی دوستم که در نمایندگی کالیفرنیای اپل کارمنده،سونی از اپل هم جلوتر حرکت کرده و تنها برندیه که این کارو کرده و البته تنها برندیه که از نرم افزاره ios رو میشه رو اندرویدش نصب کرد.

  10. مرسی از بررسی تخصصی که انجام دادید اما وقتی داشتم نظرات عزیزان رو میخوندم این نکته واسم سوال شد که باطری اکسپریا پی قابل تعویض توسط کاربر هست یا نه ؟
    اگه هست پس چرا این دوستمون وقتی گوشیش هنگ کرده نتونسته باطری رو در بیاره و باید با دکمه پاور و صدا اونو ریست کنه ؟
    لطفا راهنمایی کنید چون فردا قصد خریدش رو دارم.مرسی

      1. آقا پیمان گل اگه امکان تعویض باطری به هیچ عنوان نیست پس اگه گوشی باطریش خراب شه دیگه باید قیدشو زد و انداختش دور؟
        توی گوگل که میگشتم باطری اینتنال داشت و قابل تعویض اما اطلاعات چندانی نداده بود که چطور میشه اونو عوض کرد.اگه لطف کنی اینقدر خلاصه جواب ندی ممنون میشم.موفق باشی

        1. پیمان گل‌کار

          خیلی از گوشی‌های بازار الان بدین شکل هستند
          تمام مدل‌های آی‌فون
          سونی اکسپریا اس
          گوگل نکسوس ۴
          نگران این موضوع نباشید، باتری برای یوزرها قابل دسترس نیست وگرنه سرویس کارها می‌تونند اون را عوض کنند

        2. مرسی آقا پیمان گل.خدا خیرت بده حداقل راهنمایی کردی که با شکاکی آدم نره گوشی های اینجوری رو بخره.آخه جالبیش اینجاست که فروشنده ها هم از این موضوع خبر نداشتن.بهرحال ممنون که کمکم کردی

    1. ای سام بزرگ و خطاب به اون که می گه نمیشه باتری این گوشی رو عوض کرد آخه اگه اینجور باشه که گوشی رو باید بعد از خرابی باتری دور انداخت

  11. شما که رسما زدی تو سر Xperia P ؟!
    ولی من این گوشی رو نسبت به مدل و مشخصات فنی و قیمتش دوس دارم
    بیشتر واسه من صدا و دوربین و اینکه بشه .مایکروسافت آفیس – PDF رو ساپورت کنه و به روز باشه. و روان کار کنه و هی قفل نشه مهمه

    یه سوال؟ موقعی که با دوربین موبایل وقتی خودمون از خودمون عکس میگیریم
    این امکان دوربین که باهاش به جای اینکه گوشی رو برگردونیم و ندونیم از کجا میگیریم صفحه گوشی سمت خودمون باشه و ببینیم عکسی که خودمون داریم از خودمون میگیریم
    این امکان اسمش چیه؟
    این مدلXperia P داره؟

  12. با سلام گوشی سونی پی آپدیت شده رو چطوری میتونم تماس تصویری برقرار کنم سیم کارت رایتل انداختم تو تنظیمات تماس گزینه ای بنام تماس تصویری وجود نداره

  13. سلام:
    من می خواستم گوشیی را انتخاب کنم که بین قیمت 500 تا 1 تومن باشه، به من گوشی اکسپریا پی پیشنهاد شده اما چون گوشی جدیدیه و اینکه خیلی ها از باطری ضعیفش میگن منو یجورایی دودل کرده، میخواستم بدونم توی این رنج با پردازنده دو هسته ای و البته دوربین دوم دار، اچ تی سی خاصی مد نظرتون هست ؟ که عملکرد بهتری نسبت به اکسپریا داشته باشه؟ به طور کلی اچ تی سی سنسیشن گوشی خوبی نسبت به اکسپریا پی هست ؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      اکسپریا پی چندان هم گوشی جدیدی دیگر نیست! اما باتری آن در حد معمولی (و نه ضعیف) است. به طور حتم سنسیشن گزینه بهتری از اکسپریا پی است.
      شما می‌توانید نگاهی به گوشی ال‌جی پرادا و سامسونگ گلکسی ایس ۲ هم بیندازید.

  14. سلام .ممنون که به سوالا جواب میدین میشه این گوشی رو داد به مغازه واسم اندروید 4 بریزه یا خودم میتونم از اینترنت؟ و ایا میشه به جای jelly bean ، ics بدم واسم نصب کنن؟ این دوتا خیلی با هم متفاوته؟

    1. پیمان گل‌کار

      خودتون هم می‌تونید با دسترسی به اینترنت اینکار را انجام بدین
      نسخه 4.1 این گوشی هنوز از طرف سونی عرضه نشده و بایستی نسخه 4.0 را نصب کنید. با هم تفاوت‌هایی هم دارند اما نه آنقدرها که در کارایی گوشی مشهود باشد

    1. پیمان گل‌کار

      با توجه به سخت‌افزار مشابه تفاوت چندانی ندارند اما از آنجایی که نمایشگر اکسپریا پی بهتر است، شاید این گوشی گزینه بهتری باشد

  15. سلام الان این گوشی با اندروید 4 فروخته میشه یا 2؟ اگه 2 داره میشه الان به 4 ارتقاش داد یا باید صبر کنیم بیاد؟

    1. پیمان گل‌کار

      با اندروید 2.3 که البته قابل ارتقا به نسخه 4 است و سونی به صورت رسمی این ورژن را برای اکسپریا پی عرضه کرده است

  16. من گوشی اکسپریا p رو جدیدا خریدم اما هر کاری میکنم صدای پیامکم قطع نمیدونم چیکار کنم صدای پیامکم در بیاد

    میشه کمکم کنید ؟ ممنونم

  17. ن بابا اکسپریا پی!! بش نمیاد اینطوری ک با این صراحت گفتی..منظورم اندروید 4 نبودا اندروید های بعدی.. چون با اینکه فقط یک سال گذشته سونی گفته گوشی های 2011 ش غیر یکیشون ب اندروید 4 آپ نمیشه

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی برای ۲۰۱۲ هست و سونی بیشتر قصدش از این خبر یه جورایی رها شدن از برند سونی اریکسون هست
      این مدل هم که الان به نسخه ۴ آپدیت شده و منظور من نسخه‌های بالاتر مثل 4.1 هست

  18. سلام.با توجه به اطلاعات وتجربت دو تا سوال دارم: میگم این اکسپریا پی میتونه اندروید بعدی (یعنی بعد ار 4 ) رو ساپورت کنه؟
    2. اگر الان اکسپریا وی ک ضد ابه تو بازار ایران بود قیمتش چند بود؟؟

  19. سلام خوبین اقای گل کار؟ میگما این پراداهه رو رفتم دیدم.. چیزه… ممممممممم…ممم..خ…خخخ..خیییییییییلیییی زشته خییییلییی. البته بی انصاف نیسم و اعتراف میکنم بنچمارک عالییه داشت قول خودتون **فشن و خشن** میگما… چیزه!!! میشه ی مورد دیگه پیشنهاد بدی ک سر تر از اکسپریا پی باشه و تو یک رنج قیمت باشن؟؟ اگرم سراغ ندارین ک بگین تا فعلا در رویای همین اکسپریا ب سر ببرم تااااا وقتی ب قیمت واقعیش (700000)برگشت دس بکار شم
    با سپاس فراوان

    1. پیمان گل‌کار

      پرادا رو که گفتم، ظاهر کاملا سلیقه‌ای داره و همون قدر که شما میگی زشته به نظر من قشنگه 😉
      تو این رنج، گلکسی ایس ۲ سامسونگ هم گوشی بدکی نیست
      اما دو مدل دیگه هم هست که روش حتما فکر کن
      optimus 3D و optimus 3D Max
      هر دوتا رو داشتم و عالی هستند، 3D Max جمع و جورتر، باتری بهتر و کمی قوی‌تر هست. قیمت‌هاشون هم کاملا میرزه و نمایشگر سه‌بعدی هم داری (البته اگر لازمت بشه)
      در کل قیمت‌هاشون نسبت به کارایی که دارند خیلی ارزش داره

  20. ببخش باز مزاحم شدم ایا این مقایسه رو قبول داری؟؟
    برتری های Xperia P

    Sony WhiteMagic technology
    USB On-the-go
    رزولوشن بهتر
    تراکم پیکسل بیشتر
    حافضه ی داخلی 16 گیگابایتی
    حسگر ژیروسکوپ

    * برتری های Prada 3.0

    صفحه ی 4.3 اینچی در برابر 4 اینچی
    اسلت کارت حافظه
    *
    میشه برتری های پرادا رو بم بگیین؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      ببین عزیز جان، من با هر دو گوشی کار کردم
      ظاهر پرادا یک جوری سلیقه‌ای هست، اگر ازش خوشت اومد، در بهتر بودنش شک نکن
      غیر از اینکه خود پرادا یک برند هست، گوشی در بین محصولات ال‌جی بسیار عالی هست و عملکرد روان و پوسته انحصاری شیکی داره. نمایشگرش از فناوری nova استفاده می‌کنه که کیفیت فوق‌العاده خوبی هم داره
      قابلیت ارتقا به نسخه ۴ رو هم داره
      ریویو پرادا هم در سایت هست، یک سرچ کن پیداش می‌کنی
      اما من به شخصه جای شما بودم، بی‌تردید پرادا را می‌گرفتم

  21. هیییی واییی یا علییی بیدار بودی؟؟؟ بابا فک کردم رفتی تو برنامه بر خط خسته شدی خوابیدیییییی** خودت بین پرادای ال جی و اکسپریا پی کدومو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟ حرفت خیلی رو نظرم تاثیر داره چون قبولت دارم . میشه ی مقایسه برام بکنی؟؟؟؟؟؟؟ بررسی تخصصی تو این سایت از پرادای ال جی هست؟؟ پرادا اپ دیت میشه؟؟
    باتشکر فراوان پیمان جان
    دو دلم کردی حالا خودتم یه دلم کن
    یا علی

  22. سلام خوبین؟ آقای **پیمان گلکار** میتونی ی گوشی ک از اکسپریا پی سر تر باشه بهم معرفی کنی ک تو رنج قیمت اکسیپریا پی باشه؟؟؟؟

  23. Salam peyman jan, omid varam haletoun khoub bashe, ke midounam hast! Az koja?! Az ounja ke yeki az asheghaye IT hastid, manam yeki az haminam! Az hamin asheghaye IT, taze emsal varede daneshgah shodam, reshteye morede alagham, IT(az 2 sal pish in reshtaro doust dashtam), age mishe mikhastam bedounam tahsilate shoma chie? Darzemn, khoda pedar o madaretoun ro hefz kone! ke in mataleb ro inja migzarid, dar akhar doa mikonam ke hame be eshgheshoun beresan, enshalah ke ma ham beresim!! Eshghe man ITe!

  24. یعنی بدون برنامه ای خاص میشه تماس تصویری گرفت؟
    حتی دیروز اندرویدمو ۴ کردم
    اما باز نشد
    پس شما میفرمایید به خطم ربط داره!
    واقعا ممنون از راهنماییتون
    ببخشید HTC one چطور؟
    اون ساپورت میکنه؟

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی هم ۱۰۰ درصد ساپورت می‌کنه، در واقع اکثر گوشی‌های امروزی چنین قابلیتی را دارند و چندین سال است که چنین امری فعال شده اما برای کشور ما تازگی داره و اصلا چیز جدید و یا خاصی نیست

  25. من همچنان منتظرم
    یعنی. این گوشی تماس تصویری رو ساپرت نمیکنه؟
    حتما باید با oovoo یا Skype مکالمه ویدیویی داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز، گوشی‌هایی که دوربین دوم دارند این مورد را ساپورت می‌کنند که گوشی شما هم در بین آن‌ها قرار دارد، اما اینکه چرا نمی‌توانید صحبت کنید را باید از پشتیبانی خود رایتل بپرسید زیرا گوشی به صورت پیش فرض مشکلی ندارد

    1. پیمان گل‌کار

      دکمه پاور و صدا (به حالت زیاد کردن) را با یکدیگر به مدت چند ثانیه نگاه دارید، گوشی خاموش خواهد شد

  26. ممنون از اطلاع رسانی …..کافی و دقیق بود…..می شود حال با دید بازتری انتخاب کرد…..ادبیات نوشتاریتان هم ….خوش بود……

  27. سلام
    چند مدتی میشه که این گوشی رو خریدم.
    تنها ضعفی که این گوشی داره، ال سی دی باطری ِ زیادی مصرف میکنه که طبق نمودارِ خودِ گوشی حدود 60 تا 70% باطری رو مصرف میکنه که این مقدار مصرف باطری از نظر من خیلی زیاده، ولی در کل گوشی خیلی خوبیه و هیچ ضعفی نداره

  28. سونی واقعا جهش بزرگی داشت ولی به نظر من هنوز جای پیشرفت داره !

    در کل پردازنده ی خوب دو هسته ای ، دوربین 8 مگاپیکسلی و موتور BRAVIA engine از ویژگی های خوب این

    گوشی هستند

    معایبش هم : اول از همه حافظه ی محدود ، اندروید 2.3 وباتری ضعیف 1305mAh هستند .

  29. مدیریت سایت

    باسلام و تشکرایا مدل قرمز و سیاه هم جنس مشابه با مدل نقرهای دارن؟ایا از ابتدا بصورت پیش فرض محافظ برروی صفحه نصبه؟

    1. بعضی از ابزارها و وسائلی که اطرافمون هستن هر طوری بهش نگاه کنیم نمیشه نقطه ضعف اساسی ازشون گرفت (نسبت به ادعایی که دارن) خب اینجور مواقع اگه این دستگاه ها نقد هم بشن همش میشه نقد مثبت یا حالا چیزی که شما بهش گفتید : تبلیغ
      اما واقعیت امر اینجاست که خود کالا همه چی تمومه و جوابش را پس داده. شخصا بدجور تو امر خرید کردن ابزارهای الکترونیکی وسواس دارم اما منم توی این رنج قیمت و تو این بازه زمانی به این نتیجه رسیدم همین گوشی را بگیرم

  30. سلام ، میخواستم بدونم اون نوار شیشه گوشی این قابلیت رو داره که نورشو زیاد کنیم چون با این عکسی من ازش دیدم اصلا شیک بود S رو نداره !

  31. سلام نقد خوبی بود
    فقط 2تا نکته:
    تو بنچمارک گرافیک اسم گوشی را سهوا زدید Xperia Play !! شایدم واقعا اون بنچ مارک پلی باشه

    مورد دوم کاش در مورد باتری گوشی هم اطلاعات جامعی میدادید. چون تنها علتی که تو این گوشی آدم تو خریدش میمونه همین باتریش هست

    موفق باشید

    1. مورد اول اصلاح شد
      در مورد دوم هم کارکرد باتری به مقداری زمان برای رسیدن به نتیجه صحیح نیاز داره اما با توجه به پردازنده کم مصرف، نمایشگر بهبود یافته و تجربه شخصی خودم، می‌تونم با اطمینان بگم که در زمینه باتری مشکل خاصی متوجه گوشی نیست و اگر جز بهترین‌ها نباشه به طور یقین در رده متوسط خواهد ایستاد

      1. اگه 1 روز با کارکرد مثلا 1ساعت بازی و حدودا 1 ساعت وب گردی کم نیاره قطعا تبدیل میشه به یکی از انتخاب های من برای خرید
        به هر حال نام سونی, کیفیت ساخت و ساپورت خوبی که ازش میشه این گوشی را میتونه به یه گزینه عالی تبدیل کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH