کوالکام سعی دارد دوربین‌های دوگانه را به گوشی‌های بیشتری بیاورد

huawei-p9-leica-camera

دوربین‌های دوگانه یکی از جدیدترین استانداردهایی است که به تازگی به دنیای موبایل پا گذاشته، این امکان در برخی از گوشی‌های پرچم‌دار حال حاضر، مانند ال‌جی G5، هوآوی P9، ال‌جی V20 و آیفون ۷ پلاس و حتی در میان‌رده‌ای مانند ال‌جی X Cam دیده می‌شود. اما شرکت کوالکام سعی دارد تا به پیشرفت سریع‌تر این ویژگی کمک کند.

lg-v20-drop-test-2-840x473

این سازنده بزرگ چیپست‌های موبایلی یک پکیج ویژه دوربین دوگانه را توسعه داده که سازندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ می‌توانند از آن استفاده کنند. حال که کوالکام بخش بزرگی از سخت افزار مورد نیاز را توسعه داده است، راه تولید کنندگان برای استفاده از دوربین‌های دوگانه هموارتر شده است.

سیستم دوربین‌های دوگانه کوالکام که Clear Sight نامیده می‌شود، متفاوت با آن چیزی است که در آی‌فون ۷ پلاس دیدیم. این سیستم به جای آن که از لنز دوم برای زوم پیشرفته‌تر استفاده کند، از آن برای بهبود کیفیت تصاویر به ویژه در محیط‌هایی با نور کم استفاده می‌کند.

سیستم Clear Sight این کار را با ترکیب کردن استاندارد سنسور رنگی با سنسور سیاه و سفید انجام می‌دهد که توانایی ثبت جزئیات بیشتری را دارد. با ترکیب جزئیاتی که سنسور سیاه و سفید ثبت کرده با رنگ‌هایی که سنسور رنگی گرفته، این دوریین دوگانه می‌تواند تصاویر شارپ‌تری را ثبت کند. این دقیقا همان کاری است که هوآوی با دوربین P9 انجام داد.

qualcomm-snapdragon-clearsight-2

البته این اولین تلاش کوالکام در توسعه سیستم دوربین دوگانه برای گوشی‌های هوشمند نیست. در ماه اکتبر سال گذشته این شرکت اعلام کرد که پردازنده‌های جدیدش امکان پشتیبانی از سیستم دوربین‌های دوگانه با قابلیت فوکوس مجدد را دارند. اگر چه این ویژگی چیپ‌های کوالکام چندان مورد استفاده قرار نگرفته بود، اما به لطف ال‌جی و هوآوی شاهد رشد آن هستیم. حال که رقیب اندرویدی‌ها، یعنی آی‌فون هم وارد قلمرو گوشی‌هایی با دوربین دوگانه شده است، به نظر می‌رسد در آینده رقابت جذابی را در این حوزه شاهد هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH