سومین ضربه به سامسونگ؛ زلزله اخیر کره جنوبی باعث اخلال در تولید سامسونگ شد

شکسپیر، نویسنده معروف انگلیسی می‌گوید:

زمانی که غم‌ها می‌آیند، به تنهایی نمی‌آیند بلکه با هم می‌آیند

شاید شما به این جمله معتقد نباشید که “بدبختی، بدبختی میاره” اما امسال اوضاع طوری پیش می‌رود که کمپانی سامسونگ مصداق بارز این جمله شده است.

پس از این که این کمپانی کره‌ای به دلیل وجود مشکل در باتری گلکسی نوت ۷ مجبور شد تا همه ۲.۵ میلیون دستگاه عرضه شده را طی فراخوانی از بازار جمع کند و پس از کاهش اعتبار و ضرر یک میلیارد دلاری متاثر از همین اتفاقات، حال این کمپانی با مشکل دیگری دست و پنجه نرم می‌کند.

در زلزله ۵.۸ ریشتری که روز گذشته در کره جنوبی رخ داد، بسیاری از تاسیسات صنعتی از کار ایستادند. سامسونگ هم در میان این صاحبان صنایع قرار دارد که کسب و کارش تحت تاثیر این اتفاق مختل شده است. طبق آن چه سامسونگ اعلام کرده، خط تولید این شرکت در بخش قالب‌گیری متوقف شده و نمی‌توانند قاب پلاستیکی گوشی‌های خود را تولید کنند.

samsung

اما خوشبختانه بخش سر هم‌بندی و تجمیع قطعات گوشی‌های هوشمند این کمپانی خسارت زیادی ندیده و بخش کوچکی از این خط برای بازرسی و نظارت‌های معمول متوقف شده که معمولا پس از هر بلای طبیعی چنین بازرسی‌هایی انجام می‌شود. همچنین کارخانه تولید چیپ‌های سامسونگ در گی‌هیون و هواسونگ هم تحت تاثیر این زلزله آسیب دیده و سه بخش تاسیسات که با استفاده از نور و مواد نیمه هادی چیپ‌ها را روی مدار پرینت می‌کرد، به طور موقت متوقف شده‌اند.

سامسونگ اعلام کرده:

هیچ کاهشی در بخش تولید نیست،‌ زیرا ما موقتا تجهیزات حساس به لرزش را متوقف کردیم و خط سر هم‌بندی قطعات پس از بازرسی دوباره کار خود را آغاز کرد.

بنابراین احتمالا تولید سری جدید گلکسی نوت ۷ (که مشکل باتری و قلم آن‌ها رفع شده) بدون اختلالات جدی ادامه خواهد یافت و امیدواریم در ادامه اتفاق تلخ دیگری را برای این کمپانی بزرگ حوزه صنعت الکترونیک و فناوری شاهد نباشیم.

1 در مورد “سومین ضربه به سامسونگ؛ زلزله اخیر کره جنوبی باعث اخلال در تولید سامسونگ شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH