دستیار صوتی ویکی

نوکیا برای گسترش تکنولوژی TDD-LTE در ایران تفاهم‌نامه امضا کرد

در مراسمی که با حضور وزیران ارتباط ایران و فنلاند، مدیرعامل نوکیا و رییس هیات مدیره شرکت شاتل به نمایندگی از کنسرسیوم دارندگان فرکانس TDD-LTE برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری نوکیا برای گسترش تکنولوژی TDD-LTE در ایران به امضا رسید. محمد حسن شانه ساز زاده، رییس هیات مدیره شاتل در این مراسم بیان کرد که مطابق این تفاهم‌نامه از دانش فنی نوکیا برای ارایه و توسعه فناوری TD-LTE در ایران استفاده می‌شود. نوکیا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات شبکه‌ای است که با داشتن ۱۱۴ هزار نیروی انسانی، سالانه درآمدی معادل ۲۷ میلیارد یورو دارد.

اولین قدم برای توسعه و ایجاد TD-LTE در ایران حدود یک ماه پیش و با برگزاری مزایده‌ای جهت دریافت فرکانس TDD-LTE از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برداشته شد که برنده این مزایده کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک است، توانست مجوز ارایه این خدمات را دریافت کند.

دیگر شرکت‌های دارنده مجوز ارتباطات ثابت FCP که می‌خواهند در این بازار حضور داشته باشند، می‌بایست از امکانات شبکه‌ای این کنسرسیوم استفاده کنند و خدمات مبتنی بر بستر TDD-LTE را ارایه دهند. فناوری TD-LTE این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که بدون استفاده از کابل‌های مسی، اینترنت وایرلس را با سرعت حداکثر ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه ارایه دهند. خدمات مبتنی بر این بستر تا ۶ ماه آینده در شهرهای بزرگ کشور و به صورت عمومی ارایه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH