۱۰ ویژگی iOS 10 که برای کاربران تجاری و کارآفرینان مناسب است!

نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل، iOS 10، چند روزی است با ویژگی‌های جدید و جذاب در دسترس قرار گرفته که بخشی از آن را پیش از این برای‌تان منتشر کردیم، حال قصد داریم به ویژگی‌های جدید این سیستم عامل برای کسانی بپردازیم که از آی‌فون یا آی‌پد خود برای کسب و کارشان هم بهره می‌گیرند.

تا چند سال پیش اپل این رده از کاربران را نادیده گرفته بود، اما پس از این که فروش آی‌پد بالا رفت و به محبوب‌ترین تبلت تبدیل شد، اپل فهمید کارآفرینان دسته‌ای هستند که پتانسیل بالایی در به‌کارگیری محصولاتش دارند. پس از آن اپل در شراکت با دیگران سعی کرد تا محصولاتش را برای این گروه از کاربران جذاب‌تر کند، مانند همکاری با Cisco که در سال گذشته اعلام شد. بنابراین iOS 10 دارای ویژگی‌هایی است که حاصل همکاری کوپرتینویی‌ها با Cisco است، به همراه چند مشخصه دیگر که دستگاه‌های اپل را برای کاربران تجاری مناسب‌تر کرده است.

۱. اتصالات وای‌فای بهتر در زمانی که با دستگاه خود در حال گشت و گذار در بخش‌های مختلف شرکت هستید

photo_2016-09-15_17-57-18

اگر در هنگام رفت و آمدهای شما نیاز شد تا دستگاه به شبکه‌های دیگر متصل شود، در زمان این جابجایی اتصال قطع یا کند نخواهد شد. این امکان تنها برای شبکه‌های در دسترس خواهد بود که توسط تجهیزات سیسکو ساخته شده‌اند. سیسکو بزرگ‌ترین تامین کننده وای‌فای و تجهیزات شبکه در بسیاری از نقاط دنیاست.

۲. پهنای باند بیشتر برای اپلیکیشن‌های کاری

photo_2016-09-15_17-57-45

می‌توانید اپ‌های کاری را در گوشی یا تبلت خود مشخص کنید  و پس از آن هنگامی که سایر همکاران شما با اتصال به وای‌فای در حال تماشای ویدیو یا بازی هستند، شبکه وای‌فای سیسکو اولیت را به اپ‌های کاری شما می‌دهد.

۳. سرعت وب‌گردی بالاتر

photo_2016-09-15_17-57-41

طبق ادعای سیسکو، دستگاه‌های مجهز به iOS 10 که به شبکه وای‌فای سیسکو متصل هستند تا ۸ برابر سریع‌تر به وب‌گردی خواهند پرداخت، ناکامی در بارگذاری سایت‌ها تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و تماس‌ها تا ۶۰ درصد پایدارتر خواهند شد. بنابراین کاربران تجاری و کارآفرین‌ها و به خصوص فعالان IT تا حدودی از شر ترافیک شبکه وای‌فای خود خلاص خواهند شد.

۴. اپلیکیشن‌های توسعه دهندگان سوم شخص

photo_2016-09-15_17-57-39

با همکاری اپل و سیسکو در بخش وای‌فای، اپلیکیشن‌های سوم شخص که در دستگاه نصب می‌شوند می‌توانند از Callkit API اپل برای اپ‌های VoIP استفاده کنند. به این معنی که این اپلیکیشن‌ها هم مانند تماس‌های اخیر یا مخاطبین مورد علاقه می‌توانند در صفحه قفل گوشی فعال باشند.

۵. تمایز اپلیکیشن‌ها

the-it-department-can-also-specify-the-default-app-to-use-for-work-related-contacts-and-accounts-so-it-can-be-set-up-to-use-one-app-for-work-contacts-another-for-personal

بخش IT می‌تواند مشخص کند که اپ پیش‌فرض برای مخاطبان و حساب‌های مربوطه، اپ کاری محسوب شود. بنابراین می‌توان از یک اپ را برای مخازبین کاری و دیگری را برای مخاطبین شخصی تنظیم کرد.

۶. رونویسی پیام‌های صوتی

ios-10-can-automatically-transcribe-voicemail-messages-although-this-feature-is-rolling-out-slowly-not-yet-available-to-every-user-yet

در iOS 10 می‌توانید پیام‌های صوتی (Voicemail) را رونویسی کنید؛ البته این قابلیت به کندی در حال گسترش است و هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است.

۷. سیری و اپلیکیشن‌‌های کاری

siri-is-coming-to-your-work-apps-too-app-developers-can-tap-into-siri-for-voice-controls-this-is-expected-to-be-added-to-some-apps-that-are-popular-for-workers-like-wechat-whatsapp-slack-and-uber

در این نسخه از سیستم عامل iOS، پای سیری هم به اپلیکیشن‌های کاری باز شده است. توسعه دهندگان می‌توانند از سیری برای کنترل اپلیکیشن خود با فرمان صوتی استفاده کنند. انتظار می‌رود این قابلیت در برخی اپلیکیشن‌های محبوب (که اتفاقا کاربران تجاری هم از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنند) اضافه شود، مانند واتس‌اپ، وی‌چت، Slack و Uber.

۸. مشاهده مرورگر مک در آی‌فون و آی‌پد

photo_2016-09-15_17-57-30

هنگامی که iOS 10 را با یک دستگاه مک استفاده کنید، می‌توانید هر آن چه در مرورگر خود داشتید را در آی‌فون و آی‌پد هم مشاهده کنید؛ مانند این که مرورگر رایانه شخصی خود را به همراه خود داشته باشید. برای این کار باید دوبار روی کلید هوم زده و پس از آن سافاری را انتخاب کنید.

۹. دسترسی به فایل‌های دسکتاپ به وسیله iCloud

photo_2016-09-15_17-57-24

اگر رایانه شخصیی شما هم مک باشد، از طریق iCloud می‌توانید با دستگاه مجهز به iOS 10 به فایل‌های پوشه اسناد دسترسی داشته باشید. البته باید این قابلیت را در هر دو دستگاه فعال کنید. همچنین به دلیل این که پس از فعال‌سازی، فایل‌های شما مستقیما به iCloud ارسال می‌شود، مطمئن باشید که فضای کافی در iCloud داشته باشید.

۱۰. فیلتر کردن ایمیل‌ها

the-email-app-did-not-get-a-huge-overhaul-but-did-get-one-nice-new-feature-you-can-now-filter-email-messages-by-read-unread-flagged-attachments-and-vip-click-on-the-search-box-to-bring-up-the-menu

اگرچه بخش ایمیل تغییر چندانی نداشته،‌ اما قابلیت جدیدی به آن اضافه شده که کاربردی است. حال شما می‌توانید ایمیل‌ها را با VIP, attachments, flagged, unread و read دسته بندی کنید و با کلیک در بخش جستجو آن‌ها را بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH