اپل در حال کار بر روی افزودن قابلیت اندازه‌گیری خواب برای اپل واچ است!

تا بحال HealthKit اپل تنها اطلاعات مربوط به سلامتی را از دستگاه‌های اپل جمع‌آوری می‌کرده است. در آینده، اگر اپل به برنامه‌های خود عمل کند، HealthKit قادر خواهد بود که این داده‌ها را تفسیر کند و توصیه‌هایی به بیماران داشته باشد. متخصصان سلامتی که اپل در سالیان اخیر استخدام کرده به این شرکت کمک می‌کنند تا نرم‌افزارهای مرتبط با سلامتی را هوشمندتر بسازند.

سازنده آیفون همچنین بر روی یک نرم‌افزار جدید برای اپل واچ کار می‌کند. نرم‌افزار جدید قادر خواهد بود که خواب شخص را اندازه بگیرد. هدف نهایی اپل این است که HealthKit را به ابزاری تبدیل کند که شناسایی بهتری از بیماری‌ها دارد. تیم کوک می‌خواهد که با حرکت به سمت نرم‌افزار و سرویس‌ها درآمد آینده اپل را تضمین کند. صنعت ۸ تریلیون دلاری سلامتی چنین فرصتی را پیش روی اپل قرار می‌دهد.

اپل اوایل امسال استارتاپ Gliimpse را خریداری کرد. این استارتاپ اطلاعات مختلفی را از پایگاه‌های داده مختلف و با فرمت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند و آن را همگن می‌سازد. یکی از مهندسان Gliimpse محصولات سلامتی اپل را به سرویس موسیقی اپل تشبیه می‌کند. سرویس موسیقی اپل با آیپاد شروع شد و زمانی که کاربران به این شیوه موسیقی عادت کردند، اپل بخش سودآوری حول و حوش آن ساخت. نرم‌افزارهای سلامتی اپل می‌تواند منبع درآمدی برای اپل باشد. اگر اطلاعات مختلف یک بیمار در محصولات اپل وجود داشته باشد، کاربران به سختی می‌توانند که آیفون خود را با گوشی‌های اندروید تعویض کنند.

نسخه دوم اپل واچ دارای پردازنده سریعتر و GPS بوده و در برابر آب نیز مقاوم است تا کاربران به راحتی بتوانند با آن ورزش کنند. watchOS 3 دارای بخش‌های جدید از جمله اندازه‌گیری شنا هستند. قرار دادن سنسورهای جدید، اهداف محدودی خواهد داشت. هر کسی از قدم‌سنج ممکن است استفاده کند، اما سنسورهای فشار خون سنج کاربران زیادی ندارد. افزودن سنسورهای جدید به تاییدیه نهادهای فدرال نیاز دارد. افزودن سنسورهای جدید به ارتباطات اینترنتی همچون LTE و یا اینترنت مخابراتی احتیاج دارد، که اپل تاکنون موفقیتی در این زمینه نداشته است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی تغییرات جدید HealthKit اعلام می‌شود. ResearchKit، دیگر نرم افزار اپل، به محققان پزشکی و شرکت‌های داروسازی کمک می‌کند تا اطلاعات را با استفاده از آیفون و آیپد جمع‌آوری کنند. استفاده از ResearchKit در مطالعات کلینیکی باعث می‌شود کم‌کم محصولات اپل به بیمارستان و بخش سلامتی وارد شوند.

بزرگترین مانعی که تابحال بر سر راه اپل وجود داشته، قانع‌کردن متخصصان پزشکی به این است که اطلاعاتی که این دو کیت عرضه می‌کند، قابل اطمینان است. برنان اشپیگل، متخصص دستگاه گوارش می‌گوید که امکان انجام مطالعات کلینیکی، گجت‌های پوشیدنی را بسیار مفید می‌گرداند. او می‌گوید:‌‌

این خوب است که بتوان با استفاده از روش‌های پیشرفته داده‌ها را جمع‌آوری کرد، اما ممکن است که این اطلاعات چندان دقیق نباشند. مهم نیست که تجهیزات تکنیکی چقدر پیشرفته هستند. مهم این است که بتوان با استفاده از این داده‌ها مطالعات کلینیکی انجام داد و به سلامت بیماران کمک کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH