با وجود رسوایی‌های گلکسی نوت ۷، برند گلکسی همچنان محبوب‌ترین برند در کره جنوبی است!

گرچه گلکسی نوت ۷ با سخت افزار و مشخصات بسیار جذابی معرفی شد، اما انفجارهایی که به دلیل مشکلات موجود در فرآیند تولید باتری‌های این مدل به وجود آمد باعث شد تا بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا نظر خود را نسبت به این گوشی و حتی نسبت به سامسونگ تغییر دهند و حتی عدرخواهی زودهنگام سامسونگ هم نتوانست از این امر جلوگیری کند.

آن طور که اعلام شده است، ۷۰ درصد گوشی‌های این مدل دچار چنین مشکلی بودند که در نهایت سامسونگ فروش جهانی آن‌ها را متوقف و با ارایه فراخوانی اقدام به جمع‌آوری آن‌ها از کاربران و بازارها نمود. وطن سامسونگ، یعنی کره جنوبی هم یکی از بازارهایی بود که مشمول این فراخوان شده بود و انتظار می‌رفت که پس از این مشکلات محبوبیت برند گلکسی در این کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.

اما به نظر حالا بخت با سامسونگ یار است و حداقل مردم کره جنوبی همچنان به این برند علاقه دارند. بر اساس آخرین مطالعاتی که توسط کمپانی تحقیقاتی Stock Brand انجام شده، سامسونگ گلکسی هنوز محبوب‌ترین برند در بین کاربران کره‌ای و حتی برخی کشورهای شرق دور است. طبق این گزارش، سامسونگ با امتیاز ۹۱۲.۲ در لیست ارزش برندها پیشتاز است و پس از آن برند E-Mart که خرده فروشی زنجیره‌ای است با امتیاز ۹۰۸.۵ در جایگاه دوم است. اما این تحقیقات تنها مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ است، بنابراین سامسونگ نباید زیاد مغرور شود!

در واقع تفاوت بین برند گلکسی و E-Mart کم است و می‌توان گفت قرار گرفتن سامسونگ در رتبه اول به احتمال زیاد مربوط به رضایت کاربران از عملکرد او در فراخوان و جمع‌آوری دستگاه‌های معیوب و پذیرش اشتباه و عذر خواهی از کاربران بوده است که البته از نظر ما هم جای تحسین دارد، حداقل مانند اپل سعی نکرد تا از خود رفع مسئولیت کند و بگوید که شما گوشی را اشتباه در دست می‌گیرید، ماجرایی که در هنگام مشکل آنتن دهی آیفون ۴ اتفاق افتاده بود!

samsung_galaxy_note_7_evan_blass_front-0-0

طبیعتا هنوز زود است که بخواهیم از آینده برند گلکسی و حتی گلکسی نوت ۷ در کره جنوبی نظر دهیم و باید منتظر باشیم تا زمان بیشتری سپری شود و بازخوردها از عرضه نسخه‌های جدید این گوشی را که طبق ادعای سامسونگ بدون نقص بوده و چند روزی است فروش آن در کره آغاز شده ببینیم. از طرفی آژانس فناوری و استانداردهای کره به تازگی از سامسونگ درباره زمان بازپرداخت غرامت پرسیده و عنوان کرده که این شرکت در این رابطه به مشتریان اطلاعات کافی نداده است.

 

brand-stock-south-korean-brand-value-september-2016

1 در مورد “با وجود رسوایی‌های گلکسی نوت ۷، برند گلکسی همچنان محبوب‌ترین برند در کره جنوبی است!”

  1. یعنی سامسونگ تو کره محبوب نباشه تو امریکا باشه؟!!
    مثل قضیه پراید تو ایران میمونه.
    چقدر فرهنگ و سطح درک ژاپنی ها بالاست که از سامسونگ استفاده نمیکنن.
    اونها این موضوع رو فهمیدن بعضی ها هنوز نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH