شارپ از یک نمایشگر با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ و یک گوشی خاص پرده برداشت!

شارپ در نمایشگاه CEATEC ژاپن از دو محصول برای آینده‌ای نه چندان دور رونمایی کرد. محصول اول یک نمایشگر برای هدست‌های واقعیت مجازی بود که تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ داشت. این میزان چگالی پیکسلی تقریبا دو برابر نمایشگر بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که تراکمی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیکسل بر اینچ دارند.

نمایشگر جدید شارپ احتمالا وضوح دو برابر خواهد داشت. البته پر واضح است که چنین چگالی پیکسلی، فقط در کاربردهایی همچون واقعیت مجازی قابلیت‌های خود را نشان می‌دهد، به این دلیل که نمایشگر هدست واقعیت مجازی بسیار به چشم انسان نزدیک است. در چنین فاصله نزدیکی، چگالی پیکسلی باید بالا باشد تا چشم کاربر قادر به تفکیک پیکسل‌ها از هم نباشد. نمایشگر جدید شارپ ۲ اینچی بوده و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۹۲۰ دارد.

اگر چنین چگالی پیکسلی به واقعیت بپوندد، تجربه‌ای غنی در واقعیت مجازی ایجاد می‌کند. عرضه نمایشگرهای با تراکم پیکسلی بالا برای واقعیت مجازی را می‌توان با عرضه نمایشگر رتینا در آیفون ۴ مقایسه کرد. نمایشگر رتینای آیفون وضوح زیادی داشت و برای همیشه به دانه‌دانه بودن نمایشگر موبایل‌ها پایان داد.

شارپ همچنین از یک گوشی رونمایی کرد که نمایشگر لبه تا لبه داشت. این گوشی حاشیه‌هایی ندارد و به همین دلیل طراحی جالبی دارد. متاسفانه هنوز معلوم نیست که آیا شارپ قصد دارد تا این محصول را روانه بازار کند یا خیر. شاید هم شارپ اولین سازنده‌ای باشد که گوشی‌های تمام نمایشگر را عرضه کند. اما اگر تکنولوژی تا این حد توسعه داده شده است، گوشی‌های تمام نمایشگر نباید چندان فاصله‌ای با بازار داشته باشند.

screen-for-vr-headsets

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH