آیا رونمایی از گوشی‌های پیکسل، سامسونگ را وادار به استفاده بیشتر از تایزن می‌کند؟!

گوشی‌های پیکسل چیزی را نشان می‌دهد که سامسونگ مدت‌های زیادی از آن می‌ترسیده است. ترس از اینکه روزی گوگل به طراحی اسمارت‌فون‌های اندرویدی دست بزند، باعث شد که سامسونگ به توسعه سیستم عامل تایزن روی آورد. البته از طرف دیگر گوگل نیز ترس داشت که سامسونگ نیز اندروید را به صورت کامل ترک کرده و به تایزن روی آورد. به عبارت دیگر، گوگل می‌ترسید که گوشی اندرویدی خودش را توسعه دهد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر عنوان کنیم، این نسخه اسمارت‌فون جنگ سرد است. از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سامسونگ با معرفی گلکسی S III به بزرگترین و مشهورترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است. در حقیقت می‌توان گفت که گوشی‌های سامسونگ نقش پررنگ‌تری در توسعه اندروید داشتند تا برنامه‌های خود گوگل برای توسعه آن. گلکسی S III نسخه جدیدتر S II بود که نمایشگری بزرگتر، چیپستی قدرتمندتر و دوربین بهتری داشت.

شکست اچ‌تی‌سی و ال‌جی در تبدیل اسمارت‌فون‌هایشان به محصولاتی موفق، باعث شد که کاربران هر گاه که نام اندروید را می‌شنیدند، بی‌اختیار سامسونگ نیز در ذهنشان تداعی شود. سامسونگ فکر می‌کرد که تنها دلیل موفقیت اندروید است. از آنجایی که سامسونگ فکر میکرد گوگل بیشتر به او احتیاج دارد تا برعکس، سامسونگ توسعه سیستم عامل تایزن را آغاز کرد. البته سامسونگ تابحال تایزن را در محصولات خاص مانند اسمارت واچ Gear S و گوشی رده پایین Z2 استفاده کرده است.

با معرفی پیکسل، گوگل احساس می‌کند که زمان آن رسیده که مسقیما به رقابت با اپل و سامسونگ بپردازد. برخی از ویژگی‌هایی که در پیکسل وجود دارد، مختص آنها باقی می‌ماند. برخی از ویژگی‌ها مانند گوگل Assistant شروعشان با پیکسل است. سامسونگ نیز برنامه دارد که جنگ خود را با گوگل شدت بخشد. برای اینکار سامسونگ باید یگ گوشی رده بالا با سیستم عامل تایزن معرفی کند. شاید گوشی Z9 چنین مشخصاتی داشته باشد.

هنوز زود است که بخواهیم از طلاق سامسونگ و گوگل صحبت کنیم، اما با فروش گوشی‌های پیکسل، می‌توان جدی‌تر به آن فکر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH