بر خلاف فاجعه گلکسی نوت ۷، سود سامسونگ از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت!

سود سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶، ۵.۶ درصد رشد داشته که این میزان رشد، از تحلیل‌ بیشتر است. فروش چیپ‌ها و نمایشگر توانسته به خوبی اثرات فراخوانی گلکسی نوت ۷ را پوشش دهد.

بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا، امروز اعلام کرد که سود این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ به ۷ میلیارد دلار می‌رسد. این میزان سود از میزان پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران بیشتر است. سامسونگ نتایج کامل را چند هفته دیگر منتشر می‌کند. هنوز اثرات فراخوانی نوت ۷ بر سودآوری سامسونگ مشخص نیست. کیم هیون سو تحلیلگر IBK Asset Management می‌گوید:‌

فراخوانی چندان بی‌اثر نخواهد بود، اما قسمت‌های حافظه و OLED عملکرد خوبی دارند و این عملکرد خوب سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بخش چیپ و پردازنده سامسونگ به دلیل اینکه اپل و دیگر سازندگان اسمارت‌فون رشد خوبی دارند، در وضعیت خوبی بسر می‌برد. این گفته در مورد دیگر سازندگان چیپ نیز صادق است. به عنوان مثال، شرکت آلمانی Dialog Semiconductor که سازنده چیپ‌های آیفون نیز هست، اعلام کرد که درآمدش از پیش‌بینی تحلیلگران فراتر رفته است.

شاید خنده‌دار بنظر می‌رسد، اما مشکلات نوت ۷ ممکن است به بخش چیپ سامسونگ کمک کند! تحلیلگران معتقدند که نیاز ناگهانی برای ۲.۵ میلیون چیپست باعث شده تقاضا افزایش پیدا کند و در نتیجه قیمت‌ها بیشتر شود. پاول رومانو از Fusion Worldwide معتقد است که سامسونگ به سختی در حل تهیه سفارش‌های چیپست خود است. برخی از سازندگان از این فرصت استفاده می‌کنند تا بتوانند فروش اسمارت‌فون خود را افزایش بدهند.

آمار موسسه تحقیقاتی TrendForce نشان می‌دهد که قیمت DRAM در ماه‌های اکتبر و دسامبر ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. تقاضا برای NAND نیز بیشتر از عرضه است که قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

با انتشار این اخبار، سهام سامسونگ نیم درصد افزایش داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH