چرا سامسونگ باید برند گلکسی نوت را رها کند؟!

وفاداری به برند می‌تواند چیز جالبی باشد. همه ما دوستان و یا کسانی را می‌شناسیم که معتقدند، برندی که محصولات آنها دارد، بهترین است. در دنیای اندروید نیز چنین موضوعی صادق است. بسیاری از کاربران سامسونگ را تا سر حد مرگ دوست دارند. آنها معتقدند که سامسوگ بهترین اسمارت‌فون‌ها را می‌سازد، که البته چندان گفته بدی نیست. سامسونگ حتی اگر بهترین سازنده اسمارت‌فون نباشد، محصولاتی تولید می‌کند که جز پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا هستند. به همین دلیل سامسونگ باید گلکسی نوت را دفن و فراموش کند.

از نظر شخصی، برای سامسونگ ناراحت هستم، اما برای شرکتی در این حد و اندازه، اشتباهاتی همچون گلکسی نوت ۷ توجیه‌پذیر نیست. مشکل باتری ممکن است برای هر سازنده‌ای اتفاق بیفتد، اما سامسونگ باید قبل از رسیدن به بازار این مشکل را مرتفع می‌کرد. واضح است که سامسونگ به دلیل توجه زیاد به رقابت با اپل و هدف قرار دادن آیفون ۷، در قسمت کیفیت کنترل لغزش داشته است. اثرات انفجار گلکسی نوت ۷ برای برند سامسونگ زیاد بوده است. بار اول که گزارش انفجار نوت ۷ منتشر شد، سامسونگ گوشی‌ها را فراخوانی کرد. واضح است که هیچ اسمارت‌فونی کامل نیست، پس کسی زیاد بر سامسونگ خرده نمی‌گرفت. پس از فراخوانی و تحویل نوت ۷‌های جدید، تا مدتی همه فکر می‌کردند که نوت ۷ پیروزمندانه به بازار باز می‌گردد. اما دوباره تصاویر انفجار منتشر شد و کاربران در معرض خطر قرار گرفتند.

حال سامسونگ تولید و توزیع گلکسی نوت ۷ را متوقف کرده است. ابن کار درستی است، ولی سامسونگ نباید اجازه میداد که این وضعیت ایجاد شود. بازخورد گلکسی نوت ۷ مثبت بود، اما آتش می‌گرفت. این امای بزرگی است و برند گلکسی نوت ۷ و گلکسی نوت را سمی می‌کند. حتی ممکن است به برند گلکسی و سامسونگ نیز صدمه بزند. اگر به قسمت مالی نیز نگاهی بیندازیم، سامسونگ روزهای سختی را در پیش دارد.

برخی معتقدند که سامسونگ باید نوت ۷ را فراخوانی کند و کلا برند گلکسی نوت ۷ را دفن کند، اما این اتفاق نمی‌افتد. سامسونگ احتمالا در ایالات متحده با شکایت پشت شکایت مواجه خواهد شد. احتمالا سامسونگ مجبور به پرداخت خسارات بیشتری از قیمت فبلت خود خواهد شد. این اشتباهات از شرکتی همچون سامسونگ انتظار نمی‌رود و کاربران آن را به سختی فراموش می‌کنند.

خب، حال قدم بعدی سامسونگ چیست؟ آیا این شرکت به پس زمینه تولید اسمارت‌فون رفته و نقش کمرنگ‌تری خواهد داشت؟ چنین چیزی بعید است. سامسونگ هنوز برند موفقی در وسایلی الکترونیکی مصرفی، تلویزیون و اسمارت‌فون دارد. گلکسی S7 هنوز برند موفقی است و بیشتر سود سامسونگ در امسال ناشی از این برند است. اما یک چیز واضح است و آن این است که برند گلکسی نوت دیگر تمام شده و شانس کمی وجود دارد که گلکسی نوت بعدی موفق باشد. حال زمان آن است که سامسونگ برند گلکسی نوت ۷ را دفن کند و به جلو حرکت کند.

گلکسی نوت ۵ محصول موفقی بود، اما بسیاری از ویژگی‌هایی که گلکسی نوت ۴ را خاص می‌کرد، نداشت. مدل امسال بسیار بهتر شده بود، ولی هنوز گلکسی S بزرگتر با قلم هوشمند مانده بود. S Pen قابلیتی بسیار عالی است، اما برند گلکسی نوت تفاوت زیادی نسبت به گلکسی S ندارد. ازین پس، برند گلکسی نوت همه را به یاد «محصولی که آتش گرفت» می‌اندازد و اگر سامسونگ گوشی دیگری با این برند عرضه کند، همه از خود می‌پرسند که چرا باید دستگاهی بخرم که منفجر می‌شود؟ همانظور که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بینیم، اینترنت می‌تواند جای بسیار سختی باشد. اگر در انتخابات اینگونه باشد، آتش گرفتن یک گوشی که هدفی آسانتر خواهد بود.

samsung-is-halting-sales-of-its-note-7-smartphone-after-reports-of-battery-explosions

حتی ممکن است که کل برند گلکسی آسیب دیده باشد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که سامسونگ چه برنامه‌ای برای آن دارد، اما گلکسی نوت باید تمام شود. این فرصتی است برای سامسونگ که از نو شروع کند. سامسونگ باید محصول جدیدی بسازد. در طول یکسال اتفاقات زیادی می‌افتد، کاربران ممکن است که فراموش کرده باشند، اما ممکن است بسیاری این موضوع را دوباره مطرح کنند. سامسونگ انتخاب‌های کمی دارد، باید این فرصت را در آغوش بکشد و طرحی نو دراندازد. شاید بهترین الگو در این زمینه گوگل باشد. گوگل برند نکسوس را بدون آنکه مشکل سخت‌افزاری خاصی داشته باشد، بازنشسته کرد و برند پیکسل را معرفی کرد. گرچه هنوز زود است که از موفقیت گوشی‌های پیکسل سخن بگوییم، اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که برند پیکسل موفق‌تر از برند نکسوس بوده و تا آخر امسال حدود ۴ میلیون گوشی پیکسل به فروش می‌رسد که نسبت به گوشی‌های نکسوس، بسیار بیشتر بنظر می‌رسد.

سامسونگ همه چیزهایی را دارد که می‌توان با آن یک اسمارت‌فون عالی ساخت. گلکسی S7 را در نظر بگیرید. دوربین عالی، نمایشگر روشن و شفاف و نرم‌افزاری که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است. گلکسی S7 خوب ساخته شد و برند سامسونگ همچنان قدرتمند است. سامسونگ باید از زاویه جدید به محصولات نگاه کند، کنترل کیفیت خود را افزایش دهد و محصولی بسازد که توانایی رقابت با آیفون را داشته باشد. سامسونگ باید برند نوت را دفن کرده و به جلو حرکت کند. اگر سامسونگ بتواند چنین کاری کند، می‌تواند از چیزی نجات پیدا کند که برای هر شرکت دیگری حکم ناقوس مرگ را دارد.

1 در مورد “چرا سامسونگ باید برند گلکسی نوت را رها کند؟!”

  1. “آنها معتقدند که سامسوگ بهترین اسمارت‌فون‌ها را می‌سازد، که البته چندان گفته بدی نیست”از همینجا معلوم شد که خودتم سامسونگى هستى.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH