شیائومی Mi 5s Plus اولین اسمارت‌فونی است که از فناوری Clear Sight کوالکام استفاده می‌کند

استفاده از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ در Mi 5s Plus نشان می‌دهد که شیائومی به خوبی از فناوری‌های نوین استفاده می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این چیپست می‌توان به سرعت پردازش فوق‌العاده و هم‌چنین مصرف بهینه انرژی اشاره کرد. برخلاف نسخه کوچک‌تر شیائومی در Mi 5s Plus از دوربین دوگانه استفاده کرده است که از فناوری Clear Sight نیز استفاده می‌کند. بهره‌گیری از فناوری Clear Sight موجب شده این فبلت قدرت فوق‌العاده‌ای در ثبت تصاویر داشته باشد.

شیائومی Mi 5s Plus به عنوان اولین تلفن‌همراه مجهز به پلتفرم Clear Sight شناخته می‌شود. این پلتفرم توسط کوالکام توسعه یافته است که این امکان را به تولیدکنندگان می‌دهد تا از دوربین دوگانه در محصولات خود استفاده کنند. در این فناوری از دو لنز استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها تصاویر را به صورت سیاه و سفید و دیگری به صورت معمولی به ثبت می‌رساند، همین موضوع سبب شده تصاویر به ثبت رسیده دامنه دینامیکی بهتری داشته باشند و در محیط‌های با شرایط نوری ضعیف نویز کم‌تری را شاهد باشیم.

دوربین سیاه و سفید مورد استفاده در این لنز می‌تواند نور و جزییات بیش‌تری را به ثبت برساند و هم‌چنین از نویز تصویر بکاهد. پس از ثبت تصویر توسط هر دو لنز فناوری Clear Sight کوالکام تصاویر را با یکدیگر ترکیب می‌کند و در تصویر خروجی شاهد نویز کم‌تر و جزییات بیش‌تری خواهیم بود.

نکته‌ای که در رابطه با دوربین شیائومی Mi 5s Plus وجود دارد این است که هر دو لنز یکسان هستند اما در یکی از آن‌ها فیلتر رنگ حذف شده است، بنابراین در این لنز تصاویر به صورت مونوکروم به ثبت می‌رسند اما جذب نور سه برابر افزایش یافته است. با توجه به گفته شیائومی تصاویر سیاه و سفید ثبت شده بدون فیلتر رنگی کنتراست بسیار بهتری دارند و در ثبت تصاویر شاهد نویز کم‌تر و وضوح بالاتری هستیم. پس از ترکیب تصاویر ثبت شده توسط این دو لنز، کیفیت تصویر خروجی افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

ماژول Clear Sight کاملا یکپارچه است و از دو لنز سونی استفاده می‌کند، هم‌چنین در ثبت تصاویر از الگوریتم‌های تصویربرداری در نور کم جانبی استفاده می‌شود که توسط پردازشگر تصویر کوالکام موسوم به Spectra به اجرا گذاشته می‌شود. این سیستم قادر است هر دو تصویر را هم‌زمان دریافت و فورا ادغام کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH