مایکروسافت به پشتیبانی از اسکایپ برای اکثر تلفن‌های ویندوزی پایان داد!

مایکروسافت این ماه به پشتیبانی از اسکایپ برای حدود ۸۵ درصد از تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی پایان داد! این بدین معنی است که اگر شما یک تلفن هوشمندی دارید که مدت‌ها است از ویندوز فون ۸، ویندوز فون ۸.۱ و ویندوز فون ۱۰ پشتیبانی نمی‌کند، دیگر قادر نخواهید بود تا اسکایپ را از فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت دانلود کنید. حتی اگر از یک لینک مستقیم برای دانلود اسکایپ استفاده کنید، این اپلیکیشن بیشتر از چند هفته برای شما کار نخواهد کرد و تا سال آینده، از کار خواهد افتاد.

مایکروسافت از اوایل سال ۲۰۱۷، تماس‌های اسکایپ را به سرویس‌های ابری می‌برد و به این ترتیب، پشتیبانی از این اپلیکیشن در تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی و دیگر پلتفرم‌ها حذف خواهد شد. در کنار تلفن‌های ویندوزفونی، نسخه RT از ویندوز نیز پشتیبانی از اسکایپ را از دست خواهد داد. برخی از کاربران اندرویدی نیز تحت تأثیر این روند قرار خواهند گرفت. مخصوصا دیوایس‌هایی که از اندروید نسخه ۴.۰.۲ یا پایین‌تر استفاده می‌کنند، قادر به نصب اسکایپ نخواهند بود. اگر آنها این اپلیکیشن را در حال حاضر روی دستگاه خود داشته باشند، تنها تا انتهای سال جاری می‌توانند از آن استفاده کنند.

افرادی که از ویندوز ۱۰ روی تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند، برای بهره‌گیری از اسکایپ، باید سیستم عامل دیوایس خود را به نسخه سالگرد ویندوز ۱۰ (windows 10 mobile 1607) به‌روز کنند. در حال حاضر، تنها ۱۳.۷ درصد از دارندگان تلفن‌های هوشمند ویندوزی از ویندوز ۱۰ موبایل روی دیوایس خود استفاده می‌کنند. ۹.۵ درصد از آنها، از نسخه ۱۵۱۱ سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنند که از اسکایپ پشتیبانی نمی‌کند. آنها می‌توانند با استفاده از نرم افزار Windows Insider، دیوایس خود را به نسخه ۱۶۰۷ به‌روز کنند. اما برخی از این گجت‌ها که توسط تولیدکنندگان کوچکتر تولید شده است، از این قابلیت بهره نمی‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH