فبلت شیائومی Mi MIX با نمایشگر ۶.۴ اینچی بدون حاشیه رسما معرفی شد

شیائومی امروز همه را سورپرایز کرد و از یک فبلت ۶.۴ اینچی با بدنه سرامیکی رونمایی کرد. این محصول که Mi MIX نام دارد، با همکاری طراح فرانسوی فیلیپ استارک، طراحی شده و نمایشگر لبه تا لبه دارد. شیائومی کم‌کم اسلحه خود را به سمت سامسونگ و اپل نشانه رفته، اما Mi MIX نشان می‌دهد که شیائومی دوست ندارد در سایه بماند و رقابت سر به سر را بیشتر دوست دارد.

فبلت Mi MIX از اسنپدراگون ۸۲۱، ۴ گیگابایت رم LPDDR4 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. البته یک نسخه پرو نیز از آن وجود دارد که چیپستی مشابه، ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و حاشیه حسگر اثر انگشت و دوربین آن از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است! ظاهرا شیائومی علاقه دارد تا علاوه بر اپل و سامسونگ، طرفداران برندهای لاکچری را نیز به خود جذب کند.

Mi MIX به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری مجهز بوده که می‌توانید با فناوری شارژ سریع Quick Charge 3 آن را شارژ کنید. هر دو محصول از فناوری NFC و USB Type-C پشتیبانی می‌کنند. این محصول ابعاد ۱۵۸.۸ در ۸۱.۹ در ۷.۹ میلی‌متر داشته و ۲۰۹ گرم وزن دارد.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان با یک فبلت سرامیکی تماس گرفت؟ به جای اسپیکر، Mi MIX از تکنولوژی اتصالی آکوستیک سرامیکی (cantilever piezoelectric ceramic acoustic technology) استفاده می‌کند. در این تکنولوژی، صدا به صورت پرتو به نمایشگر خورده و شما قادر به شنیدن مکالمه هستید،‌ بدون اینکه نیازی به اسپیکر داشته باشید. این تکنولوژی را می‌توان به معنای واقعی کلمه، نوآوری خواند.

در دپارتمان عکاسی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی با فناوری PDAF را می‌بیند که در زیر آن حسگر اثر انگشت قرار دارد. اما دوربین سلفی را در جای همیشگی نمی‌یابید. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در پایین نمایشگر قرار دارد! همانطور هم که می‌بینید در بالا، جای خالی وجود ندارد. سنسور مجاورتی این فبلت از نوع اولتراسونیک است.

Mi MIX با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۵۱۷ دلار عرضه می‌شود. برادر بزرگتر با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۵۹۰ دلار روانه بازار می‌شود. پیش فروش هر دو دستگاه شروع شده و در ۱۳ آبان (۴ نوامبر) در چین عرضه می‌شوند. نکته اینکه شیائومی برای هر دو محصول یک کیس چرمی نیز در نظر گرفته که همراه با آنها عرضه می‌شود (بدون هزینه اضافی).

key

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH