گوگل فایبر برنامه خود را در ۱۱ شهر متوقف کرد!

گوگل فایبر سرویسی بود که طرفداران زیادی داشت و بسیار خواهان آن بودند که در شهر آنها نیز این سرویس برقرار شود. اما ظاهرا گوگل دیگر تمایلی به ادامه دادن این سرویس ندارد،‌ چون بر اساس اخبار جدید، این سرویس در ۱۱ شهر متوقف شده است.

پرتلند، دالاس و شیکاگو از شهرهایی بودند که گوگل قبلا گفته بود که سرویس را در آنها عرضه می‌کند. بعلاوه، گوگل قصد دارد ۹ درصد از کارمندان بخش اینترنت خود را اخراج کند. البته چهار شهر دیگر وجود دارند که سرویس در نیمه راه قرار داشته و ادامه پیدا می‌کند. این شهرها عبارتند از: آیروین، سان فرانسیسکو، سن آنتونیو و هانتس‌ویل. مدیر عامل گوگل فایبر، گری بارات نیز از کار برکنار شده و تنها نقش مشاوره‌ای خواهد داشت.

البته همه این کارها بدان معنا نیست که گوگل قصد دارد عرضه اینترنت پرسرعت را متوقف کند. سرویس گوگل فایبر در شهرهایی که در حال حاضر فعال است، ادامه پیدا می‌کند. از طرف دیگر، گوگل به فکر استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای عرضه اینترنت پرسرعت است. به عنوان مثال، گوگل چندی پیش شرکت اینترنتی Webpass را خریداری کرد که به مشتریان خود اینترنت پرسرعت با قیمت مناست عرضه می‌کند. البته این شرکت تعداد کاربران کمی داشته و تنها در پنج شهر فعال است. گوگل امیدوار است که بسط و گسترش تکنولوژی شرکت Webpass به این کمپانی کمک خواهد کرد که در آینده به مشتریان بیشتری خدمات‌رسانی کند. Webpass سرعت ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را با قیمت ۵۵ دلار ماهیانه در اختیار مشتریان می‌گذارد. این شرکت از تکنولوژی وایرلس نقطه به نقطه استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH