کاهش ۸.۶۶ درصدی سود اچ‌تی‌سی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته

اچ‌تی‌سی اخیرا گزارش مالی مربوط به ماه اکتبر را منتشر کرده که براساس آن درآمدی برابر با ۲۶۰ میلیون دلار یا ۸.۱۷ میلیارد دلار تایوان داشته است. این شرکت تایوانی در سال ۲۰۱۶ تا زمانی که گزارش یاد شده را منتشر کرده موفق به کسب ۲ میلیارد دلار یا ۶۴ میلیارد دلار تایوان درآمد گشته است. این میزان درآمد کاهشی ۱۲.۴۳ درصدی نسبت به ماه سپتامبر داشته و همچنین اگر مقدار ذکر شده را با ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ مقایسه کنیم، شاهد کاهش ۸.۶۶ درصدی آن هستیم.

علاوه‌بر کاهش‌های گفته شده، میزان کل درآمد تا این ماه نیز کاهشی ۳۹ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته داشته است. اگرچه اچ‌تی‌سی اعلام کرده بود که در سه‌ماهه سوم افزایش درآمد داشته و موفق به کاهش ضرردهی شده ولی کارشناسان اعتقاد دارند که چشم‌انداز این شرکت برای سه‌ماهه چهارم سال محافظه‌کارانه باشد چراکه شرایط سخت بازار می‌تواند بر روی فروش اچ‌تی‌سی تاثیر گذاشته و سود آن را کاهش دهد.

باوجود این‌که اچ‌تی‌سی اولین تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی در جهان است، ولی هنوز خود را در جایگاه سختی می‌بیند. این شرکت تایوانی در سال‌های اخیر دستگاه‌های خود را تحت سری‌های مختلف (برند One برای مدل‌های پرچمدار و برند Desire برای گوشی‌های میان‌رده) معرفی و عرضه کرده است. در ۱۸ ماه گذشته اچ‌تی‌سی سعی کرده تا سری‌های مختلف را با هم ترکیب کند، برای‌ مثال در سال ۲۰۱۵ از One M9 به‌عنوان پرچمدار جدید خود پرده برداشت ولی در پاییز دستگاه One A9 که یک دستگاه میان‌رده باکیفیت است را معرفی کرد.

در اوایل امسال اچ‌تی‌سی پرچمدار خود را با نام اچ‌تی‌سی ۱۰ و نسخه جدیدی از One A9 را با مشخصات فنی پایین‌تر ولی بدون تغییر در کیفیت بدنه وارد بازار کرد. متاسفانه قدرت بازاریابی اچ‌تی‌سی در حد رقیبان خود یعنی اپل و سامسونگ نیست و باوجود معرفی دستگاهی که از هرنظر قابل احترام است ولی درنظر گرفتن قیمتی برابر با رقیبان بزرگتر خود کار درستی تلقی نمی‌شود. علاوه‌بر موارد ذکر شده در قبل، اچ‌تی‌سی وصله‌های امنیتی ماهانه را نیز برای دستگاه‌های خود ارایه نمی‌کند که می‌توان آن را به‌علت کوچک بودن (کم بودن بودن محصولات نسبت به شرکتی همانند سامسونگ) سرزنش کرد.

بیایید نگاهی به آینده این شرکت داشته باشیم جایی که اچ‌تی‌سی دارای دو نقطه قوت است. اول از همه هدست واقعیت مجازی آن، اچ‌تی‌سی Vive، که در چندین پروژه مورد استفاده قرار گرفته و فروش خوبی نیز دارد که می‌توان آن را یک موفقیت تجاری به‌شمار آورد، اچ‌تی‌سی امیدوار است که فروش Vive در سه‌ماهه چهارم سال افزایش یابد چراکه شاید مصرف‌کنندگان آن را به‌عنوان هدیه خریداری کنند. مورد دوم به گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل مربوط می‌شود، اگرچه این دستگاه‌ها نام اچ‌تی‌سی را با خود یدک نمی‌کشند ولی می‌دانیم که اچ‌تی‌سی وظیفه تولید آن‌ها را برعهده داشته است. گوگل سعی دارد تا با بازاریابی گسترده این دو مدل را رقیب آی‌فون ۷ کند که این تلاش و فروش قطعا به نفع اچ‌تی‌سی خواهد بود.

pixel-colors

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH