بهترین گوشی‌های اندرویدی کامپکت بازار را بشناسید

همانطور که می‌دانید اغلب خریداران گوشی‌های هوشمند اندروید تمایل به خرید دستگاهی بزرگ‌تر و قوی‌تر دارند، ولی برخی افراد از این قاعده پیروی نمی‌کنند و برای خرید گوشی آینده، دستگاه‌های کوچک را در لیست خود قرار می‌دهند. خوشبختانه در بازار مدل‌های کوچکی وجود دارند که از قدرت مناسبی برخوردارند که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. برای راحتی شما خوانندگان عزیز، ۵ گوشی هوشمند اندرویدی کوچک را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

وان پلاس ایکس

oneplus-x-screen-1-w782

در زمانی که اندازه نمایشگر گوشی‌های اندرویدی به ۶ اینچ و حتی بالاتر رسیده است، دستگاه‌های ۵ اینچی کوچک محسوب می‌شوند که در این میان مدل وان پلاس ایکس با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار وجود دارد. اگرچه این گوشی هوشمند جدید نیست و برای اولین‌بار در سال گذشته با آن ملاقات کردیم ولی باتوجه به قطعات به‌کار رفته و قیمت کم، ارزش خرید بالایی دارد. نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p، پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۰۱ با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۳۰، رم ۳ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزودن حافظه خارجی تا ۱۲۸ گیگابایت مشخصات فنی این دستگاه را تشکیل می‌دهند. دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگایپکسلی به‌ترتیب در جلو و پشت وان پلاس ایکس قرار دارند که از کیفیت مناسبی برخوردارند. اگر بودجه شما کمتر از ۲۰۰ دلار است و خواهان خریداری دستگاهی نسبتا کوچک هستید، شک نکنید که این مدل بهترین انتخاب خواهد بود.

سونی اکسپریا XA

androidpit-sony-xperia-xa-9417-w782

سونی اکسپریا XA دومین دستگاه اقتصادی با اندازه نمایشگر ۵ اینچ است که به‌علت حاشیه‌های کم اطراف صفحه نمایش اندازه کوچکی دارد. با خرید این گوشی هوشمند قادر به ثبت تصاویر خود با دوربین‌ اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور Exmor سونی و دوربین جلویی زاویه باز ۸ مگاپیکسلی خواهید شد. اگرچه از نظر رزولوشن دوربین‌ها می‌توان این مدل را با وان‌ پلاس ایکس برابر دانست ولی برخی مشخصات فنی آن ضعیف‌تر است. پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو P10، پردازنده گرافیکی Mali-T860 MP2، رزولوشن اچ‌دی صفحه نمایش، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه با امکان افزودن حافظه خارجی مشخصات فنی این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند که باتوجه به قیمت کمتر از ۲۰۰، امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بررسی اکسپریا XA را در اینجا مطالعه فرمایید.

سامسونگ گلکسی A3 نسخه ۲۰۱۶

androidpit-samsung-galaxy-a3-2016-3-w782

اگر نمایشگر ۵ اینچی برای شما بزرگ محسوب می‌شود و قادر به پرداخت هزینه بیشتری هستید، گوشی هوشمند گلکسی A3 نسخه ۲۰۱۶ می‌تواند دستگاه موردنظر شما باشد. اگرچه این مدل نسبت به نمونه قبلی خود افزایش اندازه نمایشگر را تجربه کرده (۴.۷ اینچ نسبت به ۴.۵ اینچ نسخه قبلی) ولی همچنان با دستگاه کوچکی روبرو هستیم. با پرداخت هزینه‌ای کمتر از ۲۵۰ دلار صاحب یک گوشی با نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن اچ‌دی و تکنولوژی امولد، پردازنده ۴ هسته‌ای اگزینوس ۷۵۷۸ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، تراشه گرافیکی Mali-T720 MP2، رم ۱.۵ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزودن حافظه خارجی تا ۱۲۸ گیگابایت و دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی خواهید شد. یکی از نقاط قوت این دستگاه ویژگی‌های نرم‌افزاری مشابه با مدل‌های گران‌قیمت گلکسی است که برند سامسونگ آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر رزولوشن نمایشگر به فول‌اچ‌دی ارتقا می‌یافت، با دستگاه کم‌نقص‌تری روبرو می‌شدیم.

سونی اکسپریا X کامپکت

x-compact-8

گوشی هوشمند اکسپریا X کامپکت دومین دستگاه سونی در این لیست است که نسبت به مدل معرفی شده در بالا، قیمتی نزدیک به دو برابر (۳۹۹ دلار) دارد. اگر خواهان خریداری محصولی کوچک ولی با دوربین قدرتمند هستید، اکسپریا X کامپکت را بررسی کنید. با پرداخت این مبلغ اضافه نمایشگری ۴.۶ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزودن حافظه خارجی، ۳ گیگابایت رم، پردازنده ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۰ و تراشه گرافیکی آدرنو ۵۱۰ در اختیار شما قرار می‌گیرد. همانطور که در قبل گفتیم این گوشی هوشمند دوربین‌های باکیفیتی دارد، دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی آن از حالت‌های مختلف عکسبرداری پشتیبانی کرده و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی تصاویر سلفی کاربر را ثبت می‌کند. سنسور اثر انگشت، رابط کاربری Xperia UI و سیستم لرزشگیر پیشرفته دوربین در هنگام ضبط ویدیو دیگر قابلیت‌های خوب این دستگاه محسوب می‌شوند. نگاه نزدیک به اکسپریا X کامپکت را در اینجا مشاهد نمایید.

گوگل پیکسل

androidpit-google-pixel-9884-w782

اگر مشکلی با افزایش بودجه نداشته باشید، گزینه‌های بیشتری با اندازه نمایشگر ۵ اینچ پیش روی شما قرار می‌گیرد که در این میان گوشی هوشمند گوگل پیکسل یکی از نمونه‌های شایسته است. شما با خرید این دستگاه از آخرین نسخه اندروید بهره برده و زودتر از بقیه محصولات به‌روزرسانی نسخه جدید را دریافت می‌کنید. نمایشگر با رزولوشن فول‌اچ‌دی، ۴ گیگابایت رم، پردازنده ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۱ و پورت USB Type-C مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند و همچنین در جلو و پشت دستگاه دوربین‌های ۸ و ۱۲.۳ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. این دستگاه از +HDR پشتیبانی کرده و دارای دستیار گوگل نیز هست. با پرداخت ۶۴۹ دلار نمونه ۳۲ گیگابایتی و با پرداخت ۱۰۰ دلار هزینه بیشتر قادر به خریداری نسخه ۱۲۸ گیگابایتی خواهید بود (همانطور که می‌دانید دستگاه‌های نکسوس از حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کنند).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH