زاویه: از خرج میلیاردی ایرانیان در کلش آف کلنز تا رفع فیلتر توئیتر

هفته گذشته آمار و ارقام مختلفی در صدر اخبار فناوری ایران قرار گرفت؛ از هزینه‌های نجومی ایرانی‌ها برای بازی کلش آف کلنز گرفته تا رتبه ناامیدکننده کشورمان در اینترنت همراه ۴G و… را در این هفته زاویه مرور خواهیم کرد. در ادامه با ساعت ۲۱ آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کلش آف کلنز برای ایرانی‌ها چقدر خرج برداشته است؟!

کلش آف کلنز بازی محبوبی است که در ایران عاشقان سینه‌چاک زیادی دارد، عاشقانی که حاضر هستند برای این بازی هزینه کنند و مبالغ زیادی را به‌پای آن بریزند.

احتمالا تابه‌حال اخبار زیادی از محبوبیت این بازی در ایران شنیده‌اید اما آماری که به‌تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به این بازی در ایران بیش از این حرف‌ها به آن ارادت دارند. طبق آمار منتشرشده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی در ایران ۶ میلیون نفر بازیکن دارد (معادل ۷ درصد کل جمعیت ایران) و بازیکنان ایرانی رقمی معادل ۱۳۲ میلیارد تومان برای این بازی هزینه کرده‌اند؛ رقمی که با خواندن آن قطعا سرتان سوت خواهد کشید!

a1_5_

به‌طور متوسط هر فرد رقمی معادل ۷۵ هزار تومان برای این بازی جذاب هزینه کرده است. تراکم جغرافیای بازیکنان در پهنای کشور هم به‌ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و البرز بوده است که اگر مرکزیت استانی را در نظر بگیریم، با شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج روبه‌رو هستیم. این بازی علاوه بر هزینه، عمر کاربران را نیز هدف قرار داده و طبق آمار منتشرشده؛ بازیکنان ایرانی به‌طور متوسط در سال، یک ماه از عمر خود را صرف این بازی کرده‌اند!

طبق این آمار موثق؛ مردان مجرد ایرانی ۷۳ درصد، دانش آموزان ۴۰ درصد و سنین بین ۱۵ تا ۲۵ سال حدود ۶۰ درصد از کاربران را تشکیل داده‌اند.

ایران قعرنشین فهرست دسترسی به اینترنت ۴G در جهان

درحالی‌که ژاپن در حال کار روی نسل پنجم اینترنت همراه و فراگیر کردن آن در کشور خود است، طبق جدیدترین آمارهای منتشرشده کشورمان از لحاظ برخورداری و پوشش دهی نسل چهارم اینترنت همراه ۴G از آخر اول است! طبق آمار منتشرشده توسط وب‌سایت Opensignal، کره جنوبی دسترس‌پذیر‌ترین کشور به اینترنت نسل چهارم است و بیشترین سرعت اینترنت همراه ۴G نیز با میانگین دانلود ۴۵.۹Mbps متعلق به سنگاپور است.

طبق آمار این وب‌سایت متأسفانه کشورمان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و رتبه هفتاد و یکم را ازنظر سرعت دسترسی به شبکه نسل چهارم به دست آورده و بعد از کشورهایی چون پاکستان، کویت، اندونزی، فیلیپین، هند و عربستان سعودی قرارگرفته است و ازلحاظ دسترس‌پذیری به شبکه نسل چهارم نیز از آخر اول شده و رتبه ۷۳ را از آن خود کرده است؛ نکته‌ای که اپراتورهای همراه را به چالش کشیده است.

mobile-internet-standards-3g-4g-hspa-evdo-cdma-indiantelecomnews

توییتر؛ فیلتر شدن یا نشدن، مسئله این است!

توییتر شبکه اجتماعی محبوبی است که در بسیاری از کشورهای دنیا طرفداران خود را دارد اما همانند فیس‌بوک در کشورمان فیلتر شده و کاربران ایرانی امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را ندارند. با این‌حال موضوع فیلترینگ توییتر یکی از موضوعاتی است که همواره موردانتقاد و سؤال بسیاری از کاربران ایرانی قرارگرفته و هر از گاهی شایعاتی مبنی بر رفع فیلتر این شبکه اجتماعی به گوش می‌رسد. هفته گذشته نیز خبری به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی منتشر شد که خبر از رفع فیلتر توییتر می‌داد اما این خبر دوام چندانی نداشت و تکذیب گشت! بااین‌حال توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که مسئولان دولت در آن فعالیت زیادی دارند و رئیس‌جمهور کشورمان بارها اعلام کرده است که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موافق نیست.

jamnewsimage10135742

بااین‌حال باید بازهم منتظر ماند و دید آیا توییتر از لیست سیاه شورای عالی فضای مجازی خارج می‌شود و کاربران در آینده می‌توانند همانند اینستاگرام از این شبکه اجتماعی نیز استفاده کنند یا خیر؟

2 در مورد “زاویه: از خرج میلیاردی ایرانیان در کلش آف کلنز تا رفع فیلتر توئیتر”

  1. اینجا هیچ چی سر جاش نیست .ببین کارمون ب کجا کشیده که تو این زمینه بعد پاکستان و کویت وووووووو….قرار گرفتیم.نتنها تو این زمینه بلکه تو خیلی چیزا ما عقبیم خیلی…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH