اپل پتنتی درباره گوشی هوشمند تا شونده به ثبت رساند

مدتی است که در خبرها می‌شنویم سامسونگ به دنبال تولید و عرضه یک گوشی هوشمند تا شونده است، اما با توجه به پتنتی که به تازگی از یک آیفون تا شونده به ثبت رسیده، به نظر شرکت کره‌ای در این راه تنها نیست و بزرگ‌ترین رقیبش، یعنی اپل هم چنین رویایی را در سر دارد.

این طرح مربوط به دستگاه‌های با صفحه نمایش تا شونده است و دستگاهی را تعریف می‌کند که در وسط صفحه نمایش به لولا مجهز شده است و امکان تا خوردگی دستگاه از وسط را می‌دهد. گرچه گوشی‌های تاشو پیش از این هم در بازار وجود داشنتد و همه تجربه کار با آن را داشتهایم، اما مدل‌هایی که در آینده معرفی خواهند شد گوشی‌های هوشمندی هستند که به صفحه نمایش لمسی مجهز خواهند بود و محل تاخوردگی آن‌ها دقیقا از صفحه نمایش دستگاه می‌گذرد.

h36t5l3yixqqq2inivcfxl-650-80

البته نسخه‌های مختلفی از این نوع طراحی وجود دارند، مانند نسخه‌ای که صفحه را مخفی و در موقع تا خوردن از آن محافظت می‌کند یا نسخه دیگر که صفحه نمایش همچنان فعال است اما اندازه آن نصف می‌شود، حتی نوعی طراحی هم وجود دارد که پس از تا شدن گوشی می‌توان مانند یک گیره آن را به لباس متصل کرد!

آن طور که کارشناسان انتظار دارند، راه زیادی تا تجاری سازی و تولید انبوه این گوشی‌ها وجود دارد اما چیزی که مشخص است این است که شرکت‌ها به ویژه نام‌های بزرگ حوزه فناوری مانند سامسونگ و اپل تلاش خود برای عرضه سریع‌تر این گوشی و پیشگام شدن نسبت به رقبا را آغاز کرده اند.

در حالی که بسیاری معتقدند این محصولات در آینده نزدیک وارد بازار نخواهند شد، اما شایعاتی مبنی بر وجود صفحه نمایش خمیده در آیفون ۸ و همچنین ثبت پتنت از سوی اپل، می‌تواند قدمی به سوی تولید این گوشی از سوی کوپرتینویی‌ها باشد، در حالی که ممکن است طبق شایعات منتشر شده پیشین، سامسونگ تا سال بعد اولین گوشی تا شونده خود را وارد بازار کند.

2 در مورد “اپل پتنتی درباره گوشی هوشمند تا شونده به ثبت رساند”

  1. محمد اسکندری

    سلام. اون قسمت مشاوره آنلاین که گذاشته بودید رو نمیتونم پیدا کنم، حذف کردید؟ واسه خمین سوالمو اینجا میپرسم : (
    .
    لطفا یه گوشی تا حداکثر قیمت ۱.۵۰۰ معرفی کنید، (اگه otg ، IR blaster و حافظه داخلی بالای ۱۶ داشته باشه که عالیه)…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH