هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به سودده‌ترین سازنده اندرویدی تبدیل شد!

اثرات فاجعه گلکسی نوت ۷ کم‌کم در نتایج مالی سامسونگ خود را نشان می‌دهد. فاجعه این محصول باعث شده که هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به سود‌ده‌ترین سازنده اندرویدی بدل شود. در دنیای موبایل اپل با کسب ۹۱ درصد سود این بازار، پرسود‌ترین سازنده بازار است.

هواوی در کل سهم ۲.۴ درصدی از بازار موبایل را کسب کرده و اوپو و ویوو هر کدام با ۲.۲ درصد سود کل بازار، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. نیل ماوستون از Strategy Analytics می‌گوید: «هواوی برای اولین بار به سودده‌ترین تولید کننده اندروید تبدیل شده است. ما انتظار داریم که این سودآوری تا نیمه اول سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد، چون فروش اسمارت‌فون‌هایش در حال افزایش بوده و همچنین به خوبی هزینه‌ها را کنترل می‌کند.»

البته احتمالا دستاورد هواوی در برابر سامسونگ کوتاه‌مدت خواهد بود. گرچه سامسونگ با انتقال بخشی از کارخانه‌های خود به هند توانست بخشی از هزینه‌هایش را کاهش دهد، اما از نظر سودآوری در بخش موبایل به جایگاه نهم سقوط کرده است که بیشتر ناشی از فاجعه نوت ۷ است. اما بنابر آمار رویترز فاجعه گلکسی نوت ۷ تاثیر بدی بر برند سامسونگ نداشته است. این بدان معناست که سامسونگ می‌تواند در چند ماه آینده دوباره برگشته و با یک پرچمدار جبران مافات کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH