اپل موزیک ماهانه بیش از یک میلیون کاربر را جذب می‌کند

تنها ۱۸ ماه پس از عرضه برنامه اختصاصی اپل جهت استریم آهنگ با نام “اپل موزیک”، این سرویس توانست بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال (کاربرانی که اکانت اختصاصی اپل موزیک را خریداری کرده‌اند) را جذب کند. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که تا ماه نوامبر میلادی، حدود ۱۷ میلیون کاربر فعال از امکانات اپل موزیک بهره می‌برند. این آمار نشان می‌دهد که برنامه اختصاصی اپل، ماهانه بیش از ۱ میلیون کاربر را جذب خود می‌کند.

به نقل از Billboard، طبق اعلام “Eddy Cue” معاون بخش سرویس‌های نرم‌افزاری مبتنی بر اینترنت اپل، بیش از ۵۰ درصد کاربران این برنامه خارج از ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. این سرویس در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ مارکت جهانی و در کشورهای برزیل، آفریقا جنوبی، ژاپن و … فعال بوده و مشتری جذب می‌کند.

macos-itunes12-5-ios10-apple-music-student-membership-hero

سیاست اپل از زمان راه اندازی این سرویس، به گونه‌ای بوده که با بسیاری از خوانندگان مطرح وارد مذاکره شود تا بتواند به عنوان اولین سرویس استریم کننده، موزیک‌های تولیدی آن‌ها را به فروش بگذارد. به عنوان مثال، آلبوم مشهور View از رپر کانادایی به نام Drake برای اولین بار توسط اپل موزیک به بازار عرضه شد. همچنین آهنگ Coloring Book که توسط Chance the Rapper ساخته شده بود، پس از قرار گرفتن در سرویس اپل موزیک، توانست رتبه اول را کسب کند.

Cue همچنین اعلام کرد که اپل قصد دارد امکانات جدیدی به این سرویس اضافه نماید تا بتواند این سرویس را بیش از پیش کاربردی‌تر سازد و بتواند نظر کاربران را جلب نماید. او در مصاحبه خود این موضوع را مطرح کرد که:

میلیاردها نفر در سراسر دنیا به موسیقی گوش داده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این در حالی است که ما هنوز به رکورد ۱۰۰ میلیون کاربر فعال نرسیده‌ایم. لذا همچنان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم کاربران بیشتری را به دست آوریم.

با این که اپل موزیک توانسته ۲۰ میلیون کاربر فعال را جذب کند اما همچنان این اسپاتیفای است که با ۴۰ میلیون کاربر فعال. حرف اول را در این زمینه می‌زند. اپل توانسته در عرض تنها ۱۸ ماه چنین پیشرفتی داشته باشد و این موضوع، می‌تواند به عنوان تهدیدی برای سرویس اسپاتیفای محسوب شود. اگر اپل موزیک بتواند سیاست فعلی خود را در پیش گرفته و اولین استریم کننده آلبوم‌های تازه منتشر شده باقی بماند، شکی نیست که به برترین برنامه موزیک استریم بدل خواهد شد و جای اسپاتیفای را در صدر جدول خواهد گرفت.

apple-music-spotify-google-images

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH