معرفی بهترین بازی‌های رایگان برای گوشی‌های موبایل

عادت کردن به انجام یک بازی موبایل بسیار ساده است. اینکه تلاش کنید تا امتیاز خود را در Crossy Road افزایش دهید یا در Clash of Clans همه را شکست دهید. ولی به این نکته نیز توجه داشته باشید که بازی‌های دیگری نیز وجود دارند. بازی‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای که منتظر شما هستند. اکنون وقت آن رسیده است که این بازی‌های مهیج را بر روی اسمارت‌فون یا تبلت خود نصب کنید و خود را برای بازی‌های بهتر آماده کنید.

  • ۷ Mages

طراحی و حال و هوای این بازی به گونه‌ای است که دوران طلایی بازی‌های کامپیوتری را به یاد می‌آورد، زمانی‌که بازی‌هایی مانند Myst و Doom در هر خانه‌ای پیدا می‌شد. در بازی ۷ Mages، شما رهبری و کنترل هفت فرد ماجرا‌جو (که لباس‌هایی مندرس به تن دارند) را بر عهده خواهید گرفت (توجه داشته باشید که در ابتدا بازی را با فقط یکی از این هفت نفر آغاز خواهید کرد). جنگجویان شما نبرد‌هایی حماسی خواهند داشت؛ موانع را که اغلب مانند دخمه‌های پر پیچ و خم و خسته کننده به نظر می‌رسند، پشت سر گذاشته و پیش می‌روند. علاوه بر ماهیت جذاب بازی، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود شما عاشق این بازی شوید. هنری که در تک تک اجزا بازی پیاده شده است، افسانه‌های محسور کننده و ترکیب بی‌نظیر و بسیار زیبای صحنه‌های بازی با موسیقی از جمله این عوامل است.

نسخه کامل این بازی حدود ۷ دلار آمریکا قیمت دارد، ولی نسخه معمولی آن را می‌توانید بصورت رایگان دانلود کرده و استفاده نمایید.

۷ Mages بر روی پلتفرم‌های iOS و Android قابل اجرا است.

seven-mages

 

  • Fallout Shelter (پناهگاه باران هسته‌ای)

همه طرفداران بازی محبوب Fallout محصول شرکت Bethesda، حتما به این بازی مخصوص گوشی‌های هوشمند علاقه‌‌مند خواهند شد. همانطور که از نام بازی پیداست، Fallout Shelter زمانی پس از یک بارش هسته‌ای است. شما باید در این شرایط پناهگاه مخصوص خود که کارگر‌ها و اعضای خانواده‌تان نیز در آن زندگی می‌کنند را ساخته و آن را مدیریت کنید. با گذشت زمان و کسب در‌آمد بیشتر، کم کم پناهگاه خود را گسترش داده و آن را تبدیل به یک شهر زیر‌زمینی می‌کنید. صرف‌نظر از گیرایی بیش از حد این بازی که هر کسی را ساعت‌ها جذب خود می‌کند، طراحی Fallout Shelter نیز فوق‌العاده زیباست. این بازی نسخه سطح بالاتری از بازی‌هایی مانند Tiny Death Star محصول LucasArts است که در آن هر فرد باید دنیای خود را بسازد.

این بازی نیز بر روی سیستم عامل‌های iOS و اندروید قابل اجرا است.

fallout-shelter

 

  • Quantum Moves (حرکت کوانتومی)

حرکت کوانتومی فقط یک بازی نیست. مجموعه‌ای از آزمایشات پیچیده فیزیک کوانتوم است که به دانشمندان کمک می‌کند تا به الگوریتم‌هایی برای ساخت کامپیوتر‌های کوانتومی دست یابند. وظیفه شما این است که بر معما‌های بازی تسلط کامل پیدا کنید. در این بازی شما باید یک مایع متلاطم (که در واقع یک لکه اتمی است) را هدایت کنید. توجه داشته باشید که این مایع بی‌ثبات بوده و اگر با سرعت زیاد جابجا شود، باعث بروز نشتی در آن می‌شود. در زمان جابجایی مایع باید تیر‌اندازی نیز بکنید. با گذشت زمان متوجه می‌شوید که ذهن شما کم کم بی‌ثباتی‌های فیزیکی را درک می‌کند. محققان در حال بررسی و مطالعه بهترین استراتژی‌هایی هستند که از سوی کاربران این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این استراتژی‌ها برای بهبود و توسعه برنامه‌نویسی کامپیوتر‌های کوانتومی بهره می‌گیرند.

این بازی بر روی هر دو پلتفرم iOS و اندروید قابل اجرا است.

quantum-moves

 

  • Peter Panic

Peter Panic اولین بازی موزیکال برای گوشی‌های تلفن همراه به حساب می‌آید. می‌خواهید بیشتر در مورد این بازی بدانید؟ پیتر یک کارگردان است که قصد دارد سالن تیاتر شهر زادگاهش را از وضعیت نامناسبی که در آن قرار دارد، بیرون بیاورد. او برای اینکه برای موسیقی شهرش شهرت و اعتبار کسب کند، نیاز به کمک دارد. اگر می‌خواهید به پیتر کمک کنید باید بازی‌های کوچک و البته چالش برانگیزی را پشت سر بگذارید. Peter Panic بازی جذابی است. برخی از موسیقی‌های استفاده شده در این بازی از نامزد‌های کسب جایزه Tony Awards انتخاب شده‌اند.

Peter Panic را هم بر روی iOS و هم اندروید می‌توانید اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

 

peter-panic

 

  • Degfender

از این بازی می‌توان به عنوان بهترین بازی رایگان برای گوشی‌های تلفن همراه در سال ۲۰۱۵ نام برد. این بازی در دسته بازی‌های محافظت از قلعه قرار دارد. همانند سایر بازی‌هایی که در این ژانر قرار دارند، وظیفه شما در این بازی ساختن برج‌های تیر‌اندازی در مدل‌ها و انواع مختلف است تا قلعه شما از حملات اشرار متهاجم در امان باشد. غرور جالبی در هنگام بازی کردن Digfender به شما دست خواهد داد. شما تصمیم می‌گیرید که کدام مسیر را برای رسیدن به محل تجمع دشمن حفر کنید. نکته جالب در مورد این بازی این است که باید یک استراتژی دو لایه را برای موفقیت در این بازی برنامه‌ریزی کنید. اول اینکه بهترین مسیر برای حفر کردن کدام است و دوم اینکه کدام برج‌های تیر‌اندازی را در مقابل مسیر اختصاصی خود قرار دهید.

این بازی نیز بر روی iOS و اندروید قابل اجرا است.

 

digfender

 

  • Subterfuge

هیچ بازی نمی‌تواند به اندازه Subterfuge هیجان انگیز باشد. هر یک از بازی‌های Subterfuge نیازمند تلاش سخت یک هفته‌ای با یک استراتژی قوی است. در این بازی باید همزمان چندین کار مختلف را انجام دهید؛ چندین ناوگان زیر‌دریایی را در مقابل حریف‌های خود جمع‌آوری و رهبری کنید، امتیازات را به دست آورید و زیر‌دریایی‌های بیشتری را جمع‌آوری کنید. این بازی ویژگی جالبی دارد که بوسیله آن می‌توانید حرکت زیر‌دریایی‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و مسافت طی شده توسط آن‌ها را تخمین بزنید. نگران استراحت کردن‌تان نیز نباشید، به محض اینکه احساس خواب‌آلودگی کردید می‌توانید از متحدان خود بخواهید که هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و به محض اینکه بیدار شدید، مجددا خودتان کنترل امور را در دست بگیرید.

Subterfuge هم بر روی iOS و اندروید قابل اجرا است.

 

subterfuge

 

  • Two Dots

نمونه‌های مشابه این بازی در حال حاضر بسیار زیاد هستند. در Two Dots باید نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا حذف شوند، سپس صفحه مجددا از بالا توسط نقطه‌های جدید پر می‌شود. نکته قابل توجه و متمایز کننده این بازی از سایر بازی‌های مشابه، جذابیت آن و تعداد نامحدود معما‌ها و مراحل این بازی است.

Two Dots بر روی پلتفرم‌های iOS و اندروید قابل اجرا است.

 

۲-dots

 

  • Spaceteam (تیم فضا‌نوردی)

برای این بازی لازم است که شما و سه نفر دیگر بازی را روی گوشی‌های خود نصب کرده و سپس با هم همگام (Sync) کنید. هر یک از شما چهار نفر مسئول پنل کنترلی شخصی خودتان هستید. همچنین شما چهار نفر باید با هم همکاری کنید تا خواسته‌هایی که بازی بیان می‌کند را انجام داده و به پایان برسانید. بد نیست بدانید که بازی معمولا خواسته‌های جالب و خنده‌داری از شما خواهد داشت.

این بازی را می‌توانید بر روی سیستم عامل‌های iOS و اندروید نصب کرده و لحظات شادی را با دوستان خود داشته باشید.

 

spaceteam

 

  • Pokémon Go

بدون شک پرطرفدار‌ترین بازی سال ۲۰۱۶ همین بازی است. Pokémon Go یک بازی مبتنی بر واقعیت است. هدف بازی جمع‌آوری همه Pokémonها و سپس مبارزه است. در طی سال ۲۰۱۶ چندین نسخه بروزرسانی برای این بازی ارایه شد بطوری‌که تقریبا برخی از اجزای بازی بطور کامل تغییر کرده و مجددا طراحی شدند.

Pokémon Go را نیز بر روی iOS و اندروید می‌توانید اجرا کنید.

 

pokemon-go

 

  • Asphalt 8: Airborne

کنترل نرم و راحت، ماشین‌های زیبا و جاده‌های رویایی. هشتمین نسخه سری بازی Asphalt قطعا بهترین و هیجان‌انگیز‌ترین بازی مسابقه‌ای در گوشی شما خواهد بود. هر چند که انجام بازی در حالت یک نفره بسیار جذاب و پر‌هیجان است، ولی پیشنهاد می‌کنیم که از دوست خود بخواهید که این بازی را در حالت چند نفره با استفاده از یک شبکه بیسیم (Wi-Fi) انجام دهید. مطمین باشید در این حالت بیشتر از بازی لذت می‌برید.

این بازی بر روی پلتفرم‌های iOS و اندروید قابل اجرا است.

 

asphalt-8

 

  • Mr Jump

تراژدی Flappy Bird با وجود Mr Jump ادامه دارد. یک بازی تک دکمه‌ای دیگر که در آن تصویر پس‌زمینه با سرعت ثابتی حرکت می‌کند. اگر می‌خواهید میزان محبوبیت این بازی را بدانید فقط کافی است بگوییم در چهار روز گذشته Mr Jump بیش از پنج میلیون مرتبه از Apple Store دانلود شده است!

این بازی نیز بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل اجرا است.

 

mr-jump

 

  • Clash Royale

این بازی که محصول دیگری از کمپانی Supercell است و نام آن نیز بسیار شبیه به دیگر بازی محبوب این شرکت (Clash of Clans) انتخاب شده است، ذهن استراتژیک شما را به چالش می‌کشد. همانند Clash of Clans، در Clash Royale نیز هدف تخریب روستا‌های دشمن است. موضوع بازی بسیار ساده است؛ هر چقدر سازه‌های بیشتری از دشمن را در زمان تعیین شده تخریب کنید، امتیاز بیشتر و بهتری کسب خواهید کرد. استراتژی‌ها و روش‌های بسیاری برای رسیدن به این هدف وجود دارد. همچنین ده‌ها کاراکتر مختلف به عنوان نیروهای شما وجود دارند که هر یک توانایی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارا هستند.

Clash Royale را می‌توانید بر روی iOS و اندروید نصب و اجرا کنید.

 

clash-royale

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH