۵ دلیل برای آنکه آی‌فون ۷ را بخریم

تنها چند ماه از معرفی آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس زمان می‌گذرد، پرچمدارانی که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل پیشین خود نداشته و تنها شاید بتوان محل نوار آنتن، شکل ظاهری دوربین و رنگ‌های جت بلک و مشکی مات را وجه تمایز آن‌ها دانست. باوجود ظاهری یکسان، آی‌فون ۷ از نظر باطنی پیشرفت‌های مناسب و نامناسبی داشته و همچنین دوربین آن با حفظ رزولوشن، کیفیت بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در زیر به ویژگی‌های مثبت این گوشی جهت خرید می‌پردازیم.

۱. کیفیت ساخت بالا

از زمان معرفی آی‌فون ۵ در سال ۲۰۱۲، اپل دستگاه‌های خود را با بدنه فلزی روانه بازار کرده است که کیفیت بسیار بالایی دارند. فرقی نمی‌کند که شما طرفدار چه جنس بدنه‌ای اعم از شیشه، پلاستیک، پلی‌کربنات، سرامیک یا فلز باشید، چراکه با در دست گرفتن آی‌فون ۷ قطعا از کیفیت ساخت آن راضی خواهید شد. خوشبختانه اپل بعد از مشکلات مربوط به خم شدن آی‌فون ۶، فلز مورد استفاده در محصولات خود را تغییر داد که نتیجه آن استحکام بالاتر دستگاه در برابر فشارهای وارده است. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که رنگ جت بلک آی‌فون ۷ به شدت مستعد خط افتادن است.

apple-iphone-7-review-final

۲. دوربین‌های باکیفیت

اگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی هستید و استفاده عمده شما از دوربین گوشی هوشمندتان ثبت تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی است، تفاوتی میان دوربین آی‌فون ۶S و آی‌فون ۷ پیدا نخواهید کرد. جمله قبل به‌معنای کیفیت پایین دوربین‌های مورد استفاده در آی‌فون ۷ نیست چراکه اپل دوربین خوب تولیدات گذشته خود را در این محصول با افزودن برخی ویژگی‌ها، بهبود بخشیده است. اگرچه رزولوشن دوربین این مدل همچنان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده اما با افزوده شدن لرزشگیر اپتیکال و تغییر دریچه دیافراگم از F2.2 به F1.8، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن مخصوصا در نور کم بسیار بهتر شده است. رزولوشن دوربین جلویی از ۵ به ۷ افزایش یافته و بالاخره کاربر می‌تواند ویدیوهای خود را با رزولوشن ۱۰۸۰p ضبط کند.

iphone721_camera

۳. بلندگوهای دوگانه با حجم صدای مناسب

اپل امسال تغییرات زیادی در سیستم صوتی آخرین محصول خود ایجاد کرد که شامل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و افزودن بلندگوی دوم به آی‌فون ۷ می‌شود. شاید در نگاه اول افزوده شدن بلندگوی دوم به این دستگاه تغییر بزرگی نباشد، اما با شنیدن صدای آن خواهان استفاده دیگر گوشی‌های هوشمند از بلندگوی دوم خواهید شد. صدای منتشر شده از آی‌فون ۷ نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ بلندتر بوده ولی کیفیت آن در رده‌ نسبتا پایین‌تری از پرچمدار این شرکت تایوانی قرار می‌گیرد. در زیر این مدل و در اطراف پورت لایتنینگ، دو حفره قرار دارد که فقط در حفره سمت راست بلندگو قرار داشته و بلندگوی دوم در بالای نمایشگر است (همانند اچ‌تی‌سی ۱۰).

iphone-7-speakers-sider

۴. سخت‌افزار قدرتمند

آی‌فون ۷ برخلاف رقبای اندرویدی به پردازنده ۸ هسته‌ای و ۴ یا ۶ گیگابایت رم مجهز نیست و پردازنده آن تنها ۴ هسته داشته و از ۲ گیگابایت رم نیز بهره می‌برد، بااین‌وجود قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چیپ‌ست A10 Fusion همراه با پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای قادر به اجرای تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها بوده و نیاز کاربر را برای چندین سال رفع خواهد کرد. به جرات می‌توان چیپ‌ست مورداستفاده در آی‌فون ۷ را قدرتمندترین پردازنده حال‌حاضر صنعت گوشی‌های هوشمند نامید.

apple-iphone-7-teardown

۵. سیستم‌عامل روان و پشتیبانی عالی

مسلما انتخاب سیستم‌عامل جدا از بحث‌های فنی و قابلیت‌های آن، به سلیقه کاربر وابسته است و حتی می‌توان سلیقه خریدار را از قابلیت‌های یک سیستم‌عامل مهم‌تر ارزیابی کرد. در سال‌های اخیر سیستم‌عامل اندروید پیشرفت‌های زیادی به خود دیده ولی در برخی موارد و رابط‌های کاربری مختلف، مشکلاتی گریبان‌گیر این سیستم‌عامل قدرتمند و محبوب است. یکی از بزرگترین مشکلات اندروید را می‌توان عدم ارایه به‌روزرسانی‌ها و یا به زبان ساده‌تر پشتیبانی ضعیف نرم‌افزاری دانست که باعث پراکندگی نسخه‌های مختلف می‌‌شود، مشکلی که در سیستم‌عامل iOS خبری از آن نیست. آی‌فون ۵ با عمر ۴ ساله خود آخرین نسخه iOS را دریافت کرده، درحالی‌که هیچ‌یک از محصولات اندرویدی تا ۴ سال به‌روزرسانی رسمی دریافت نکرده‌اند. شاید با خود بگویید آپدیت محصولات شرکتی که تنها دو گوشی هوشمند را در سال معرفی می‌کند کار ویژه‌ای محسوب نمی‌شود، در پاسخ باید به آخرین محصولات گوگل یعنی پیکسل و پیکسل XL اشاره کرد که باوجود قیمت بالا تنها تا ۲ سال به‌روزرسانی خواهند شد.

bn-pu525_iosgeo_j_20160912195342

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH