معرفی استانداردهای ۸۰۲.۱۱ad و ۸۰۲.۱۱ax در شبکه‌های بی‌سیم

انتظارات خود را از یک مودم وایرلس افزایش دهید! یک مودم وایرلس باید مثل نرم افزارهای آموزشی کوچکترین جنبهها را نیز درنظر بگیرد و تضمین کند که تمام گجت‌های شما که با اینترنت کار می‌کنند، به هم متصل باشند. تا پایان سال ۲۰۱۶ فروش قطعات دارای Wi-Fi به ۱۵ میلیارد محصول می‌رسد؛ یعنی گجت‌هایی پرشمار با نیاز به هماهنگی زیاد!

هر نسخه‌ جدید از مدل استاندارد ۸۰۲.۱۱ یک سر و گردن از نسخه قبلی بالاتر است. در ۱۲ تا ۱۸ ماه اخیر جدیدترین نسخه استاندارد (۸۰۲.۱۱ac) قسمت چشم‌گیری از سهم بازار را بدست آورده است. ۸۰۲.۱۱ac سرعتی غیر قابل مقایسه با مدل قبلی ۸۰۲.۱۱n دارد و باید قبول کنیم که اطلاع داشتن تک تک اعضای خانواده ۸۰۲.۱۱ دشوار است، پس بیایید با بهترین‌ها آشنا شویم. مدل‌هایی که با تکیه بر آن‌ها می‌توانید سریال‌های خود را با کیفیت ۴K بدون وقفه دنبال کنید.

 با AD802.11 آشنا شوید

اگرچه ممکن است ساده نگری باشد، ولی وای‌فای خیلی شبیه رادیو کار می‌کند. سیگنال‌ها معمولا در فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی در فضا حرکت می‌کنند و اگر وای فای قلب خانه شما باشد، این باندها مانند رگ‌های قلب خانه شما، سیگنال‌ها را با هر ضربان جابه‌جا می‌کنند، ولی اگر یک باند بیش از حد کار کند، می‌تواند باعث نارسایی قسمت‌های دیگر شود. اگر شما در حال تماشای سریال محبوبتان از طریق یک مودم هستید و جدیدترین نسخه iOS را همزمان دانلود می‌کنید و بقیه اعضای خانواده نیز در حال استفاده از همان مودم ۲.۴ گیگاهرتزی هستند، انتظار سرعت بالایی را نداشته باشید.

wifi-family

برای همین سری جدید ۸۰۲.۱۱ad با خط اختصاصی ۶۰ گیگاهرتزی خود در عرصه سرعت امروزی وای‌فای و فرکانس‌ها به هنجار شکنی می‌پردازد. ممکن است از خود بپرسید که این تکنولوژی چقدر سریع است، اگر از تکنولوژی کمینه سازی پارازیت بگذریم، سرعتی معادل ۷Gbps را تصور کنید. هر گیگابیت معادل ۱,۰۰۰ مگابیت بوده که در مقایسه با سرعت ۸۰۲.۱۱n که ۳۰۰Mbps است، جای هیچ‌گونه مقایسه‌ای باقی نمی‌گذارد!

البته باید توجه داشت ۸۰۲.۱۱ad بُرد موثر محدودی (حدود ۱۰ متر) دارد، برای همین بهترین کارایی این سری برای فضاهای بسته است. کارهایی از قبیل:

  • استفاده از دسکتاپ خود با استفاده از ایستگاه داکینگ وایرلس – محبوبترین استفاده فعلی از این سری
  • پخش آنلاین و مستقیم از کامپیوتر یا دستگاه هوشمند شما به تلویزیون هوشمند یا Chromecast.
  • جابجایی و استفاده از فایل‌های سنگین در محیط کار خود.

با ۸۰۲.۱۱AX آشنا شوید

آی‌فون‌ها و سامسونگ گلکسی‌ها و خانواده هوشمند این مدل‌ها، استاندارد ۸۰۲.۱۱ac را پشتیبانی می‌کنند. استفاده انحصاری آن از باند ۵ گیگاهرتزی تمام خانه و دفترکار شما را پوشش می‌دهد و تلفیقی از برد و سرعت بالا ارایه می‌دهد که به همین دلیل بهترین انتخاب برای تماشای آنلاین، بازی کردن و گردش در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

در حالی که سری ۸۰۲.۱۱ad سرعت باورنکردنی در بردی کوتاه را به ارمغان می‌آورد، سری جدید ۸۰۲.۱۱ax  مانند ۸۰۲.۱۱ac خدمتگزاری همه فن حریف و سریع‌تر است. مدل ۸۰۲.۱۱ax با نسخه های پیشین سازگار است، ویژگی‌ای که ۸۰۲.۱۱ad ندارد. مدل‌های این سری از MU-MIMO استفاده می‌کنند. این تکنولوژی با استفاده از آنتن‌ها، اطلاعات را به دستگاه‌های مختلف به صورت همزمان می‌فرستد.

در حالی که سری‌های قبلی وای فای‌ها بر روی ارقام بالای Gbps و Mbps تمرکز دارند، این اعداد می‌توانند گول زننده باشند و سرعت واقعی را نشان ندهند. ۸۰۲.۱۱ax ضمن توجه به سرعت، تمرکز را بر اتصال تمامی دستگاه‌های خانه شما با سرعتی بالا و بهبود کلی عملکرد سیستم وایفای می‌گذارد. ۸۰۲.۱۱ax می‌تواند به تمام نیازهای روزمره شما از قبیل موارد زیر پاسخ دهد:

  • تماشای آنلاین سریال‌ها و فیلم‌ها با کیفیت ۴K
  • دانلود سریع فایل‌های حجیم از قبیل بازی‌ها
  • تجربه گیمینگ بدون لَگ
  • استفاده تمامی اعضای خانواده از یک مودم بدون کاهش سرعت چشمگیر
  • استفاده در مکان‌هایی با تعداد کاربران متصل بالا
  • اتصال تمام دستگاه‌های اینترنتی خانه‌ شما به صورت دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH