ویندوز موبایل ۱۰

با برخی تغییرات ویندوز موبایل ۱۰ در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

حتی اگر ویندوز موبایل سهم بسیار کمتری نسبت به اندروید و iOS داشته باشد، ولی کاربران زیادی از ویندوز موبایل ۱۰ استفاده کرده و خواهان مشاهده تغییرات در سیستم‌عامل خود با ارایه به‌روزرسانی هستند. در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه به‌روزرسانی برای این سیستم‌عامل با قابلیت‌های جدیدی خواهیم بود که یکی از آن‌ها پیش‌نمایش ۳ بعدی نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی از فایل‌های خاص را به صورت سه بعدی ببینند و همچنین قادر به ایجاد محتوای ۳ بعدی مخصوص خود نیز باشند.

اگر به یاد داشته باشید برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در گذشته قادر به اجرای محتوای سه بعدی بودند. برخی از ویدیوهای یوتیوب دارای این فرمت بوده و برخی مدل‌ها از دوربین اصلی ۳ بعدی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سه بعدی بهره می‌بردند. برخی از این دستگاه‌ها در رابط کاربری خود قابلیتی داشتند تا طرح گرافیکی آن‌ها به‌صورت سه بعدی نمایش داده شود. اچ‌تی‌سی EVO 3D و ال‌جی اپتیموس ۳D از جمله این دستگاه‌‎ها هستند که با استفاده از تکنولوژی عمق سازی به کاربران اجازه می‌دادند تا بدون نیاز به عینک قادر به مشاهده محتوای سه بعدی باشند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها مربوط به مرورگر Edge است. زمانی که شما آماده پرداخت پول برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین هستید، باید یک حساب کاربری در برنامه Wallet مایکروسافت داشته باشید. با ساخت این حساب کاربری، هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین به‌صورت خودکار به حساب Wallet خود متصل می‌شوید. تنها تاجرانی که در حال معامله با آن‌ها هستید قادر به مشاهده اطلاعات شما خواهند بود. اطلاعات کارت اعتباری شما از حسابی که در مایکروسافت دارید، برداشته می‌شود و دیگر نیازی به وارد کردن آن‌ها برای هر خرید نیست.

ویندوز موبایل ۱۰ دارای یک قابلیت ویژه و جالب نیز خواهد بود. این ویژگی جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را تا ۳۵ روز متوقف کند و دوباره آن را از جای گذشته (نه از اول) ادامه دهد. گفته می‌شود که یک فروشگاه کتاب یکپارچه نیز به مرورگر Edge اضافه خواهد شد که به خوانندگان اجازه می‌دهد تا کتاب خود را ذخیره یا نشانه‌گذاری کنند (EPUB یکی از فرمت‌های رایج برای کتاب‌های الکترونیکی است). قسمت تنظیمات ویندوز موبایل ۱۰ نیز شاهد تغییراتی خواهد بود که کاربر را قادر می‌سازد تا اطلاعات بیشتری را از برنامه‌هایی که بر روی دستگاه خود نصب کرده است، مشاهده کند.

ما باید شاهد عرضه به‌روزرسانی جدید برای ویندوز موبایل ۱۰ در اوایل سال ۲۰۱۷ باشیم، سیستم‌عاملی که هنوز نفس می‌کشد و خواهان کسب سهم بیشتری از بازار است.

2 در مورد “با برخی تغییرات ویندوز موبایل ۱۰ در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH