تلویزیون‌ QLED

تلویزیون‌ QLED سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 به‌صورت رسمی معرفی شد

سامسونگ در حال به چالش کشیدن این موضوع است که تلویزیون‌های OLED بهترین کیفیت تصویر را در خانه‌ها دارند. سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 از سری جدید تلویزیون‌ QLED خود پرده برداشت. این تلویزیون‌ها در سه مدل، Q9، Q8 و Q7 عرضه می‌شوند. سامسونگ ادعا می‌کند که تلویزیون‌های QLED‌اش بهترین تجربه تماشا و کیفیت تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

البته که سامسونگ باید این حرف‌ها را بزند! اما سامسونگ اصرار دارد که تلویزیون‌های فعلی بهبود یافته‌اند. یکی از این بهبودها به روشنایی مرتبط است. تلویزیون‌های QLED فعلی به روشنایی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت می‌رسند. تلویزیون‌های سال گذشته حداکثر ۱۰۰۰ نیت روشنایی داشتند.

تولید رنگ نیز بهبود یافته است. تلویزیون‌های QLED جدید، قادرند بازه رنگی DCI-P3 را با دقت تولید کرده و این توانایی را دارند که برای اولین بار در دنیا، ۱۰۰ درصد حجم رنگ را تولید کنند. این بدان معناست که این تلویزیون‌ها می‌توانند در هر روشنایی، رنگ‌ها را تولید کنند، حتی در بالاترین روشنایی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت. سامسونگ می‌گوید که همه اینها به دلیل استفاده از نوعی فلز جدید در کنار نانوکریستال‌های کوانتوم دات است. اما تلویزیون‌های QLED سامسونگ هنوز نیاز به نور پشتی دارند، در حالی‌که تلویزیون‌های OLED خود نور تولید می‌کنند. در هر حال پیام سامسونگ واضح است: در هر شرایط نوری در خانه و یا هرجایی که QLED وجود داشته باشد، تصویر عالی دریافت می‌کنید.

از نظر نرم‌افزاری تلویزیون‌های ۲۰۱۷ سامسونگ همچنان از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کنند و رابط کاربری آنها تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد. اما بخش‌هایی جدیدی همچون ورزش وجود داشته و بخش موسیقی نیز بهبود و گسترش یافته است. شما می‌توانید از سرویس‌های Shazam و اسپاتیفای استفاده کنید.

سامسونگ همچنین می‌خواهد که تلویزیون در اتاق نیز زیبا بنظر برسد. به همین دلیل از کابل‌های تقریبا نامرئی استفاده می‌کند. این کابل به یک جعبه خارجی وصل می‌شود که HDMI و دیگر پورت‌های ضروری را دارد.

سامسونگ اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت این تلویزیون‌ها منتشر نکرد. اما احتمالا در بهار می‌توانید این تلویزیون‌ها را بخرید. از نظر قیمت، تلویزیون‌های فعلی K9800 4K SUHD با قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند. پس نباید انتظار قیمتی پایین‌تر را داشته باشید.

تلویزیون‌ QLED

2 در مورد “تلویزیون‌ QLED سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 به‌صورت رسمی معرفی شد”

  1. محمد شنبدی

    سامسونگ یه خورده روی سیستم عامل تلویزیون هاش کار کنه عالی میشه ! اینا پول خون اشون میگیرن!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH