اگر گاوها وجود نداشتند چه اتفاقی می‌افتاد؟

احتمالا اگر گاوها نبودند به محیط زیست آسیب زیادی وارد نمی‌شد. گاوها مهمترین منتشر کننده گاز متان هستند؛ گازی که ۱۰ درصد از ترکیب گازهای گلخانه‌ای را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد و تاثیر آن بر تغییرات اقلیمی، ۲۵ برابر دی‌اکسید کربن است. همچنین این جانوران بسیاری از منابعی را مصرف می‌کنند که می‌توان ذخیره نمود یا به مصارف بهتر رسانید: تولید یک همبرگر تقریبا ۱۰۰ گرمی برابر است با مصرف حدود ۳ کیلوگرم خوراک و ۲۰۰ لیتر آب و البته استفاده از ۷ متر مربع زمین و ۲۶۱ کیلوکالری انرژی!

نبودن گاو به معنای نبودن بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای است؛ اما با این وجود حذف آن به منزله یک نوش‌دارو برای مشکلات زیست محیطی این سیاره نیست. یافتن جایگزین مناسبی برای این حیوان برای مصارف غذایی آسان نیست و نبودن آن ممکن است جهان را با خطر گرسنگی روبرو کند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات غذایی اگر بزرگ‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان حتی مصرف گوشت خود را به نصف برسانند، تعداد کودکان دچار سوء تغذیه در سراسر جهان تنها ۲ درصد کاهش خواهد یافت. اکوسیستم‌های ارزشمند به عنوان چراگاه نابود نمی‌شوند و از آنجایی که معمولا زمین‌هایی که به عنوان چراگاه استفاده می‌شوند برای کشاورزی مناسب نیستند، نگهداری از گاوها منجر به کاهش محصولات کشاورزی نمی‌شود؛ همچنین یقینا حذف این حیوان اثرات اقتصادی مهمی به دنبال خواهد داشت: گوشت گاو در ایالات متحده یک صنعت ۸۸ میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهد!

اگر گاوها نبودند یقینا زمین به سیاره گیاه‌خواران تبدیل نمی‌شد؛ در سال ۲۰۱۳ هر آمریکایی به اندازه ۲ برابر گوشت گاو، مرغ مصرف کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH