نگاهی به بازی Samorost 3: یک قدیمی جدید!

بازی Samorost 3 از سری بازی‌های شرکت Amanita Design است. در کارنامه کاری این شرکت بازی‌های زیبا و مشهوری همچون Machinarium و Butanicula یافت می‌شود. سبک بازی ساموروست 3، فکری است و در هنگام بازی به سختی می‌توان مراحل را ادامه داد و ذهن شما را درگیر بازی خواهد کرد. در ادامه نگاهی به این بازی جذاب خواهیم انداخت.

گیم پلی

در بازی ساموروست ابتدا با نحوه عملکرد شخصیت اصلی آشنا می‌شوید و وقتی شروع به بازی کنید در‌می‌یابید در این بازی روی زمینه فکری آن تمرکز و دقت بسیاری شده به نحوی که از همان ابتدا به سختی می‌توانید چگونگی حل معما‌های موجود در بازی را درک کنید. پیچیدگی بازی موجب شده تا در این بازی مثل بازی Machinarium، وجود بخشی برای راهنمایی گیمر الزامی باشد.

بازی از همان ابتدا گنگ شروع می‌شود و نمی‌توان هدف بازی را درک کرد ولی اگر به کتابی که در خانه شخصیت اصلی بازی وجود دارد نگاهی بیاندازید شاید بتوانید کمی داستان بازی را درک کنید. شاید دلیل نامگذاری این مطلب برایتان سوال شده باشد باید بگوییم این نامگذاری به دلیل تشابه بسیار زیاد این بازی با بازی Machinarium است به گونه‌ای که می‌توان گفت این بازی پوسته‌ای جدید بر Machinarium است. اگر شما هم تجربه بازی Machinarum را داشته باشید با شروع بازی ساموروست از همان ابتدا به تشابه این دو بازی پی خواهید برد.
گرافیک


وقتی می‌بینیم بازی ساموروست را خالق Machnarium ساخته است بدون شروع بازی می‌دانیم که شاهد بازی خارق‌العاده‌ای خواهیم بود. در این بازی محیط‌های مختلفی وجود دارد و روی جزئیات بسیار ریز بینانه کار شده تا چشم را خیره کند و گرافیک بازی را به رخ رقیبان بکشد. در طول بازی به افت فریم و لگ برنخوردیم اما بعضی مواقع با ورود به بازی شخصیت اصلی دیده نمی‌شود که با ورود دوباره به بازی مشکل از بین می‌رود. این باگ در آپدیت‌های بعدی رفع خواهد شد.

موسیقی و صدا
در بازی موسیقی چندانی استفاده نشده و بیشتر روی صدا گذاری آن کار شده است. صدا گذاری بازی به زیبایی انجام شده و با سبک و ریتم بازی هماهنگ است و می‌تواند حس و حال بازی را به شما منتقل کند. شخصیت‌های بازی دیالوگی در ارتباط با یکدیگر ندارند و فقط از روی نشانه‌های موجود می‌توان برای حل معما‌ها اقدام کرد.

جمع بندی
اگر از گنگ بودن داستان بازی بگذریم می‌توانیم بگوییم ساموروست یکی از بهترین بازی‌های فکری‌ای است که می‌توانید انجام دهید و سختی آن شما را ساعت‌ها درگیر بازی خواهد کرد. پس اگر شما هم به بازی‌های فکری علاقه‌ دارید این بازی را از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH