5 عادت صبح‌گاهی افراد موفق

یکی از عمده‌ترین تفاوت‌ها میان افراد موفق و افراد معمولی، استفاده بهینه از زمان است. ساعت‌های کمی در طول روز وجود دارند که شما در آن زمان، از انرژی بالایی برخوردار هستید بنابراین باید این زمان را به بهترین شکل مدیریت کنید. باید گفت که در طول شبانه‌روز، صبح زود بالاترین سطح انرژی در بدن شما وجود دارد و باید برای آغاز کار، این زمان را غنیمت شمارید. اما مهم‌ترین عادت‌های افراد موفق پس از بیدار شدن در صبح زود چیست؟ قصد داریم 5 مورد از کارهایی را که این اشخاص قبل از ساعت 8 صبح انجام می‌دهند، یادآوری کنیم.

1.      برای بیدار شدن از خواب، از یک ساعت زنگ‌دار استفاده کنید

با نگاهی ساده به این موضوع، متوجه تأثیر شگرف آن خواهید شد. یک ساعت زنگ‌دار مخصوص شما را مجبور به بلند شدن از تخت خوابتان می‌کند. برای مثال اگر از گوشی موبایل خود برای  این منظور استفاده کنید باید آن را از کنار سرتان برداشته و کلید خاموش شدن آلارم را فشار دهید. اما تعجبی ندارد که انجام این کار برای بیشتر مردم 5 دقیقه زمان بیشتری می‌طلبد.

اما اگر از یک ساعت زنگ‌دار استفاده کرده و آن را در طرف دیگر اتاق‌خواب خود قرار دهید، مجبور به برخاستن از تخت خواب می‌شوید. به‌علاوه ساعت زنگ‌دار شما را از تلف کردن زمان باارزش برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی‌تان باز می‌دارد.

2.      زمانی را برای تنفس عمیق در نظر بگیرید

انسان‌های موفق هرگز صبح خود را با نشستن پای رایانه و یا گوشی هوشمندشان شروع نمی‌کنند چراکه از اهمیت ریلکس کردن ذهن و کاهش استرس آگاهند. آنها ترجیح می‌دهند که پیش از آغاز روز کاری خود یک لیوان قهوه بنوشند و یا زمان را به مطالعه یک کتاب اختصاص دهند.


این کار به شما اجازه می‌دهد تا ذهنتان را آرام کرده و در بهترین وضعیت ذهنی برای ادامه روز قرار بگیرید.

3.      از شب قبل لباس‌های خود را آماده کنید

آماده کردن لباس‌ها از شب قبل، نشان از آمادگی ذهنی و انگیزه بالا شما دارد. این بدین معنی است که شما برنامه منظمی برای روز پیش رو داشته و هرگز به امور جزئی توجهی ندارید. منظم بودن بهره‌وری از زمان شما را به هنگام صبح افزایش داده و به هر دقیقه از زمان ارزش می‌دهد.

4.      ورزش کنید

آمادگی بدنی قطعاً می‌تواند تضمین‌کننده سلامت جسمی شما باشد. اما افراد موفق دلیل دیگری برای اولویت دادن به ورزش دارند. انجام تمرینات بدنی باعث ترشح اندورفین در بدن شما می‌شود. اندورفین همان ماده‌ای است که باعث ایجاد حس شادی و سرخوشی می‌شود که در طی فعالیت‌های مشخصی ترشح می‌شود. یکی از این کارها ورزش کردن است.

برای بالا بردن غلظت اندورفین نیاز به انجام تمرینات سنگین و عرق کردن زیاد نیست. کافی است چند دقیقه به دوچرخه‌سواری، ورزش آهسته مانند پیاده‌روی و یا یوگا اختصاص دهید تا تأثیر آن را مشاهده کنید. باید روش مناسب خود را شناسایی کرده و از آن استفاده نمایید.

5.      از مطالعه لذت ببرید

کمی قبل‌تر عنوان کردیم که انسان‌های موفق ترجیح می‌دهند تا در صبح هنگام به مطالعه بپردازند. آنها وقت را غنیمت دانسته و از تماشای تلویزیون و یا چک کردن ایمیلشان پرهیز می‌کنند. مطالعه کردن ذهن را به فعالیت واداشته و کارایی آن را افزایش می‌دهد. اما مطالعه یک مطلب منفی گرا و یا خسته‌کننده مانند ایمیلی از سوی رئیستان، نتیجه‌ای کاملا متفاوت خواهد داشت.


سعی کنید روز را با خواندن کتاب و یا مطالب موردعلاقه‌تان و یا موضوعی آموزنده آغاز کنید. برای مثال اگر به اخبار اقتصادی علاقه‌مندید، به همین موضوع توجه داشته باشید.

انجام این روش‌ها می‌توانند سلامتی ذهنی و جسمی شما را تضمین کرده و خلاقیت را در شما افزایش دهند. در نظر داشته باشید نیازی نیست که همه را به یک‌باره انجام دهید بلکه طی نمودن یک روند ثابت و رو به رشد، مهم‌ترین فاکتور در بالا بردن بهره‌وری است.

2 در مورد “5 عادت صبح‌گاهی افراد موفق”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH