تبلت گلکسی تب S3 سامسونگ معرفی شد؛ چهار بلندگو و قلم S Pen

همان‌طور که می‌دانید تبلتها در سال‌های اخیر اوضاع چندان مناسبی نداشته‌اند و به دلیل افزایش سایز نمایشگر گوشی‌های هوشمند و نیز کوچک و قابل‌حمل شدن آلترابوک ها، دیگر تجارتی سودآور محسوب نمی‌شود. دراین‌ بین بسیاری از کمپانی‌ها دست از تولید تبلت کشیده و برخی دیگر، تولید را کاهش دادند و تمرکز خود را بر روی تحقیق و توسعه تبلتها جلب کردند تا با ارائه ویژگی‌های جدید، موفقیتی دوباره را برای تبلتها به ارمغان بیاورند.

می‌توان گفت که تبلتها در حال تبدیل‌شدن به آلترابوکهای قابل‌حمل هستند چراکه به همراه قلم استایلوس و صفحه‌کلید عرضه شده که امکانات فراوانی را پیش روی حرفه‌ایها قرار داده و گزینه خوبی برای افرادی است که نیاز به یک تبلت با امکاناتی نزدیک به یک لپ‌تاپ دارند. کمپانی سامسونگ طی مراسم خود در MWC از آخرین پرچم‌دار خود با نام تب اس 3 رونمایی کرد.

طراحی


در بخش طراحی گلکسی تب اس 3 شباهت زیادی به نسل قبلی بعنی تب اس 2 دارد. ابعاد بدنه آن به مانند تب اس 2 273.3 در 169 میلی‌متر بوده اما کمی قطورتر است و با 6 میلی‌متر ضخامت، نسبت به 5.6 در اس 2 افزایش داشته است. باید اشاره کنیم که این محصول همچنان کوچک‌تر و نازک‌تر از آیپد ایر 2 اپل با ابعاد 240در  169.5 در 6.1 میلی‌متر است.

مانند گذشته اسکنر اثرانگشت در کلید هوم جای گرفته و دو کلید خازنی هم در دو طرف آن. طبق معمول کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در سمت راست دستگاه جای گرفته‌اند.

نکته جدید در بدنه فلزی، یک خروجی مخصوص صفحه‌کلید جداشدنی و نیز 4 بلندگوی استریو است.

سخت‌افزار و نمایشگر


سخت‌افزار تب اس 3 برای ما ناآشنا نیست. پردازنده آن اسنپدراگون 820 بوده که فرکانس آن بر روی 2.15 گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه رم با 1 گیگابایت افزایش به 4 گیگابایت رسیده و حافظه داخلی هم 32 گیگابایت است که از طریق درگاه کارت حافظه امکان افزایش دارد.

در نمایشگر هم تغییرات چندانی به چشم نمی‌خورد. نسبت تصویر مانند نسل قبلی 3:4 است و رزولوشن هم بدون تغییر 1536 در 2048 پیکسل مانده است. بنابراین این پنل Super AMOLED از تراکم پیکسلی 264 پیکسل در اینچ برخوردار است.

نکته جذاب در تب اس 3، حضور مجدد اسپیکرهای استریو است. اسپیکرهای استریو در تب اس حضور داشتند که سامسونگ تصمیم به حذف آن از تب اس 2 گرفت و حالا شاهد بازگشت آن به تب اس 3 هستیم. این اسپیکرها ساخته شرکت AKG بوده و انتظار می‌رود که خروجی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

دوربین اصلی 13 و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی است. خروجی USB از نوع Type-C بوده و خوشبختانه جک هدفون از این دستگاه حذف نشده است.

کیبورد و قلم استایلوس

قلم S Pen در تب اس 3 در خارج از دستگاه جای گرفته و مکانی برای قرار دادن آن در داخل وجود ندارد. قلم استایلوس کاربردهای فراوانی دارد مانند پشتیبانی از رابط Air Command، کشیدن اشیا، هایلات کردن، انتخاب نمودن، نوشتن به قلم و نیز تمام ویژگی‌هایی که یک استایلوس می‌تواند داشته باشد.


به‌علاوه یک کیبورد به‌صورت جداگانه برای این محصول در نظر گرفته‌شده که شباهت زیادی به کیبوردهای محصولات مایکروسافت و اپل یعنی سرفیس و آیپد پرو دارد. این کیبورد از طریق یک پورت مخصوص به دستگاه متصل شده و نیازی به همگام‌سازی با دستگاه ندارد. به نظر می‌رسد که این کیبورد عملکرد خوبی داشته باشد و احساس خوبی به هنگام تایپ کردن در کاربر ایجاد کند.

قیمت و زمان عرضه

احتمال می‌رود که این تبلت ماه آینده به بازار اروپا در دو نسخه Wi-Fi و LTE عرضه شود. قیمت نسخه Wi-Fi 679 و مدل LTE 769 یورو تخمین زده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH