اولین اسمارت فون ساخته شده توسط آمازون را بشناسید

مدت‌ها بود که صحبت‌هایی درباره آمازون و تولید اسمارت‌فون‌ جدیدش به گوش می‌رسید. تا این که در ماه ژوئن سال 2016 این صحبت‌ها به حقیقت پیوستند و ما شاهد اولین تولید این کمپانی در زمینه تلفن همراه با نام Fire Phone بودیم.

این تلفن هوشمند یک نمایشگر LCD با اندازه 4.7 اینچ و رزولوشن اچ‌دی داشت. پردازنده موجود در آن ساخته کوالکام از مدل اسنپدراگون 800 بود و مسولیت پردازش گرافیکی آن‌ را هم Adreno 330 بر عهده داشت. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه رم 2 گیگابایتی همراه با حافظه داخلی‌ 32 یا 64 گیگابایت، دوربین اصلی 13 و دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی اشاره کرد.

قابلیت‌های تازه و متنوعی مانند عکس‌برداری به صورت سه‌ بعدی در این گوشی قرار گرفته بودند که آن را خاص‌تر از بقیه رقبا می‌کردند. متصل بودن همیشگی Fire Phone به آمازون باعث می‌شد تا مثلا با گرفتن عکس از یک کتاب تمام اطلاعات آن همراه با قیمتش را در آمازون مشاهده کنید.

از دیگر امکانات جالبی که در Fire Phone قرار گرفته بودند، می‌توان به اسپیکر استریو، سرویس 24/7 برای تماس تصویری با امور کاربران و اسکرول اتوماتیک با حرکت دادن گوشی اشاره کرد. به خریداران این تلفن هوشمند یک سال حق اشتراک اندروید پرایم داده می‌شد تا بتوانند به میلیون‌ها محتوا مانند فیلم و سریال به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

اما نقطه ضعف این گوشی جایی است که آمازون تصمیم گرفت به جای استفاده از مارکت اندرویدی گوگل، از مارکت اختصاصی خودش با تعداد اپلیکیشن‌های محدود اندرویدی استفاده کند.

Fire Phone، در مدل 32 گیگابایتی با قیمت 199.99 دلار و در مدل 64 گیگابایتی با قیمت 299.99 دلار برای فروش در دسترس بود. اما متاسفانه این تلفن هوشمند محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا نکرد و تعداد بسیار اندکی از آن فروش رفت و همین موضوع باعث شد تا آمازون برای مدتی فکر اسمارت‌فون را از ذهنش بیرون کند.

1 در مورد “اولین اسمارت فون ساخته شده توسط آمازون را بشناسید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH