با عجیب و غریب‌ترین قایق‌های دنیا آشنا شوید!

خودرو‌های جدید در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف و بعضا عجیب طراحی و ساخته شده‌اند. ولی قایق‌ها نیز می‌توانند به نوبه خود عجیب و حیرت برانگیز باشند. در این مقاله 10 نمونه از عجیب‌ترین قایق‌های ساخته شده را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • The Zipperboat (قایق زیپی)
    ایده طراحی این قایق موتوری در سال 2004 توسط شخصی به نام Yasuhiro Suzuki ارایه شد. ولی ساخت این قایق سال 2010 به پایان رسید. مانند بسیاری از طرح‌های عجیب دیگر، این قایق نیز بخشی از یک پروژه هنری بود و به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل مورد استفاده قرار نگرفت.
  • The Plongeur
    داستان زیردریایی‌ها بسیار قدیمی بوده و به حدود 415 سال پیش از میلاد مسیح باز‌می‌گردد. اولین زیردریایی که از فشار هوا بعنوان نیروی پیش‌ران استفاده کرد، French Plonguer نام داشت. این زیردریایی اولین بار در سال 1863 میلادی به آب انداخته شد. جالب است بدانید این زیردریایی، الهام بخش داستان معروف “بیست هزار فرسنگ زیر دریا” نوشته ژول ورن نیز بوده است.
  • The Marjata
    محفظه‌های پیازی شکل برای محافظت از دیش‌های رادار، باند فرود هلی‌کوپتر، ظاهری شبیه به یک لباس آهنی، The Marjata تمام این‌ها را یک‌جا دارد. این کشتی جاسوسی نروژی، در آب‌های Arctic حضور دارد. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، اولین مدل ساخته شده این قایق است. نمونه‌های بعدی از نظر اندازه بزرگتر و از لحاظ ظاهر، جذابیت کمتری نسبت به نمونه اولیه دارند.
  • جستجوگر Titan Mare
    برخی چیز‌ها بیش از حد برای این جهان خوب و ناب هستند. جستجوگر Titan Mare به عنوان بخشی از پروژه سازمان فضایی آمریکا (NASA) و برای یافتن ترکیبات هیدروکربن در بزرگترین قمر سیاره زحل که Titan نام دارد طراحی شده است. Titan تنها سیاره‌ای در منظومه شمسی است که پس از زمین، احتمال وجود مایع در سطح آن پیش بینی شده است. پس از گذشت سال‌ها از طرح پیشنهادی، این وسیله همچنان توسط ناسا در حال آماده سازی و بهبود است.
  • قایق‌های توریستی Duck
    این وسایل نقلیه توریستی هم در خشکی و هم در دریا می‌توانند حرکت کنند. ولی اگر دنبال هیجان هستید، هرگز از این وسیله استفاده نکنید، چرا که در خشکی بسیار آهسته حرکت می‌کند و در آب نیز کسل کننده است. تور‌های Duck در سال 1940 در Wisconsin Dells آغاز شد و به مرور در سرتاسر دنیا گسترش یافت.
  • سایه دریا (IX-529)
    این قایق توسط کمپانی Lockheed Martin ساخته شده است. سایه دریا را می‌توان هواپیمای مخفی در آب نامید که قابلیت گریز از رادار را دارد. بین سال‌های 1984 تا 1993، این قایق بصورت مخفی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال آزمایش بود و پس از آن بصورت عمومی رونمایی شد. IX-529 دارای دو بدنه مجزا است که به هم وصل شده‌اند. به این نوع طراحی برای کشتی یا قایق‌ها، SWATH گفته می‌شود. این قایق در سال 2012 برای همیشه از آب بیرون کشیده شد.
  • The Kettuvallam
    در منطقه کرالا در هندوستان، یک قایق توریستی که با یک سقف کاه‌گلی تزیین شده است، توریست‌ها و مسافران را جابجا می‌کند. این قایق که به شکل یک خانه است، Kettuvallam نام دارد. طراحی اولیه این قایق به 3000 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و به منظور حمل و نقل مسافران و کالا‌ها در مسیر‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • The Yrvind
    Sven Yrvild یک هنرمند سوئدی و سازنده قایق‌های کوچک است. قایقی که در زیر مشاهده می‌کنید، به نام سازنده آن، یعنی Yrvind نام‌گذاری شده است. طول این قایق حدود 4 متر است. بنابراین Yrvind برای مسافرت در آب‌های آزاد خیلی کوچک است!

1 در مورد “با عجیب و غریب‌ترین قایق‌های دنیا آشنا شوید!”

  1. مُــــــراد

    در رابطه با بهترین قایق ها و کشتی های اکتشافی در مواجهه با بلند ترین امواج اقیانوس و خطرناکترین مناطق در اقیانوس های جهان هم مطلب بگذارید،ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH