چرا گوگل اسیستنت بر روی تبلت نصب نمی‌شود؟

دستیار هوشمند گوگل با نام گوگل اسیستنت هم‌اکنون برای شمار زیادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دسترس است و قرار است طی هفته‌های آینده گوشی‌های بیشتری هم از این قابلیت بهره‌مند شوند. اما هنوز یک مشکل بر سر راه آن قرار دارد: این اپلیکیشن برای تبلت‌ها قابل استفاده نیست! با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تبلت‌ها از نظر تئوری می‌توانند مجهز به گوگل اسیستنت شوند…

شاید نیاز به یادآوری این نکته نباشد که امروزه کاربران بسیاری از تبلت استفاده می‌کنند. برخی از این تبلت‌ها به صورت اختصاصی برای جامعه هدف خاصی تولید می‌شوند تا در هر لحظه مورد استفاده قرار گیرند. سایر تبلت‌ها نیز برای استفاده عموم کاربران عرضه می‌شوند و معمولا اندازه‌ای در حدود ۱۰ اینچ دارند. این دسته، پراستفاده‌ترین تبلت‌ها هستند و می‌توان دلیل جایگزینی تدریجی کامپیوترها با تبلت‌ها را در این دسته جستجو کرد.

گوگل اسیستنت ویژگی‌های جالب بسیاری دارد. این اپلیکیشن می‌تواند از مدیریت تقویم تا مدیریت لوازم خانگی هوشمند شما را بر عهده بگیرد. این اپلیکیشن برای کارکرد بهتر، نیازمند داشتن اطلاعاتی جامع در مورد شما است. اطلاعاتی همچون عادات و اولویت‌های شما. یک تبلت به گوگل اسیستنت کمک می‌کند تا اطلاعات بسیاری در مورد شما کسب کرده و بفهمد هنگام حضور در منزل، از کدام آیتم‌ها بیشتر استفاده می‌کنید. علاوه بر موارد فوق، می‌توانید پیکربندی حساب‌های خود را نیز با این اپلیکیشن انجام دهید تا همواره به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته و بتواند وظایف گوناگونی را برای شما انجام دهد.

اما این در عمل کافی نیست!

گوگل اسیستنت می‌خواهد بیشتر در مورد شما بداند تا بتواند بهتر به شما کمک کند. این اپلیکیشن با نصب شدن بر روی گوشی هوشمند شما، می‌تواند به وسیله جی‌پی‌اس از جابجایی‌ها و سفرهای شما مطلع شده و به تمامی مخاطبان شما نیز دسترسی داشته باشد. در نظر داشته باشید که اغلب کاربران، مخاطبانشان را بر روی تبلت خود ذخیره نمی‌کنند. کسب چنین اطلاعاتی از طریق یک تبلت بسیار دشوار است. برای این کار، تبلت مورد بحث نه‌تنها باید مجهز به اتصال 4G‌ باشد، بلکه باید همه جا آن را با خود حمل کنید!

گوگل از دید تجاری به قضیه می‌نگرد. بنابراین طبیعی است که جامعه‌ای با بیشترین تعداد کاربر را هدف قرار دهد. مطمئنا جامعه دارندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، بزرگتر از جامعه کاربران تبلت‌ها است، بنابراین گزینه بهتری برای هدف‌گذاری محسوب می‌شود. البته گوگل می‌توانست با ارائه سرویسی که هم بر روی تبلت هم بر روی گوشی‌های هوشمند کار کند، هر دو جامعه کاربران را هدف قرار دهد، اما در حال حاضر این کار را نکرده است. در هر صورت این کمپانی به وبسایت اندروید پلیس گفته است که گوگل اسیستنت را برای تبلت‌ها عرضه نخواهد کرد، اما ممکن است این تصمیم به مرور زمان تغییر کند. شاید هم این قضیه توجیهی فنی داشته باشد که در حال حاضر هیچ بحثی در مورد آن نشده باشد.

خلاصه این که گوگل می‌خواهد سرویس خود را به بیشترین تعداد ممکن کاربران عرضه کرده و آن را تا حد امکان موثر و مفید کند. تبلت‌ها نمی‌توانند شرایط مورد نظر گوگل را برآورده کنند. Bixby، هوش مصنوعی سامسونگ، می‌تواند جایگزینی جذاب برای گوگل اسیستنت باشد، اما این دستیار هوشمند نیز در حال حاضر تنها بر روی دستگاه‌های کنونی و آینده سامسونگ در دسترس خواهد بود.

آیا شما نیز گوگل اسیستنت را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید؟ آیا اگر این اپلیکیشن برای تبلت‌ها هم عرضه شود، آن را بر روی تبلت خود نصب خواهید کرد؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH