نگاه نزدیک به گلکسی S8 و S8 پلاس؛ زیبایی محض!

باید اعتراف کنیم که همه ما طرفداران اسمارت فون، سخت منتظر معرفی پرچم‌دار سامسونگ بودیم و بالاخره امروز این اتفاق افتاد. سری گلکسی اس یکی از مشهورترین بازیگران صنعت گوشی‌های هوشمند است که هرسال در فصل بهار، جزئیات و تصاویر زیادی از نسل آینده آن منتشر شده و بحث‌های بسیاری را در میان طرفداران و مخالفان به را می‌اندازد. امروز انتظارها به سر آمد و سامسونگ از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس طی مراسمی رونمایی کرد.

برای باقی ماندن در بازار رقابتی اندروید، سامسونگ باید به بازخوردهای کاربران واکنش نشان داده و ویژگی‌های موردعلاقه آنها را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد. حتی برای این کار، گاهی لازم است تا به برخی ویژگی‌هایی روی بیاورد که در گذشته کاربران به آنها واکنش مثبتی نشان داده‌اند. نباید وجود تکنولوژی‌های جدید و به‌روز هم از یاد بروند.

برای پاسخ به این سؤال که غول کره‌ای توانسته رضایت مشتریان را جلب کند یا خیر، نگاه نزدیکی به این گوشی زیبا انداختیم.

طراحی

زبان طراحی در اسمارت فون ها در حال تغییر است و سامسونگ قصد دارد تا با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس این تغییر را رهبری کند. برای سال‌های متمادی، کمپانی‌های گوشی‌های هوشمند سعی کرده‌اند تا محصولی با نمایشگر بدون حاشیه بسازند که نتیجه این تلاش، محصولاتی گران‌قیمت بوده که نمایشگرهای آنها تا لبه سطح پنل جلویی کشیده شده است. اما طراحی خمیده نمایشگر توسط سامسونگ، بهترین روش برای نیل به این هدف بوده است که نخستین بار در سری اس 6 به‌کار گرفته شد.

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن حاشیه، افزایش ارتفاع نمایشگر بوده که نتیجه آن، تغییر در نسبت تصویر بوده است. به‌عنوان مثال در جی 6، به‌جای 16:9 از نسبت 18:9 و یا به‌طور دقیق 18.5:9 استفاده شده است.

نمایشگر در اولویت دوم قرار دارد و اجازه دهید تا در ابتدا نگاهی کلی به محصول جدید سامسونگ بیندازیم. همان‌طور که احتمالا از تصاویر بی‌شماری که در روزهای اخیر از گلکسی اس 8 فاش شد، متوجه شده‌اید که سامسونگ کلید فیزیکی هوم را به پشت دستگاه منتقل کرده است. این تلاشی از سوی کره‌ای ها بوده تا گوشی خود را مدرن سازی کنند اما باید بگوییم که پیش‌ازاین، چنین اتفاقی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند افتاده بود. به‌هرحال نمی‌توانیم از تأثیر بسیار خوب این جابه‌جایی چشم‌پوشی کنیم.

در عوض سامسونگ کلیدهای ناوبری را در قسمت جلو نگه داشته و آنها را به نمایشگر پیوند داده است. خوشبختانه این کلیدها امکان ایجاد بازخورد و دادن حس لمس کلید فیزیکی را پس از هر بار لمس فراهم می‌کنند. این حس، دقیقا شبیه آن حس لذت‌بخش کلید فیزیکی نیست اما درست به مانند آنچه در کلید هوم آیفون 7 دیدیم، می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد.

در رابطه با بدنه این محصول باید بگوییم که لبه‌های نمایشگر بسیار بدون اشکال بوده و پنل پشتی، شیشه‌ صیقل‌خورده است که حسی شبیه به همان چیزی است که در گذشته در سامسونگ دیده‌ایم اما باز هم تازه و جذاب به نظر می‌رسد. جک 3.5 میلی‌متری هدفون از اس 8 حذف نشده و از درگاه USB نوع C هم برای آن استفاده شده است. برای بخش امنیت اسکنر عنبیه چشم در اس 8 وجود دارد که از گلکسی نوت 7 اقتباس شده و حسگر اثرانگشت هم به پشت دستگاه انتقال یافته است.

برای مقایسه بین اس 8 و اس 8 پلاس، سامسونگ پذیرفته که تنها تفاوت بین این دو گوشی، باید در اندازه و ابعاد آنها باشد. درحالی‌که در دو نسل قبلی، انتخاب بین یک مدل با نمایشگر صاف و ابعاد کوچک‌تر و یک مدل با نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی خمیده بود، در نسل هشتم، تنها باید بین نمایشگر 5.8 اینچی یا 6.2 اینچی انتخاب کنید و نمایشگر خمیده در هر دو نسخه امری مشترک است.

رنگ‌های موجود برای پرچم دار سامسونگ شامل مشکی، نوعی خاکستری به نام orchid gray، نقره‌ای، آبی و طلایی است. البته تمامی این رنگ‌ها برای همه بازارها در دسترس نخواهد بود.

نمایشگر

سامسونگ نمایشگر خانواده گلکسی اس 8 را Infinity Display (نمایشگر بی‌نهایت) نامیده است. درحالی‌که این نمایشگر کاملاً بدون حاشیه نیست، اما طراحی خمیده و نمایشگر AMOLED آن، این نام را توجیه می‌کند چراکه پیش‌ازاین در هیچ اسمارت فون دیگری آن را مشاهده نکرده‌ایم. به‌هرحال خریدن گوشی که منحصربه‌فرد بوده و شبیه به آن وجود ندارد، حس خاص و لاکچری بودن را القا می‌کند.

نمایشگر هر دو گوشی از رزولوشن مشابه 1440 در 2960 بهره می‌برد و همان‌طور که از سامسونگ انتظار می‌رود، کیفیت تصویر بسیار عالی است. برای مشخص شدن کیفیت تصویر، لازم است آزمون‌های بیشتری بر روی آن صورت بگیرد اما آن‌طور که از تجربه اولیه مشاهده می‌شود، همه‌چیز خوب است.

شاید مهمترین مسئله در مورد این نمایشگر بزرگ، داشتن دسترسی به تمام بخش‌های آن با یک دست است. البته پهنای این گوشی نسبت به گلکسی اس 7 edge کمتر شده که این موضوع، کار کردن با آن را کمی راحت‌تر می‌کند. بااین‌وجود کار کردن با این نمایشگر مرتفع، سخت به نظر می‌رسد. اگر بخواهید از لبه‌های کناری دستگاه استفاده کنید، ممکن است با مشکلاتی نظیر افتادن گوشی مواجه شوید. حتی در مدل کوچک‌تر یعنی اس 8 معمولی، باز هم این مسئله به چشم می‌خورد.

تجربه کاربری

جذاب‌ترین نکته درباره بخش نرم‌افزاری گلکسی اس 8، دستیار مجازی سامسونگ است که از طریق صدا کنترل شده و بیکسبی نام دارد. سامسونگ مدعی است که این دستیار، برترین در بازار بوده و قابلیت‌های بسیاری دارد؛ حتی برای دسترسی راحت‌تر به آن و راحتی بیشتر کاربران، یک کلید مجزا در کنار دستگاه به‌طور اختصاصی برای بیکسبی در نظر گرفته شده است.

شکی وجود ندارد که بیکسبی نسبت به رقبای خود برتری‌های زیادی دارد: جست‌وجو در اینترنت، یافتن محصولات، یادآوری مواردی که در جدول برنامه‌ریزی خود گنجانده‌اید و ویژگی‌های بسیار دیگر همگی از امکانات دستیارهای مجود در بازار است اما بیکسبی پا را از این فراتر گذاشته و امکان کنترل دستگاه حتی بدون در دست گرفتن آن را فراهم می‌کند.

سامسونگ حالتی را متصور می‌شود که هر کاری که از طریق لمس و دست ممکن است، با صدا هم صورت می‌پذیرد. اما پس از استفاده اولیه از این دستیار، متوجه شدیم که راه زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

بیکسبی همچنین با استفاده از ماشین یادگیری مجازی، می‌تواند بر اساس نحوه استفاده شما از گوشی و عادات، پیشنهاداتی را برای قدم بعدی در اختیار شما قرار دهد. اگر شما یک کارکرد را به‌طور روزانه از دستگاه خود طلب کنید و یا GPS گوشی، مکان‌های بیشتر استفاده‌ شده شما را شناسایی کند، در هنگام درخواست کمک، بیکسبی با استفاده از این اطلاعات شما را یاری خواهد کرد.


ظرفیت‌های بیکسبی بسیار است و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری سامسونگ در این زمینه بیهوده نبوده و مسیر درستی را طی می‌کند. به‌هرحال ما دوست داریم تا تجربه بیشتری از عملکرد این دستگاه به‌دست آورده و توانایی‌های آن را بشناسیم.

با نگاهی کوتاه به سخت‌افزار این گوشی، به پردازنده آن که با فرآیند 10 نانومتری ساخته شده پی می‌بریم که با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق درگاه کارت حافظه همراه شده است.

دوربین

دوربین در خانواده گلکسی اس 8، به شکل محافظه کارانه‌ای ارتقا یافته است و لنز به‌کاررفته در آن، همان لنز 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است که در گلکسی اس 7 وجود داشت. باید بگوییم که عملکرد دوربین در نسل قبلی بسیار لذت‌بخش و عالی بود بنابراین تغییر در آن چندان حس نمی‌شد.

مهم‌ترین تغییر در این دوربین، پردازش سریع‌تر تصویر است که به گفته سامسونگ منجر به عملکرد بهتر در حین عکاسی در نور کم می‌شود. البته باوجود ثابت ماندن ویژگی سخت‌افزاری در دوربین اصلی، دوربین سلفی با پیشرفتی که داشته اکنون از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

باتری

سال گذشته سامسونگ گلکسی اس 7 و اس 7 edge را با باتری‌های 3000 و 3500 میلی آمپری روانه بازار کرد که بسیار خوب بود اما امسال باوجود نمایشگر بزرگ‌تر و پیسکل های بیشتر تصویر، انتظار می‌رفت تا باتری بزرگ‌تری هم در اس 8 استفاده شود. اما این اتفاق نیفتاده و گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با باتری‌هایی با ظرفیت مشابه پرچم‌دار سال قبل عرض شده‌اند.

شاید این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران شود اما باید بگوییم که باتری این گوشی، تا یک روز کامل شما را همراهی خواهد کرد. به روز رسانی‌هایی در این محصول وجود دارد که می‌تواند افزایش اندازه نمایشگر گوشی را جبران کرده و کارایی باتری را در حد خوب نگه دارد ازجمله فناوری ساخت 10 نانومتری پردازنده. البته این فقط یک نظریه بوده و برای مشخص شدن نتیجه، باید آزمون‌های بیشتری بر روی اس 8 صورت بگیرد.

انتظارات

شاید بگویید که سامسونگ در پرچم‌داران خود کمی محافظه‌کارانه عمل کرده اما باید گفت که این محصول آمده است تا رویه گوشی‌های هوشمند و عملکرد آنها را تغییر دهد. به نظر می‌رسد که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از آینده آمده‌اند!

آنچه می‌تواند باعث برتری خانواده گلکسی اس 8 شود، طراحی فوق‌العاده، نمایشگر Infinity Display و سابقه درخشان برند گلکسی اس سامسونگ است.

نمایشگر بسیار بلند در جی 6، قدمی از سوی ال‌جی بود اما سامسونگ حتی پا را از آن‌هم فراتر گذاشت. آیا سامسونگ در آینده برای عدم افزایش ظرفیت باتری و یا اعمال نکردن به‌روز رسانی‌های بیشتر برای دوربین پشیمان خواهد شد؟ به‌هرحال جواب این سؤالات پس از گذشت مدتی از عرضه معلوم خواهد شد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

16 در مورد “نگاه نزدیک به گلکسی S8 و S8 پلاس؛ زیبایی محض!”

  1. این گوشی عالیه فقط برید دیجی کالا و سایت samsung.iran سامسونگ امسال هم اولین میشه مثل اس ۷ و اس ۶ سامسونگ از اس۶ گوشی هاش عالی شده جز نوت ۷ بعدش گوشی نوت ۸ میاد ولی دیر میاد

  2. به نظر من سامسونگ دیگه ارزش خرید آنچنانی نداره.من خیلی گوشی پرست بودم و هستم و هر سیستم عامل و هر سخت افزاری را کم و زیاد تجربه کردم.خودم متخصص تعمیرات سخت افزار و نرم افزار هستم..هر چی هست رنگ و لعاب و ظاهر سازیه رابط کاربری سنگین و هنگی مداوم تاچ حساس به ضربه و گرانی بی مورد ,و ..و…مواردی که دوستان در بالا فرمودند من را از خرید کوشی های گلکسی سامسونگ پشیمون میکنه.

  3. سلام من تا حالا ۵ بار گوشی سامسونگ خریدم هر دفعه هم باتریش خراب بوده و شارژش زود تموم می شده……
    حالا بازم می خوام بخرم ….سامسونک سری A رو می خوام خرم ..ولی هنوز مطمعن نیستم…
    لطفا راهنمایی کنید درباره ی باتری…..
    خداحافظ

    1. علی دلبخواه

      سلام و درود به شما دوست عزیز
      سری گلکسی A سامسونگ از عمر باتری خوبی برخوردار هستن و از این نظر در جایگاه بالایی قرار می گیرن
      از نظر کیفیت ساخت و عملکرد سخت افزاری هم این موضوع صدق می کنه

  4. سامسونگ قول طراحی و خوش دستیه، ولی شخصا نمیتونم تصور کنم این مدل میتونه خوشدست باشه و فقط بخاطر تحول طراحی ب نظرم میتونه فروش خوبی داشته باشه،سونی توی مدل zx premium بنظر میرسه بعداز مدت ها کم نذاشته که متاسفانه چشمم آب نمیخوره بتونه با گوشیای این نسل رقابت کنه و در حد رقابت با پرچمدارای نسل قبله، اما شخصا فکر میکنم بهترین و خوش دست ترین و کامل ترین و باکیفیت ترین گوشیای اندروید الان رو موتورولا میزنه و z force & z play

  5. همه چیزش اوکیه به غیر از جایگاه سنسور اثر انگشت!!!!
    یعنی بدترین جای ممکن اونم کنار دوربین!!!! یکی نبود بگه اخه اینجا هم شد جا?!!!

  6. طراحی ومحل اثرانگشت بسیاربد،لمس ناخواسته صفحه نمایش،ظرفیت باطری پایین،همچنان کمی بیرون زدگی دوربین،عدم مقاومت به ضربه در لبه ها،ماندن اثر انگشت روی بدنه پشتی،…
    ضداب بودن وکم حاشیه بودن اصلا مزیت جدیدی نیست درضمن حاشیه کم تا یک جایی توجیه داره بیشترازاون ایرادحساب میشه تا حسن.
    ازصفحه نمایش چخبر دوباره hdr و نیت ۱۰۰۰ وازینحرفا،دیسپلی میت مقام اول و درعمل رنگهای اشباع شده ونیت حدود ۵۰۰ و سفیدکرمی.
    توروخدا یکم واقع بینانه نگاه کنید این گوشی چی داره که اینقدر به به و چه چه همه راه افتاده،هر شرکتی این محل اثرانگشتش بود واین ارتفاع گوشی وظرفیت باطریش بود همه انتقادات وتخریبها شروع می شد ولی برا سامسونگ اینا حسنه
    پارسال حق htc 10 توبازاراندرویدخورده شد امسال هم ایکس زد پرمیوم والجی ۶، چرا چون همه فقط تبلیغ میکنند

    1. خوب اول از همه پردازنده ۸۸۹۵ ۱۰نانومتری و مصرفش خیلی کم تره پس باتری عاقلانه انتخاب شده
      دوما توی ۲ ۳ سال اخیر سامسونگ تاچ ویزو خیلی تغییر داده و شخصی سازی زیادی کرده برخلاف sony که اندروید خالصه
      بعدش این میگین که حاشیه دردسر سازه!!
      الان من هر ایفونی رو میبینم صفحه روش ترک برداشته یا حداقل یه بار شکسته در حالی که حاشیه کمی نداره
      ولی تاحالا ندیدم که اس ۷ اج با حاشیه کمش صفحش مشکل پیدا کنه!!!
      الان اگه اچ دی سی یا سونی و الجی مصوصا اپل!!! سنسور عنبیه یا ضربان قلب داشتن به عنوان اپشن خیلی خوب ازش نقد میشد ولی روی سامسونگ باشه اضافس؟
      بقیه کمپانی ها هم به خاطر فروش کمترشون ریسک گذاشتن همچین امکاناتی رو روی پرچمدارانشون رو نمی کنن مثله ام۸ اچ تی سی که با فروش کمش کمپانی رو تا مرز ورشکست شدن پیش برد
      صفحه نمایش هم اگه بد بود یا مثل بقیه نبود اپل سفارش املود سال دیگه واس ایفون ۸ رو به سامسونگ نمی داد:))))
      محل اثر انگشتم تا باهاش کار نکنی عادت نمیکنی
      به هر حال ۴ نفر بی سواد که همچین چیزی رو تولید نمی کنند:))
      اخر از همه ارتفاع گوشی زیاد نشده عرضش کم شده که خیلی بلند به نظر میاد:|

    1. xperia xz premium …منظورت همون حاشیه هست که سونی معرفی کرده …..یعنی اگه تفاوت اس۸ رو با اس۷ نمیتونی ببینی و درک کنی یه دلیل داره داداش ..ترول تشریف دارین

    2. ali همه چی دان

      داداش بالاترین امتیاز cpuبرای اپل بود که دقیقا یادم نیست اما اس هشت ۱۰۰تا بیشتر آورد پس دهنتو ببند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH